Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Volvo Valp (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=77475)

mielipuoli 03.11.2010 14:32

Volvo Valp
 
http://www.blocket.se/stockholm/Volv....htm?ca=17&w=3

Tuommosta ois tarkotus jossaki vaiheessa lähtä hakemaan tuolta naapurimaasta.Pariin kysymykseen tarttis vastauksia viisaimmilta!
Mites tuo autoveroluokka. mihin kuokkaan tämä kuuluu? löysin vanhoja kirjoituksia kyllä mutta on mahdollisesti säännöt taas muuttunee:D
Oman käsityksen mukaan tämän sais Huoltoautoksi? vai kannattaako yrittää esim maastopakettiautoksi? Missä luokassa on vapaimmat rakentelumahdollisuudet:D

Miten paljon näitä suomesta vielä löytyy?
Mites varaosien saanti Suomesta? Käykö muista volvoista osat tähän?

Eli kannattaako moista tänne asti raahata:rolleyes:

kany 03.11.2010 17:59

M1G/Henkilöauto lukee mulla. En tiedä mikä on mukavin luokka mutta liekkö huoltoautoksi muuttamisesta suurta etua bensakoneisessa?

Näkyy noita aina jossain olevan liikkeellä, tällä palstalla pääsääntösesti kylläkin. Oma veikkaus että lukumäärässä puhutaan jostain kymmenistä. Kaikki varaosat mitä oon ite tarvinnu on löytyny suomesta, pisteosaa sitten löytyy paremmin ruottin puolelta.

Hyvä yksilö kannattaa hakea vaikka kuusta jos tuntuu että sellasen haluaa, lähempääkin voi kyllä löytää...

Jos on kotiasiat kunnossa niin tää on mukava laji ;)

pjtk 04.11.2010 08:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kany (Viesti 709826)
M1G/Henkilöauto lukee mulla. En tiedä mikä on mukavin luokka mutta liekkö huoltoautoksi muuttamisesta suurta etua bensakoneisessa?

Eikös huoltoautot jääny vielä toistaseks tästä "vihreän" päästöpohjasen verouudistuksen ulkopuolelle.

kany 04.11.2010 09:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pjtk (Viesti 710062)
Eikös huoltoautot jääny vielä toistaseks tästä "vihreän" päästöpohjasen verouudistuksen ulkopuolelle.

Eikait näin vanhoissa muutenkaan voi päästöpohjasiin rokotuksiin mennä? Massan mukaan mennään ja se voi sitte tietty olla hinnoteltu eri tyyliin huoltoautoilla, en tiedä niistä jutuista ite mitään.

Jare 04.11.2010 10:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pjtk (Viesti 710062)
Eikös huoltoautot jääny vielä toistaseks tästä "vihreän" päästöpohjasen verouudistuksen ulkopuolelle.

Jaa'a ei tainnu jäädä. Ainaki diisseli Discoveryn laput oli mielestäni kallistuneet aikas paljon.

Mutta mä ainakin leimaisin ton pikku lappalaisen ihan perus maastohenkilöautoks, niin saa ajaa sataa, jos siis saat sen kulkemaan niin lujaa:D Ja saa olla muistaakseni 8 tyyppiä mukanakin silloin.

veijon-esso 04.11.2010 13:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 710083)
Jaa'a ei tainnu jäädä. Ainaki diisseli Discoveryn laput oli mielestäni kallistuneet aikas paljon.

Mutta mä ainakin leimaisin ton pikku lappalaisen ihan perus maastohenkilöautoks, niin saa ajaa sataa, jos siis saat sen kulkemaan niin lujaa:D Ja saa olla muistaakseni 8 tyyppiä mukanakin silloin.

Eikös maastohenkilöautolla saa ajaa 120? vain satastako saa ajella?
no onneks mun blazeri on pelkkä henkilöauto niin sillä nyt jo suorastaan kuuluu ajaa 120.

Jare 04.11.2010 13:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso (Viesti 710110)
Eikös maastohenkilöautolla saa ajaa 120? vain satastako saa ajella?
no onneks mun blazeri on pelkkä henkilöauto niin sillä nyt jo suorastaan kuuluu ajaa 120.

