Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   minkäkokoinen kummi mahtus vielä -88 pajeroon (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=76887)

taistovainaa 18.10.2010 19:03

minkäkokoinen kummi mahtus vielä -88 pajeroon
 
siis ihan semmosenaan, ilman mtn alustakorotuksia, tahi pellitöitä??

jyrden 18.10.2010 19:53

31:set tuumaset ainakin... sellaset vielä saa leimallekkin, kuten omassani on...

Nuhapumppu 18.10.2010 22:10

Jossei tarvi saada leimaan niin 33" sopii kuulopuheiden mukaan ilman korikorotusta/kaarien leikkelyä. Sitä en tiedä että millaiset vanteet pitää olla että sopii kunnolla kääntymään,joustamisesta ei tarvitse niinkään huolehtia:D

454SS 19.10.2010 06:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu (Viesti 705335)
Jossei tarvi saada leimaan niin 33" sopii kuulopuheiden mukaan ilman korikorotusta/kaarien leikkelyä. Sitä en tiedä että millaiset vanteet pitää olla että sopii kunnolla kääntymään,joustamisesta ei tarvitse niinkään huolehtia:D

Pajeroon saa 33X12,5" leimaan, ja noi kumit mahtuu ilman korotusta kun kääntää niitä etupyörien edessä olevia peltejä eteenpäin.

JJ90 19.10.2010 08:42

Ykköskoppaseen pajeroon ei kyllä saa leimaan ku 31", kakkoskoppaseen saa 33".
Toyotan 15" vakiovanteilla bfg at 32/11,5 ottaa tappiin asti kääntäessä lokarin sisäpuolelle kiinni. 10,5 varmaan mahtuu aika hyvin kääntymään.

454SS 19.10.2010 08:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JJ90 (Viesti 705381)
Ykköskoppaseen pajeroon ei kyllä saa leimaan ku 31", kakkoskoppaseen saa 33".
.

Ihan miten vaan haluat uskoa, olen leimannut aikanaan omaani tuollaiset ja kaverin autoon toiset. Taitaapa noita jo olla muutamassa muussakin autossa muutoskatsastettuna.

JJ90 19.10.2010 08:55

Minä vuonna nuo on katsastettu? Wanhaan hywään aikaan on vissiin muutakin hienoa saanut leimaan, toisin on nykyään.

Tourinki 19.10.2010 10:16

Mullakin on tiedossa yks kanttikoppanen pätkä pajero missä on 33/12,5 otteessa ja muutoskatsastettu tänä vuonna. Inssi oli vielä sanonu että sulle on nyt moni toyo kuski kateelllinen kun joihinkin ei saa 33/12,5 katsastettua...

454SS 19.10.2010 11:15

Pikainen haku asiasta antoi nämä tulokset:


http://forums.offipalsta.com/showthr...renkaat&page=2


http://forums.offipalsta.com/showthr...pajero+renkaat


http://forums.offipalsta.com/showthr...pajero+renkaat


http://forums.offipalsta.com/showthr...pajero+renkaat


Tossa vielä kaikki haun tuottamat tulokset:


http://forums.offipalsta.com/search....archid=2196730



Ja omani muutoskatsastin 2005 tai 2006 en muista tarkkaan

JJ90 19.10.2010 17:29

Suurimmassa osassa noista linkeistä puhuttiin 2gen pajesta, johon todella saa jenkkivientimallin nojalla 33" leimattua. Kanttipajeroon 33" taas on näköjään täysin konttorikohtaista saako leimaan.

Maailma on epäreilu.:)

Rekisteröimätön 19.10.2010 17:47

Pajeron renkaat
 
Mulla on -88 pajerossa otteessa ja alla 35"-renkaat,mut se on leimattu silloin
vanhaan,hyvään aikaan.

Nuhapumppu 20.10.2010 21:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 454SS (Viesti 705385)
Ihan miten vaan haluat uskoa, olen leimannut aikanaan omaani tuollaiset ja kaverin autoon toiset. Taitaapa noita jo olla muutamassa muussakin autossa muutoskatsastettuna.

Asia vaan on niin että pykälien mukaan kun mennään niin 31" on maksimi,lukaseppa vaikka mitsubishiclubfinlandin ja Mitsubishi4WD sivuilta,siellä tätä asiaa on puitu paljon.
Ja vaikka ne sinne otteeseen joku olisikin saanut,se ei poista sitä tosiasiaa että ne ei ole lailliset,joku toinen konttori voi otteesta moisen muutoksen ottaa pois. Katsastusmiehetkin ovat vain ihmisiä ja ihmiset tekee virheitä.

454SS 21.10.2010 06:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu (Viesti 705889)
Asia vaan on niin että pykälien mukaan kun mennään niin 31" on maksimi,lukaseppa vaikka mitsubishiclubfinlandin ja Mitsubishi4WD sivuilta,siellä tätä asiaa on puitu paljon.
Ja vaikka ne sinne otteeseen joku olisikin saanut,se ei poista sitä tosiasiaa että ne ei ole lailliset,joku toinen konttori voi otteesta moisen muutoksen ottaa pois. Katsastusmiehetkin ovat vain ihmisiä ja ihmiset tekee virheitä.

