Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   king cab kytkin (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=77586)

nenonen2 06.11.2010 10:07

king cab kytkin
 
tuli haettua tommonen kytkin vikainen 4x4 kc. nyt pitäis sitten se kytkytin vaihtaa, eli mitenkäs nuo vääntösauvat kannattaa purkaa. silta nosturilla pitäis värkätä eli pitääkö kevennellä etupäätä sun muuta sitten kun purkaa niitä.
kun sais sen kytkimen kuntoon niin vois sitten alkaa rakentelee/kunnostelee sitä muutenkin ja ehkä jopa tehdä oikein projekti topicin. melko kunnianhimoinen suunnitelma.
niin joo bentsiini koneella on mikäli se nyt vaikuttaa mihinkään.

Rekisteröimätön 06.11.2010 18:52

nenonen 2
 
nosta etupyörät irti maasta,ja löysää takapalkista ne 19mm mutterit,jousien kiristys,se laatikko on muuten raskas,varo jos yksin joudut sen kanssa rassamaan ilman kunnon vehkeitä.

Rekisteröimätön 06.11.2010 18:59

en suosittele että tamgearssilta tilaat kytkintä, luistaa vitosella nelivetopäällä. pitäs purkaa ja lähettää takas, mutta kuka maksaa 2 päivän homman minulle, hirmu homma oli asentaa se ja myös purku

MakeG 06.11.2010 23:11

Kytkytin
 
Kerran kun tässä KC:n kytkimestä puhutaan niin osaako joku sanoo ihan perstuntumalta että mulle tuli kytkimen vaihdon jälkeen sellanen oire että jarrutettaessa kuuluu etupäästä sellanen ihme uikutus. Vähän niinkuin lukkojarrutuksessa renkaista. Mutta ääni ei siis tuu jarruista tai renkaista. Sama ääni kuuluu kun kääntyy oikeelle ja laskee kaasun veks.
Voi olla ettei liity kytkimen vaihtoon mitenkään mutta ääni rupes kuulumaan heti kytkintyön jälkeen.
Onko kellään mahtanut olla vastaavia?

Rekisteröimätön 07.11.2010 12:24

nenonen 2
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nenonen2 (Viesti 710683)
tuli haettua tommonen kytkin vikainen 4x4 kc. nyt pitäis sitten se kytkytin vaihtaa, eli mitenkäs nuo vääntösauvat kannattaa purkaa. silta nosturilla pitäis värkätä eli pitääkö kevennellä etupäätä sun muuta sitten kun purkaa niitä.
kun sais sen kytkimen kuntoon niin vois sitten alkaa rakentelee/kunnostelee sitä muutenkin ja ehkä jopa tehdä oikein projekti topicin. melko kunnianhimoinen suunnitelma.
niin joo bentsiini koneella on mikäli se nyt vaikuttaa mihinkään.

älä laita ainakaan japan parts tarvike kytkintä,ei pidä maastossa ollenkaan.paineasetelma on liian löysä.

jyrden 07.11.2010 20:00

ÄLÄ missään nimessä niit vääntöjousia ota auki... Riittää ku ottaa sen palkin pult 4kpli auki ja vääntää n. 5cm alaspäin.... Sit siit laatikon alta sen kannakekuminkin pois... Ja vaihteistooakaan EI tarvi laskee lattialle, kun sen saa liikkuun tarvittavat sentit siin palkinkin päällä... Ja luonnollisesti kartaanit irti... Ja kytkimen työsylinteri...
Itse otin lisäksi sisustasa sen vaihtdekeppin ympärillä olevan pellin ja jätin keoit paikalleen...
Itse tehnyt näin ja YKSIN... Melkeen samlla kikalla saa Pajeroon, kuin L200:nekin kytkimen vaihtettua...

nenonen2 08.11.2010 07:31

ok, kiitoksia neuvoista. eiköhän näillä saada kytkin vaihdettua.
ja tuo kytkin tuli auton mukana ja on merkiltään sachs, eikös ne ole ihan hyviä.

VonLeka 08.11.2010 16:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nenonen2 (Viesti 711249)
ok, kiitoksia neuvoista. eiköhän näillä saada kytkin vaihdettua.
ja tuo kytkin tuli auton mukana ja on merkiltään sachs, eikös ne ole ihan hyviä.

sachs on kaverin jälkiturbotetussa 110+hv td25 4wd king cäbissä kestäny jo toista vuotta, välillä on ollut kovassakin käytössä. eli hyvä kytkin kyseessä

Rekisteröimätön 08.11.2010 16:28

nenonen 2
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nenonen2 (Viesti 711249)
ok, kiitoksia neuvoista. eiköhän näillä saada kytkin vaihdettua.
ja tuo kytkin tuli auton mukana ja on merkiltään sachs, eikös ne ole ihan hyviä.

joo,pitäis olla ihan laatua.

nenonen2 08.11.2010 19:53

alottelin tuossa kytkin rempan, sain kuin sainkin ropellettua kytkimen irti sillai että laatikko killui siinä palkin päällä. paljon ei kyllä ollut tilaa mutta kumminkin. sitten iski väsymys ja vitutus kun ei mennyt keskitys kerralla kohdalleen ja laatikko ei akseli ei mennyt silmälaakeriin. pitäis varmaan sorvata keskitys tappi että sais vaha paremmin sen keskitettyä kun on sen verran vähän tilaa ettei oikein pääse mittailee että ois keskellä.
jos joku muistaa boorin ja silmälaakerin halkaisijat niin kertokaa. vois sorvata sitten työajalla tapin.

nenonen2 09.11.2010 17:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nenonen2 (Viesti 711406)
pitäis varmaan sorvata keskitys tappi että sais vaha paremmin sen keskitettyä kun on sen verran vähän tilaa ettei oikein pääse mittailee että ois keskellä.
jos joku muistaa boorin ja silmälaakerin halkaisijat niin kertokaa. vois sorvata sitten työajalla tapin.

itse itseäni lainaten, boorin halkaisija 23mm ja silmälaakerin halkaisija 15mm.
nyt kytkin vaihdettu, pitää alkaa suunnittelee sitten hitsausta ja muuta remppaa.

kohvi 11.01.2022 11:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MakeG (Viesti 710905)
Kerran kun tässä KC:n kytkimestä puhutaan niin osaako joku sanoo ihan perstuntumalta että mulle tuli kytkimen vaihdon jälkeen sellanen oire että jarrutettaessa kuuluu etupäästä sellanen ihme uikutus. Vähän niinkuin lukkojarrutuksessa renkaista. Mutta ääni ei siis tuu jarruista tai renkaista. Sama ääni kuuluu kun kääntyy oikeelle ja laskee kaasun veks.
Voi olla ettei liity kytkimen vaihtoon mitenkään mutta ääni rupes kuulumaan heti kytkintyön jälkeen.
Onko kellään mahtanut olla vastaavia?


Oliko missä vika? itsellä ilmeni sama heti kytkinrempan jälkeen..


Sivu luotu: 14:50 (GMT +2).