Niiii juu, mutta ei noilla pikku volvoilla pääse 120 millään.....ei ainakaan ilman isompia muutoksia tehopuoleen :D:D:D:D:D

Taas nää puheet pikku Volvoista herättää omassa pääkopassa poltetta alkaa kunnosteleen pihan pikku volvoja:o:o Mut antaa nyt olla toistaiseks, ettei tule ressi noiden rojektien kanssa:D:D

kany 04.11.2010 14:11

Kyllä lähtee!
 
Orkkis pannulla (B18) saattaa mennä myötämaalla/tuulella satku rikki ja sellanen mukava marssivauhti on 60-70km/h. B20 koneella satkun saa kyllä rikki ja 80km/h ei oo mikään temppu matkavauhtina. Välityksien takia huiput rajoittuu koneen kiertämiseen - tai tarkemminkin niin ei sitä ulvovaa sukkapuikkokonetta jaksa kuunnella siinä kyynärpään alla. Mutta eihän näillä tarvi mitään nopeusennätyksiä tehdä?

peedro 04.11.2010 15:09

Tuo minun volvo on tuotu maahan 2006 ja on rekisteröity maastopaketti autoksi.
En oo kokeillu paljonko kulkee,mieli ei tee yhtään ajaa yli 80.Sopiva marssivauhti tosiaan semmonen 70

Tottahan toki tuommonen kannattaa suomeen tuoda,ainakin katseita kerää.
Itseekin kiinnostas tietää montako valppia/202 volvoo suomesta löytyy..jos vaikka kokoontus samaan paikkaan joskus:).

mielipuoli 04.11.2010 18:19

Alkohan niitä vastauksia tulemaan!

Autokuume vaan pahenee.

Mulle oikeastaan ihan sama vaikka ei sais ajaa ku 60km/h En oo mikään kamikaze lentäjä:D ja itsesuojeluvistokin löytyy aika hyvä vielä:rolleyes:
Ja jos tieliikenne käyttöön etsisin autoa niin en ehkä valappi volovosta haaveilis:D

Mites jos maastohenkilöautoksi rekisteröi niin pitääkö veroa maksaa suomeen tuodessa?
ja mites nuo rakenteluhommat onko samat säännöt niin kuin henkilöautoissa renkaat , korotukset , valot?
Mites diiselöinti? onko kukaan tehny? käviskö joku volvon diiseli heittämällä paikoilleen?

FunJam 05.11.2010 12:31

Ton ikäisessä katiskassa autovero saattaa olla jo useita euroja ;)
Pakettiautossa saa olla valoja lastausta varten, mutta näyttää niitä valoja sojottavan vähän joka suuntaan noissa henkilöautoissakin. Saikohan pakettiautoa korottaa enemmän?? Ainakin painavampaa kärryä saa kiskoa.. Siihenhän tuo onkin mainio vekotin, traileri perään, bokkerit alle ja kaheksaa kymppiä motarille.. Mä en kyllä lähtis siihen kyytiin :eek:

Ja 90 km/h uskalsin ajaa 38" TSL:lien kanssa.

pjtk 06.11.2010 05:51

Sehän noissa on äärimmäisen hyvää, että ne vakionakin lapikkailla. Eli alkuperäsenä kokona renkaalla 280/80 16. Ei niin ahista perus 35:ten leimaaminen. :D

mielipuoli 29.12.2012 23:04

Nostellaampa tätäkin välissä. Taas alkas projektit tallissa väheneen ja Volvo kuume pikku hiljaa taas pahenee! nettia kovasti selaillu ja ettiny pudjettiin sopivaa aihiota.

Tällanen löyty Viron maalta ja toimitus onnistus koti pihalle:D

http://fin.auto24.ee/used/1146787

Eniten askarruttaa tuo takaosa että onko tuossa jotku tee se itse seinät vai onko tuo takaosa tehdas tekoinen:D

http://img7.auto24.ee/auto24/560/062/31306062.jpg

http://img10.auto24.ee/auto24/560/068/31306068.jpg

kany 07.01.2013 20:05

rättikatto
 
1 Liiteet
Näyttää että alkuperäsen rättikaton kaaret on paikallaan mutta onko niihin viritelty joku pelti tms nippusiteillä ja sikaliimalla? Pressu ei siinä ainakaan ole.