Totuus löytyy siis taas kerran netistä :) :) Tuskimpa sentään vuosien jälkeen merkintää voi otteesta pois ottaa ;)

Nostokurki 21.10.2010 07:23

Kyllä niitä on vain kuulunut, että konttorilla käynnin yhteydessä rengaskoko on muutettu 33" -> 31" koska ei ole ollut laillinen koko...

Mut itse kysymykseen, minulla oli -90 pajerossa alla 33"x12.5" kumit ja ääriasentoon käännettynä joustossa raapi sisälokasuojaan, mut siitäkin vaivasta pääsee moskalla eroon... ;D

Ja jos laillisen haluaa, niin ostaa siroccot kokoa 31x10,5" joiden oikea koko on 32" luokkaa ;) minulla oli sellaiset merkattuna otteeseen, eikä tosiaan häviä korkeudessa 33" juuri mitään.

Nuhapumppu 21.10.2010 09:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 454SS (Viesti 705917)
Totuus löytyy siis taas kerran netistä :) :) Tuskimpa sentään vuosien jälkeen merkintää voi otteesta pois ottaa ;)

Miksi ei,ei se laillinen ole jos se lukee paperissa. Ja kuten jo sanottu,tuo on konttori/katsuri kohtaista hommaa tuo renkaiden muutoskatsastus,ja jossei se olekkaan mennyt pykälien mukaan niin seon henkoht kyynel,ja renkaat lähtee otteesta jos joku niin vain päättää. Tämä on sitten ihan katsastuskonttorin mielipide,mutta niitäkin on monia.

Viipo 21.10.2010 10:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu (Viesti 705942)
Miksi ei,ei se laillinen ole jos se lukee paperissa. Ja kuten jo sanottu,tuo on konttori/katsuri kohtaista hommaa tuo renkaiden muutoskatsastus,ja jossei se olekkaan mennyt pykälien mukaan niin seon henkoht kyynel,ja renkaat lähtee otteesta jos joku niin vain päättää. Tämä on sitten ihan katsastuskonttorin mielipide,mutta niitäkin on monia.

Osassa voi renkaat olla otteessa "vanhoilta hyviltä ajoilta" siis ennenkuin ake antoi ohjeistuksen 51mm säännöstä. Sitä ennen 35" renkaat hojoissa tai 44" boggerit blazereissa oli arkipäivää. Eikä nuo "saavutetut etuisuudet" sieltä otteesta minnekkään poistu.
Mistäs epäilet inssin konttorilla tietävän, missä renkaat on laillisesti alla, ja missä on kerenny aken ohjeet tulemaan väliin, jos kyse on 80-luvun maasturista?

Nuhapumppu 21.10.2010 13:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viipo (Viesti 705959)
Osassa voi renkaat olla otteessa "vanhoilta hyviltä ajoilta" siis ennenkuin ake antoi ohjeistuksen 51mm säännöstä. Sitä ennen 35" renkaat hojoissa tai 44" boggerit blazereissa oli arkipäivää. Eikä nuo "saavutetut etuisuudet" sieltä otteesta minnekkään poistu.
Mistäs epäilet inssin konttorilla tietävän, missä renkaat on laillisesti alla, ja missä on kerenny aken ohjeet tulemaan väliin, jos kyse on 80-luvun maasturista?

Koska muutoskatsatus päivämäärä löytyy auton tiedoista Trafilta,tästä syystä. Tästä taas päästää siihen että milloin se inssiä kiinnostaa katsoa onko ratas vaikka se olisi otteeseen merkitty ,no se riippuu inssin päivästä,vaimosta,kuunasennoista yms. Uusien sääntöjen mukaan 31" on maksimi,siitä voidaan vääntää vaikka 100sivua ja vaikka joku laittaakin että "minä muutoskatsastin ne eilen eli ne on lailliset" se ei muuta tosiasiaa että 31" on pykälien mukainen maksimi 1gen pajeroon.

Tractor 21.10.2010 13:47

Sehän kannattaa katsastus keskeyttää jos katsuri rupeaa ottamaan renkaita pois otteesta. Tuntuu hölmöltä jos poikkeusluvan on saanut haettua joillekkin renkaille ja yks kaks se otetaan pois.. Tällaiset konttorit pitäs tietää että kiertäis kaukaa.. Itellä 33x12.5x15 1gen pajerossa ja hienosti pyörii eikä pahasti ota maastossakaan kaariin.

