Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   33" BFG mud terrainit King Cabiin. Onko iso homma? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=77385)

tannoy 31.10.2010 23:27

33" BFG mud terrainit King Cabiin. Onko iso homma?
 
Auto on 2WD kinkkukaappi vm -89 ja villi idea olisi laittaa alle 33" mutikat, ihan vain siksi että sellaiset olisi halvalla saatavilla.

Auto on jo nykyisellä rengastuksella (225/75R16) aika laiska kiihtymään, vaikka vaihdelaatikko tuntuu loppuvan kylläkin kesken.
Ykkösvaihteella ei tee ilman kuormaa mitään.
Mittari näyttää nyt tasan oikein, ja 90km/h on käytännössä maksimivauhti. Ohituksissa voi kihnuttaa 100km/h, mutta kierrokset ovat aika kovat jo 90:ssä.

Eikö isommilla renkailla tuota yläpään vauhtia tavallaan saisi lisää, kun todellinen vauhti olisi enemmän? Aikanaan 33" renkailla vanhassa Patrolissani mittari näytti 10km/h liian vähän; ehkä siis kinkulla voisi jatkossa ajaa jopa 100km/h.

Takaveto kinkussahan EI OLE ohjaustehostinta. Parkkiin vääntäminen onnistuu kyllä, mutta vähän kuin puntilla käymistähän se on.


Nyt kysyn rohkeasti mielipidettänne asiasta:
Onko tässä juuri mitään järkeä?

Mitä tapahtuu kiisselinkulutukselle? Nyt auto vie seka-ajossa varsin kohtuulliset 8l/100km (kesä) - 10l/100km (talvi).

Onko mutikoista talvirenkaiksi?
Nykyisellään auto on aivan kauhea talviauto, kun joka mutkassa ollaan poikittain (tahallaan tai vahingossa) ja lukoton perä pitää huolen että jokaisessa möykyssä ollaan jumissa.
(Lämmin tuollainen pieni koppi kyllä on!!)

Minkälaisia muokkauksia/korotuksia autolle pitää tehdä että tuon kokoiset rattaat mahtuvat pyörimään?
Sorvin ääreenkin pääsen, mutta hitsaushommat eivät näissä puitteissa onnistu.

PajeroJJ 01.11.2010 12:20

No ei nuista mutikoista ainakaan talvirenkaiksi ole, on ollut itellä vähä liikaa jänniä hetkiä kun on pari talvea niillä liukastellu. Siis jos ihan jokapäiväseen ajoon meinaa...

panzer 01.11.2010 12:25

Kysyit:
Onko tässä juuri mitään järkeä?

Mitä tapahtuu kiisselinkulutukselle?
Nyt auto vie seka-ajossa varsin kohtuulliset 8l/100km (kesä) - 10l/100km (talvi).

Onko mutikoista talvirenkaiksi?

Itsellä ei ole king cappia ollut mutta noihin kolmeen osaan vastata!

1: Ei MITÄÄN järkeä!
2: Lisääntyy, ja uskallan väittää että jopa 1,5-2L/100km
3: Aivan uusilla voi jotenkuten NELIVEDOLLA ajella talvella mutta pelkällä takavedolla homma on vähän niinkuin yrittäisi itsemurhaa huonoilla välineillä!

Unohda koko kuvio! ( ja diilaa mulle ne halvat 33":D. Tarttisin kesäleimarenkaiksi moiset!)

Viipo 01.11.2010 12:45

Joo, ääni kunnon nastapalleroille ja pari hiekkasäkkiä lavalle...

Sutsu 01.11.2010 20:49

Teoriassa nopeus kasvaa isommilla renkailla. Käytännössä isommilla mutikoilla kasvaa myös vierintävastus ja kinkkukaapin muutenkin hengetön kone hyytyy entisestään. Veikkaan että et tavoita enää niitä nopeuksia mitä olet saanut kulkemaan perusrenkain.

Naapurissa 4WD king cab ja 265/75-16 special trackein ei kulje enää sataa. Omassa matukassa 285/75-16 special trackit ja kummasti alkaa voblaamaan kun työntää 140 km/h.. Eikä kiihdy enää siitä vauhdista kuten orkkis renkain..:D

-MaTTi- 02.11.2010 17:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tannoy (Viesti 709077)
Nyt kysyn rohkeasti mielipidettänne asiasta:
Onko tässä juuri mitään järkeä?

Jos tiellä meinaat ajaa, niin EI!
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tannoy (Viesti 709077)
Mitä tapahtuu kiisselinkulutukselle? Nyt auto vie seka-ajossa varsin kohtuulliset 8l/100km (kesä) - 10l/100km (talvi).

Lisääntyy reilusti.
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tannoy (Viesti 709077)
Onko mutikoista talvirenkaiksi?
Nykyisellään auto on aivan kauhea talviauto, kun joka mutkassa ollaan poikittain (tahallaan tai vahingossa) ja lukoton perä pitää huolen että jokaisessa möykyssä ollaan jumissa.
(Lämmin tuollainen pieni koppi kyllä on!!)

Ei. Auto olisi vielä toivottomampi pienemmästä pintapaineesta ja kovasta kumiseoksesta johtuen.
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tannoy (Viesti 709077)
Minkälaisia muokkauksia/korotuksia autolle pitää tehdä että tuon kokoiset rattaat mahtuvat pyörimään?
Sorvin ääreenkin pääsen, mutta hitsaushommat eivät näissä puitteissa onnistu.

15-20 cm pitäisi saada koria ylemmäksi navoista. Eli hulvaton korikorotus ja sauvat tappiin ja taakse jotain.

Kilvettömään mökkiautoon voisi kyseisen modauksen tehdä, mutta ei tieliikennepeliin. Kaikki edellä mainitut seikat kun eivät mitään määräyksiä täytä!!!

tannoy 09.11.2010 21:51

Kiitoksia lannistavista neuvoista! :D

Nastarenkaat siis hakuun ja painoa lavalle. :cool:


Sivu luotu: 22:31 (GMT +2).