Takaovi näyttää päällisinpuolen sellaselta kuin pitääkin mutta takapenkit ja niitten teline on kyläsepän omaa tisainia.

FunJam 07.01.2013 20:24

Mulla oli ainakin penkkeinä sellaiset kylkien suuntaiset lankkupedit. Toi pressun alalaidassa oleva lauta lienee toimittanut selkänojan virkaa.

HannuN 09.01.2013 09:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pjtk (Viesti 710646)
Sehän noissa on äärimmäisen hyvää, että ne vakionakin lapikkailla. Eli alkuperäsenä kokona renkaalla 280/80 16. Ei niin ahista perus 35:ten leimaaminen. :D

saa leimattua 37" kummit ihan muutoskatsastamalla, 13,5" taitaa olla max leveys.

mielipuoli 09.01.2013 22:51

saako noihin avomalleihin ostettua erikseen tuon metallisen takaosan ja takaovet, eli muutettua umpi malliksi? Ja jos saa niin miten helpolla niitä löytyy? Toi umpi malli kiinnostas mutta tarjolla ois avolavallinen:)

Viipo 10.01.2013 07:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HannuN (Viesti 957826)
saa leimattua 37" kummit ihan muutoskatsastamalla, 13,5" taitaa olla max leveys.

Pitää olla mukana rengas, jossa on paistettu molemmat kokomerkinnät, 8.90-16 ja 280/85-16. Riippuen tietysti, onko molemmat merkinnät volvon otteessa. Muuta luotettavaa selvitystä en keksi sille, että molemmat on volvon alkuperäisiä rengaskokoja.

Tuosta 8.90-16 koosta saa STRO:n manuaalista riittävän korkeuden 37" renkaalle ja 280/85 leveydestä saa leveyden jopa 14,5" renkaalle.

Jare 10.01.2013 08:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viipo (Viesti 958137)
Pitää olla mukana rengas, jossa on paistettu molemmat kokomerkinnät, 8.90-16 ja 280/85-16. Riippuen tietysti, onko molemmat merkinnät volvon otteessa. Muuta luotettavaa selvitystä en keksi sille, että molemmat on volvon alkuperäisiä rengaskokoja.

Tuosta 8.90-16 koosta saa STRO:n manuaalista riittävän korkeuden 37" renkaalle ja 280/85 leveydestä saa leveyden jopa 14,5" renkaalle.

Muistaakseni käyttöohjekirjassa on kanssa noi rengaskoot. Jos oikein tarvetta tulee, niin voin etsiskellä Volvon kirjasen jostain ja ottaa kuvat.


En tiedä, että sopiiko umpikoppi lavamalliseen, mutta uskoisin kyllä, että sopii tai ainakin pienellä sovittamisella. Täys avoon tuskin, koska täys avohan on avo eteen saakka, niinku tuommonen:
http://www.motorstown.com/images/volvo-valp-903-01.jpg

kany 10.01.2013 08:43

1 Liiteet
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mielipuoli (Viesti 958098)
saako noihin avomalleihin ostettua erikseen tuon metallisen takaosan ja takaovet, eli muutettua umpi malliksi? Ja jos saa niin miten helpolla niitä löytyy? Toi umpi malli kiinnostas mutta tarjolla ois avolavallinen:)

Osien löytyminen on aivan niin helppoa kuin yleensäkin 50-vuotta sitten rakennettujen ei-massatuote (n. 10 000 kpl) autojen kanssa. Avomallin tuulilasin kehyksen yläosa on erilainen kuin HT (kovakaton) tai PU (lavamalli). Samaten B-pilari ja etuovi on erilaiset joten niissä on vähän jumppaa, mutta toki kaikki nuo muutokset on tehtävissä. Kylkiviivan alapuolelta kaikkien raakakorit on samanlaiset.

Umpimallista voi takaosan katon sivuineen heittää kesäksi pois, pultteja on luokkaa 20-30 kpl. Sivuovet saa nostettua irti, takaoven yläosa on kiinni pulteilla (6kpl). Rättikatto on omasta mielestäni paras mutta tämäkin on tietysti makuasia.