Yölento 21.10.2010 14:06

Nyt oli varmaankin kyse normaalista muutoksesta eikä erikseen haetulla poikkeusluvalla laitettuista renkaista, tai ainakin näin keskustelun olen käsittänyt. Voidaan kai erityisluvatkin poistaa jos myöntämisessä on tapahtunut pahempi moka tai rakenne(/rakenteet tms.) ei vastaakkaan lupaa. Jälleen viisaammat saa korjata jos tarvitsee. :o

454SS 21.10.2010 16:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu (Viesti 705996)
Koska muutoskatsatus päivämäärä löytyy auton tiedoista Trafilta,tästä syystä. Tästä taas päästää siihen että milloin se inssiä kiinnostaa katsoa onko ratas vaikka se olisi otteeseen merkitty ,no se riippuu inssin päivästä,vaimosta,kuunasennoista yms. Uusien sääntöjen mukaan 31" on maksimi,siitä voidaan vääntää vaikka 100sivua ja vaikka joku laittaakin että "minä muutoskatsastin ne eilen eli ne on lailliset" se ei muuta tosiasiaa että 31" on pykälien mukainen maksimi 1gen pajeroon.


Paas pykälät näkyviin, mitkä kieltää gen 1 pajeroon 33" leimaamisen. Tohon malliin löytyy ihan samalla lailla verrokiksi 31x10,5-15" ja sen perusteella saa sen 51mm suurentaa halkaisijaa. Ai mistäkö tiedän? Olen töissä Mitsu liikkeessä.

khonkonen 21.10.2010 20:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tractor (Viesti 706002)
Sehän kannattaa katsastus keskeyttää jos katsuri rupeaa ottamaan renkaita pois otteesta. Tuntuu hölmöltä jos poikkeusluvan on saanut haettua joillekkin renkaille ja yks kaks se otetaan pois.. Tällaiset konttorit pitäs tietää että kiertäis kaukaa.. Itellä 33x12.5x15 1gen pajerossa ja hienosti pyörii eikä pahasti ota maastossakaan kaariin.

Millä vanteella, eli leveys ja ET?

Nuhapumppu 22.10.2010 10:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tractor (Viesti 706002)
Sehän kannattaa katsastus keskeyttää jos katsuri rupeaa ottamaan renkaita pois otteesta. Tuntuu hölmöltä jos poikkeusluvan on saanut haettua joillekkin renkaille ja yks kaks se otetaan pois.. Tällaiset konttorit pitäs tietää että kiertäis kaukaa.. Itellä 33x12.5x15 1gen pajerossa ja hienosti pyörii eikä pahasti ota maastossakaan kaariin.

Poikkeusluvalla olevia ei oteta pois,se on taas aivan eriasia kuin tavallinen muutoskatsastus.Poikkeuslupaahan haetaan erikseen http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_a...poikkeusluvat/
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 454SS (Viesti 706039)
Paas pykälät näkyviin, mitkä kieltää gen 1 pajeroon 33" leimaamisen. Tohon malliin löytyy ihan samalla lailla verrokiksi 31x10,5-15" ja sen perusteella saa sen 51mm suurentaa halkaisijaa. Ai mistäkö tiedän? Olen töissä Mitsu liikkeessä.

Laitappa sinä tänne se missä saa verrata tuota 31" 1Genin peus renkaaksi.
Pajeron vakio rengas kokojen mukaan kun mennään niin 31" on ollut maksimi mille sen saa katsastettua,tälle tuski tarvii mitään erillisiä pykäliä hakea kun jokainen joka osaa lukea löytää itse nämä,mutta tätä sinun faktaa odotellessa.

Tractor 22.10.2010 12:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja khonkonen (Viesti 706120)
Millä vanteella, eli leveys ja ET?

Oliskohan 8 tuuman vanne.. Et.stä ei kyllä mitään tietoa kun ei ole tullut mitattua.. Pitääpä mittailla ku muistaa. Mut hyvin ne pyörii vaikka ei ole korinkorotusta eikä alustalle ole tehty mitään.

elhapero 22.10.2010 16:10

Ei siitä vanhakoppasesta pajerosta ainakaan parempi ajettava tule 33" renkailla.Tulee aavikko välitykset ja se apusimpukka väljistyy tosi nopeesti,31" on käyttöautossa sopiva koko siihen keksintöön jos paljon ajaa tiellä,maastossa tuo 33" on ihan loistava koko.

-MaTTi- 22.10.2010 20:27

Tästäkö paprusta on kyse?
http://img69.imageshack.us/img69/2271/pajeroe.jpg

AKE sallii Euroopan tai Pohjois-Amerikan mallien käyttämisen vertailuautoksi = niiden rengaskoot vertailurenkaaksi. General export ei tarkoita P-Ameriikkaa ilman eri selvitystä, eikä sitä ole ainakaan Vemiciltä saanut. Mutta hyvä jos joku näkis vähän vaivaa ja sais Mitsu-liikkeen leiman paperiin että ko. koko on ollut hyväksytty P-Ameriikkaan.


Sivu luotu: 22:19 (GMT +2).