Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Hiluxin laturin hiilet (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=77355)

Matias. 31.10.2010 16:04

Hiluxin laturin hiilet
 
Hilux 2002 D4D 2,5 pitää startin jälkeen kylmänä vähän kitinää. Häviää kun kone lämpenee. Ääni on jossain laturin tienoilla. Mietin ettei 80 tkm ajetun auton laturin hiilet pitäisi vielä loppua?
Latauksen valo ei pala auton käydessä eikä edes vilahtele tyhjäkäynnilläkään.

Vai remmikö se kitisee. Mene ja tiedä. Akut on vanhat mutta tuntuvat olevan kyllä starttipyötityksen perusteella kunnossa.

Onko porukalla kokemusta Hiluxin tämän tyyppisistä kitinöistä mistä ne yleensä tuleee?:eek:

Rekisteröimätön 31.10.2010 16:13

Minulla ainakin hihnat kitisee vaikka ne aika uudet. Kokeile vaikuttaako veden kaataminen laturin hihnoille kun kone käy.

Matias. 01.11.2010 20:01

Pitäisikö tuon veden vähentää ääntä vai mitä tällä testataan?
Sorry, jos tämä on vähän tyhmä kysymys.



Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 708879)
Minulla ainakin hihnat kitisee vaikka ne aika uudet. Kokeile vaikuttaako veden kaataminen laturin hihnoille kun kone käy.

:rolleyes:

mhk 01.11.2010 20:28

Ei tule hiilistä. Ei voi edes tulla. Mikähän hyöty tuosta nyyperön hihnojen kastelusta on?? RK-liikkeistä, etrasta tai jostain autotarvikkeesta saattaa löytyä kitkaspraytra, poistaa saisset hihnoista eikä kitise enää.

Bj Andy 02.11.2010 09:14

Tais sittenkään älä tee mitään.

Todennäköisesti ääni on peräisin hihnoista jotka luistavat aavistuksen,koska heti startin jälkeen laturi toimii hetken täysillä,ja flektin viskokin pyrkii pyörimään hetken mukana.

Jos ne hihnat on löysällä niin kiristä,tai käy jossain kiristyttämässä ne.

Ja jos ne on orkis hihnat ja moniura sellaiset niin ajallisesti alkaa olla ehkä vaihdon aika,vaikkei kilometrejä olisikaan,mutta jos avaat ohjekirjan niin siellä on ehkä asia kerrottu.

Mitään sinne ei tarvi kaadella,ja se hihna spräykin on niitä juttuja jos ei mikään muu auta.

Muumi 02.11.2010 11:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mhk (Viesti 709298)
Mikähän hyöty tuosta nyyperön hihnojen kastelusta on??

On siitä se hyöty että saa kitinän paikallistettua. Jos kitinä loppuu vedellä niin kuuluu hihnoista jos ei niin sit se kuuluu jostain muualta.

Matias. 02.11.2010 21:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Muumi (Viesti 709425)
On siitä se hyöty että saa kitinän paikallistettua. Jos kitinä loppuu vedellä niin kuuluu hihnoista jos ei niin sit se kuuluu jostain muualta.

Yes. Nyt tajusin homman idean. Täytyy kastella ja kuulostella. Tuli sekin mieleen että jos akut olisi lopussa niin laturi olisi startin jälkeen aika täysillä ja hiilet saattaisi vähän vikistä?
Akut tosin on alkuperäiset Panasonicit, mutta tarkastusreiästä näkyvä väri väittää akkuje olevan kunnossa ja startin reippauden perusteella näin on.

Täytyyy varmaan vielä ladata akut C-tekillä täyteen jotta poistaa tämän vaihtoehdon.
Tai sitten ajaa akkukauppaan..............

Bj Andy 02.11.2010 23:32

Hiilet ei vikise.Ja autossa on jo hyvä laturi.

Saat kaadella sinne hihnoille ja laturiin vaikka ämpärillä vettä,ja saat aina jonkun tuloksen.

Jos haluat ladata akut niin tee se ,varsinkin kahden akun systeemissä siitä ei ole haittaa,vaan saattaa olla hyötyäkin varsinkin jos auto on lyhyessä ajossa pääsääntöisesti.

Laturin hiilien käyttöikä vaihtelee jossain 200-400 tuhatta kilometriä riippuen päivittäisestä ajomatkastaja/ tai virrankulutuksesta(esim sähköinen auralaite).

Jos taas akut on loppu niin ne on loppu ja sen huomaat siitä että -20 pakkasella ei auto lähe käyntiin.Sitten osoite on akkukauppa.

Jos taas epäilet muuta vikaa niin mars johonkin autosaähköliikkeeseen,tai huoltoon...

Koska täällä netissä kaikki,mukaan lukien oma postaus on vaan arvailua joista kukaan ei ota vastuuta...

Mutta 80 tkm ajetussa autossa ei pitäisi olla vielä laturivikaa...

Matias. 03.11.2010 22:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy (Viesti 709678)
Hiilet ei vikise.Ja autossa on jo hyvä laturi.

Saat kaadella sinne hihnoille ja laturiin vaikka ämpärillä vettä,ja saat aina jonkun tuloksen.

Jos haluat ladata akut niin tee se ,varsinkin kahden akun systeemissä siitä ei ole haittaa,vaan saattaa olla hyötyäkin varsinkin jos auto on lyhyessä ajossa pääsääntöisesti.

Laturin hiilien käyttöikä vaihtelee jossain 200-400 tuhatta kilometriä riippuen päivittäisestä ajomatkastaja/ tai virrankulutuksesta(esim sähköinen auralaite).

Jos taas akut on loppu niin ne on loppu ja sen huomaat siitä että -20 pakkasella ei auto lähe käyntiin.Sitten osoite on akkukauppa.

Jos taas epäilet muuta vikaa niin mars johonkin autosaähköliikkeeseen,tai huoltoon...

Koska täällä netissä kaikki,mukaan lukien oma postaus on vaan arvailua joista kukaan ei ota vastuuta...

Mutta 80 tkm ajetussa autossa ei pitäisi olla vielä laturivikaa...

Ok. Hyvä tietää että hiilet ei vikise. Mistä lie mulla ollut sellainen käsitys. Taitaa kuulua remmistä tuo ääni.
Näitä tulee helposti pohdittua vaikka tällä foorumilla kun tuo Pohjolan tallin musta valo hyvällä kosteusprosentilla ei oikein houkuttele tekemään kokeilusäätöjä tuolle remmille......

Kartse1 03.11.2010 22:31

Näissä uudemmissa autoissa on järjestään moniurahihnalla noi apulaitteet.

Suurin osa on vielä sellaisia, että ne ovat jousikuormitteisella kiristäjällä.

Ei tarvii montaakaan vuotta ajella, kun hihna alkaa kitisemään aina käynnistämisen jälkeen,
mutta kitinä vaikenee sitten muutaman sadan metrin ajon jälkeen.
Laturi tuuppaa aina hetken aikaa täysillä, koska muutenkin vajaista akuista on otettu käynnistykseen tarvittava suuri starttimoottorin tarvitsema virtamäärä.

Hihnan vaihto olisi ensimmäinen huoltotoimenpide, jos akkuihin ei mene riittävästi latausta ja kitinä jatkuu vielä muutaman minuutin ajonkin jälkeen.

Enemmän ajetuissa tulee sitten noi moniurahihnan kiristäjä- ja ohjurirullien laakereiden kitinät kuvaan mukaan antamaan omaa soundiaan..


Sivu luotu: 18:05 (GMT +2).