Mun ex-Valpissa oli rengaskoko otteessa 8.90-16, joten sen perusteella olis saanu muutoskatsastettua suoraan 37", leveämpi rengas vaatii levikkeen - ainakin leimalle.

HannuN 10.01.2013 08:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mielipuoli (Viesti 958098)
saako noihin avomalleihin ostettua erikseen tuon metallisen takaosan ja takaovet, eli muutettua umpi malliksi? Ja jos saa niin miten helpolla niitä löytyy? Toi umpi malli kiinnostas mutta tarjolla ois avolavallinen:)

Huonosti saa suomesta näihin peltejä...joitain "pihan perälle tunkion taakse varastoituja valppeja" tiedän, mutta kukaan ei ole halukkaita myymään niistä pisteosia...ilmeisesti ajatuksissa kummittelee joskus noiden harvinaisuuksien kunnostaminen. Ruotsin puolella näitä virtaviivaisia ohjuksia on myynnissä aikalailla. Itse tein lavan päälle huonekaluputkesta ja alumiinipellistä takaosan kokonaan...tuli hyvä ja asiallisen näköinen. Lopputulos muistuttaa 70-luvun palo-autoa, takapään näkymä kuin series lantikasta.

VOLIATTI 10.01.2013 18:20

hurja laite kehä3 ruuhkassa. luo kauhun sekaisia tunteita kanssa ajajien kesken.
aikamoinen poliisimangneetti Tuo Oma kioski tuntuuolevan. kaippa ne nuo renkaat ja kaaret herättää huomiota

mielipuoli 10.01.2013 20:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HannuN (Viesti 958149)
Huonosti saa suomesta näihin peltejä...joitain "pihan perälle tunkion taakse varastoituja valppeja" tiedän, mutta kukaan ei ole halukkaita myymään niistä pisteosia...ilmeisesti ajatuksissa kummittelee joskus noiden harvinaisuuksien kunnostaminen. Ruotsin puolella näitä virtaviivaisia ohjuksia on myynnissä aikalailla. Itse tein lavan päälle huonekaluputkesta ja alumiinipellistä takaosan kokonaan...tuli hyvä ja asiallisen näköinen. Lopputulos muistuttaa 70-luvun palo-autoa, takapään näkymä kuin series lantikasta.


Jos ne ei halua piste osia myydä niin oisin valmis ostamaan koko auton!!:D:D

Jos jollain tiedossa tallin nurkalla ylimääränen valppi niin ostaja ois tiedossa!!

Yks löytyy myynti palstalta näköjään ja pitänee käydä kattoon kunhan kerkeää.

Eniten kiinnostusta herättäis tollanen umpi malli jos sattus löytyyn jostakin läheltä Suomesta, ettei tarttis Ruottin malle lähtä mettästään.

FunJam 14.01.2013 09:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja VOLIATTI (Viesti 958317)
hurja laite kehä3 ruuhkassa. luo kauhun sekaisia tunteita kanssa ajajien kesken.
aikamoinen poliisimangneetti Tuo Oma kioski tuntuuolevan. kaippa ne nuo renkaat ja kaaret herättää huomiota

Mä ajoin joskus omaa kotiinpäin 3-tietä siirtolapuilla, avona, pari astetta pakkasta, 38" tslllät alla. Päällä oli coreteksipuku ja päässä sellanen pipo, missä on punaiset pirunsarvet. Siviilijetsonit ajeli hetken aikaa rinnalla ja kiihdyttivät sitten omia menojaan... Tais mennä donitsi väärään kurkkuun :rolleyes:

Jare 14.01.2013 09:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja FunJam (Viesti 959938)
Mä ajoin joskus omaa kotiinpäin 3-tietä siirtolapuilla, avona, pari astetta pakkasta, 38" tslllät alla. Päällä oli coreteksipuku ja päässä sellanen pipo, missä on punaiset pirunsarvet. Siviilijetsonit ajeli hetken aikaa rinnalla ja kiihdyttivät sitten omia menojaan... Tais mennä donitsi väärään kurkkuun :rolleyes:

Ne ehkä tuumi hetken ja totes, että kauhee homma tehdä raporttia ja paperihommia:D:D:D:D


Sivu luotu: 11:51 (GMT +2).