![]() |
Renkaiden pinnoitus
Tervehdys!
Onko mitään firmaa, joka pinnoittaa renkaita "asiakkaan toiveista"? Eli jos sinne vie 37" kumit ja sanoo haluavansa talvipinnan nastoilla, onnistuuko? Onhan noita kuorma-autojen kumeja pinnoittavia firmoja, mutta liekö pintamallit kelpoja tuolaiseen ja onko homma edes laillista asiakkaan tuomiin runkoihin? Tuli vain mieleeni,,, TT |
Lainaus:
|
Hehe http://www.nokianrenkaat.fi/rengas?i...kian+Noktop+88
"off-road -käyttö" Kyl miusta tollanen remmi pitää vielä hiukka leikata avonaisemmaksi :P |
Puolustusvoimat on käyttänyt useampaa pintaa masin renkaissa. Tuommoisella pinnalla on mulle pari kummia kulkeutunut:
http://www.nokianrenkaat.fi/rengas?i...kian+Noktop+80 BTW, minkä hintaista puuhaa tuo pinnoitus on? Riippuu tietysti pinnasta, sen leveydestä, renkaan halkaisijasta, ja asiakkaan naamasta. |
Tervehdys!
Tuossahan niitä malleja. Olisko tuo 41 hyvä? Mitenkähän kova tuolla tavoin pinnoiteusta kumista oikein tulee? Onko pitoa kevyen maasturin alla? Eikä runko saa olla kovin leveä, jotta voi laittaa noin 250mm pinnoitteen. Paljonkohan tuollainen periaatteessa kustantaa 4 kpl kaikkine kuluineen? Ihan nyt vain mielenkiinnosta kyselen, vakaata aikomusta ei heti ole tuollaisia laittaa... http://www.nokianrenkaat.fi/files/no...E_NOR_2010.pdf TT |
tosta http://www.nokianrenkaat.fi/rengas?i...kian+Noktop+21 kun klikkaat malli kerrallaan niin alkaa selvitä omituisuudet. löytyy suoraan nastareillä varustettuja malleja, esim. 21 stud ja monta muuta.
|
nokian noktop 21:sttä ainakin raskaassa käyttävät talvella, vaikka pintamallilla onkin ikää jo reilut 15v... Itse aikoinaan olin rengasliikkeen palveluksessa ja järkiään tota pintaa meni talvikäyttöön raskaaseen. Sit M+S4.sta, joka on taas Misukan pintaa ja nappulahkoa... Kumpaakin mallia nastoilla sai, vaik työ kyllä tehtiin sitä mukaa ku tarve tuli.
itelä ol 31:set viime talvena omassa lavanelkun alla, vaikkakin tehdas pinnalla ja en toiste laita... Kevee perse, niin ei pitoa oo ja nelikko päällä sais ajella kokoajan. Eli vaihtuu 215/85-16.st, tai sit 235/85-16:sta... Kokemuskien mukaan ainakin kovin leveetä talveks ei kannata laitta, mikäli kevee kulkulaite on... keväälle ja kesälle, kuin syksylle vois kyllä ajatella vaik noktoppia, kun onhan siin pintaa mitä sulatella ku aattelee, et siin on melkeen 15mm pintaa sakkorajaankin. Eikä varmasti kulu herkästi ku on raskaan pinta. |
Lainaus:
Kyselin kerran tutulta pinnoittajalta muistaakseen 35" renkaan pinnoitusta, ja olis onnistunu ku olis ite sponssannu sopivan pussin. Olis tullu yhtä sarjaa varten sit turhan arvokkaaks,tai sit olis pitäny ruveta tehtailemaan niitä renkaita enemmän. |
Minä kysyin pari vuotta sitten Rautalammilta pinnoitus firmasta ja kerroin tarkemmin minkä kokoisesta oli kysymys eli 33x12.5
Kertoi että onnistuu hinta noin 55-60 euroa per rengas. pyysi käymään niin katsotaan tarkemmin mutta ei tullu pinnattua. kertoi tehneensä ennenkin. |
Ai, se vaatii jonku pussin...minä kun en alasta tiedä pätkääkään. Olisko tässä mitään pisneksen saumaa kenelläkään renkaanpaistajalla?
Se mikä epäilyttää, on just tuo pinnan kovuus. Toimiiko kevyen auton alla kun on tehty raskaalle kalustolle? Hieman epäilen vaikka runko onkin paljon pehmeämpi. TT |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Minkä niminen on se rautalammin pinnoittamo?
|
Lainaus:
|
Syykin voi olla....
Lainaus:
|
Tänään töissä kysyin huoltomieheltä työmaan trukkien renkaiden pinnoituksesta.
Muisteli hinnan olevan vähän yli satasen ja kaikki on pinnattu Lapperannassa. Renkaat kuorma-auton vetokuviolla ja koko samaa luokkaa. Vois kuvitella olevan halvempi jos koko jää pienemmäksi. |
Lainaus:
|
Vanha viestiketju mutta, tuossa kun oli myynnissä raskaankaluston pinnalla renkaat ja pinnoittajana Keskipinta Oy... otin ja kysyin niin tekevät vieläkin maasturin renkaiden pinnoitusta. 33" pinnoitus Noktop 21 pinnalle 205€ kpl ei nyt kuitenkaan oikein edullusta...
|
mä pinnotutin tuossa vantaalla rengas-centerissä 9.00x16 kokoset nrd, tä vastaavalla micheliinin pinnalla 200e kpl
|
Jos rungot on uudehkot, ja tunnetusti kestävät, niin ok, MUTTA
Lainaus:
Toki jos esim. 1500 kg kantavuudella oleva BFG 285/75-16, ja tarkoitus pinnoittaa asfalttirenkaaksi, niin tuo 5 vuotta ei välttämättä ole paha, jos kantavuuden kilot ei yleensä ole lähelläkään täynnä.... Taannoin, kun nuo jenkkirenkaat oli todella kalliita, siis noin 20+ vuotta sitten; yksi puolituttu Nauhapinnoitti generalin tuumakokoiset renkaat karkealle pinnalle, vaikka rungot oli jo vanhat; En tiedä mikä meni pieleen, mutta noilla ei voinut ajaa juuri ollenkaan maatiekäytössä, koska ei pysynyt tasapainossa. Ja kun päätyivät maastorenkaiksi, niin rungot petti totaalisesti vuodessa parissa Siis alkoi tulla pahkoja, ja sisärenkaat eivät kestäneet.... -> olisko syy tuo renkaan tavoiteltu joustavuus, siis suuri leveys suhteessa kantavuuteen (ja pienet paineet) Ja siihen kun vedetään nauhapinta, jonka suuniteltu kantavuus on 4-5 tonnia, niin ei elä rungon kanssa, jonka kantavuus on 20% ja joustavuus varmaan 10x? p.s Taannoin ajoin kesäkelillä muutaman vuoden ikäisellä -80 luvun Corvetella, missä takana oli pinnoitetut 275/40-17? renkaat, oli kuivalla asfaltilla todella liukkaat, verrattuna alkuperäisiin ensiasennusrenkaisiin. (ja ne oli liukkaat verrattuna Yokohaman renkaisiin) ->Minusta nuo nauhapinnoitukset on enempi raskaankaluston juttu? |
Sivu luotu: 08:30 (GMT +2). |