![]() |
minkäkokoinen kummi mahtus vielä -88 pajeroon
siis ihan semmosenaan, ilman mtn alustakorotuksia, tahi pellitöitä??
|
31:set tuumaset ainakin... sellaset vielä saa leimallekkin, kuten omassani on...
|
Jossei tarvi saada leimaan niin 33" sopii kuulopuheiden mukaan ilman korikorotusta/kaarien leikkelyä. Sitä en tiedä että millaiset vanteet pitää olla että sopii kunnolla kääntymään,joustamisesta ei tarvitse niinkään huolehtia:D
|
Lainaus:
|
Ykköskoppaseen pajeroon ei kyllä saa leimaan ku 31", kakkoskoppaseen saa 33".
Toyotan 15" vakiovanteilla bfg at 32/11,5 ottaa tappiin asti kääntäessä lokarin sisäpuolelle kiinni. 10,5 varmaan mahtuu aika hyvin kääntymään. |
Lainaus:
|
Minä vuonna nuo on katsastettu? Wanhaan hywään aikaan on vissiin muutakin hienoa saanut leimaan, toisin on nykyään.
|
Mullakin on tiedossa yks kanttikoppanen pätkä pajero missä on 33/12,5 otteessa ja muutoskatsastettu tänä vuonna. Inssi oli vielä sanonu että sulle on nyt moni toyo kuski kateelllinen kun joihinkin ei saa 33/12,5 katsastettua...
|
Pikainen haku asiasta antoi nämä tulokset:
http://forums.offipalsta.com/showthr...renkaat&page=2 http://forums.offipalsta.com/showthr...pajero+renkaat http://forums.offipalsta.com/showthr...pajero+renkaat http://forums.offipalsta.com/showthr...pajero+renkaat Tossa vielä kaikki haun tuottamat tulokset: http://forums.offipalsta.com/search....archid=2196730 Ja omani muutoskatsastin 2005 tai 2006 en muista tarkkaan |
Suurimmassa osassa noista linkeistä puhuttiin 2gen pajesta, johon todella saa jenkkivientimallin nojalla 33" leimattua. Kanttipajeroon 33" taas on näköjään täysin konttorikohtaista saako leimaan.
Maailma on epäreilu.:) |
Pajeron renkaat
Mulla on -88 pajerossa otteessa ja alla 35"-renkaat,mut se on leimattu silloin
vanhaan,hyvään aikaan. |
Lainaus:
Ja vaikka ne sinne otteeseen joku olisikin saanut,se ei poista sitä tosiasiaa että ne ei ole lailliset,joku toinen konttori voi otteesta moisen muutoksen ottaa pois. Katsastusmiehetkin ovat vain ihmisiä ja ihmiset tekee virheitä. |
Lainaus:
|
Kyllä niitä on vain kuulunut, että konttorilla käynnin yhteydessä rengaskoko on muutettu 33" -> 31" koska ei ole ollut laillinen koko...
Mut itse kysymykseen, minulla oli -90 pajerossa alla 33"x12.5" kumit ja ääriasentoon käännettynä joustossa raapi sisälokasuojaan, mut siitäkin vaivasta pääsee moskalla eroon... ;D Ja jos laillisen haluaa, niin ostaa siroccot kokoa 31x10,5" joiden oikea koko on 32" luokkaa ;) minulla oli sellaiset merkattuna otteeseen, eikä tosiaan häviä korkeudessa 33" juuri mitään. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Mistäs epäilet inssin konttorilla tietävän, missä renkaat on laillisesti alla, ja missä on kerenny aken ohjeet tulemaan väliin, jos kyse on 80-luvun maasturista? |
Lainaus:
|
Sehän kannattaa katsastus keskeyttää jos katsuri rupeaa ottamaan renkaita pois otteesta. Tuntuu hölmöltä jos poikkeusluvan on saanut haettua joillekkin renkaille ja yks kaks se otetaan pois.. Tällaiset konttorit pitäs tietää että kiertäis kaukaa.. Itellä 33x12.5x15 1gen pajerossa ja hienosti pyörii eikä pahasti ota maastossakaan kaariin.
|
Nyt oli varmaankin kyse normaalista muutoksesta eikä erikseen haetulla poikkeusluvalla laitettuista renkaista, tai ainakin näin keskustelun olen käsittänyt. Voidaan kai erityisluvatkin poistaa jos myöntämisessä on tapahtunut pahempi moka tai rakenne(/rakenteet tms.) ei vastaakkaan lupaa. Jälleen viisaammat saa korjata jos tarvitsee. :o
|
Lainaus:
Paas pykälät näkyviin, mitkä kieltää gen 1 pajeroon 33" leimaamisen. Tohon malliin löytyy ihan samalla lailla verrokiksi 31x10,5-15" ja sen perusteella saa sen 51mm suurentaa halkaisijaa. Ai mistäkö tiedän? Olen töissä Mitsu liikkeessä. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Lainaus:
Pajeron vakio rengas kokojen mukaan kun mennään niin 31" on ollut maksimi mille sen saa katsastettua,tälle tuski tarvii mitään erillisiä pykäliä hakea kun jokainen joka osaa lukea löytää itse nämä,mutta tätä sinun faktaa odotellessa. |
Lainaus:
|
Ei siitä vanhakoppasesta pajerosta ainakaan parempi ajettava tule 33" renkailla.Tulee aavikko välitykset ja se apusimpukka väljistyy tosi nopeesti,31" on käyttöautossa sopiva koko siihen keksintöön jos paljon ajaa tiellä,maastossa tuo 33" on ihan loistava koko.
|
Tästäkö paprusta on kyse?
http://img69.imageshack.us/img69/2271/pajeroe.jpg AKE sallii Euroopan tai Pohjois-Amerikan mallien käyttämisen vertailuautoksi = niiden rengaskoot vertailurenkaaksi. General export ei tarkoita P-Ameriikkaa ilman eri selvitystä, eikä sitä ole ainakaan Vemiciltä saanut. Mutta hyvä jos joku näkis vähän vaivaa ja sais Mitsu-liikkeen leiman paperiin että ko. koko on ollut hyväksytty P-Ameriikkaan. |
Sivu luotu: 22:19 (GMT +2). |