![]() |
Hi-Lift:in lyhentäminen?
Yritin netin kuvista katella mutta ei oikein selvinny... Voiko Hi-Liftiä tarvittaessa lyhentää niin että siihen yläpäähän saa vielä kiinni sen murikan jota tarvinee vinssauksessa ketjun tms. kiinnittämiseen? Pitäis saada sopimaan tunkki Jimnyn kyytiin niin että se sais lojua aina mukana. Takapenkit on poistettu mutta eihän sitä tilaa silti ole ihan kauhean pitkälle esineelle :D Eikä viittis ihan vaan varuiksi mini mittaista tunkkia tilata ennen ku pääsee sovittelemaan sitä autoon ihan livenä.
|
Käsittääkseni se reikätanko on aivan tasa jaolla, joten voi lyhentää. Itsellä 60" pitkä kiinan-tunkki, Hi-liftiä en omista.
|
Tätyyhän sen olla tasajaolla että mekanismi toimii.Siitä en tiedä sitten kuinka yläpään leuan sovittaminen käy lyhennettyyn varteen.
|
Ela lyhenna, tee reika takaoveen.
|
Laikalla poikki jos tarvii lyhentää.
Se päätypala tulee pultilla kiinni ylimmäiseen reikään. Ja voihan sitä reikää vinguttaa suuremmaks jos pultti ei mahdu.. |
Lainaus:
Ajattelin hankkia samalla sen "vanne adapterin" ettei tarvi vielä alkaa järeempää rautaa hitsaamaan helmoihin (tai jimnyn tapauksessa vissiin ylipäänsä rautaa :o). |
Mulla kiinantunkki, siinä ei ollu ees mitään yläpalaa mukana, oon tarvittaessa kiinnittäny liinan suoraan 12 mm sakkelilla, varren reiät ½" eli just sopiva.
|
Joo ilman muuta, rälläkällä poikki missä haluat vaan.
|
No niin, kotimainen kauppias oli tyyris mutta toimitus oli todella nopea! Ensimmäinen Jimnyynsovitus vaikutti hyvältä. Ehkä ei tarvikaan lyhentää. Tyvipää kuskin puolen takanurkkaan ja latvapää pelkääjän penkille, siihen se istuu aika hyvin (onneks omassa autossa ei usein tarvi olla pelkääjän paikalla :). Siihen sen sais luultavasti köytettyäkin etu ja takaturvavöihin tms. Muuten on iso kuhmu päässä jos joskus sattuu kellahtamaan auto nurin :eek:
On se 60 tuuman Hi-Lift ainakin riittävän järeän tuntunen suikkeliin... :D |
Aiheeseen loivasti liityen; mitä sillä liftin yläpään palalla tekee? En itse keksinyt sille mitään käyttöä joten talletin jonnekin, enkä ole kertaakaan kaivannut, mistähän olen jäänyt paitsi?
|
Sen palan kääntämallä saa tunkista tehtyä puristimen, jos tarvii jotain suurta puristaa..
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Kun tunkkaat autoa ja nouset ylos lyot siihen paasi tai muun ruumiin osan. Tunkatessa tunkki monesti kallistuu autoon pain, silloin pala onkin hyva olemassa mennessaan sivuikkunasta sisaan. Pick uppia tai muuta reunallista vehetta tunkatessa se estaa hyvin auton nousemisen tarttuessaan kiinni. Pia paavo se pulikka vaan hyllyssas. |
Lainaus:
Ja alkuperäiseen aiheeseen, itte junttasin tunkin kyljelleen katto häkkiin kiinni: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=57851 Mukavampi kun ei tarvitse sotkea pyhäauton sisätiloja. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Eika ois tarvinnu lyhentaa, jos oisin tajunnut, etta sen voi kaantaa myotaiseksi. |
lonrly rider
Lainaus:
|
katolle vaan jos minkäänlaista tellinkiä löytyy,sieltä yleensä helpoin myös kaivaa käyttöön.
maastotunkki+betoni lattia=ei hyvä, itsekkin kapineestä päähän saaneena. maasto tunkki maastoon, hallitunkki yms. betonille. |
Lainaus:
"Off-raod" ajelu on ainakin enimmäkseen pelkkä sivujuonne mun touhuissa kun kuljen jorpakossa metsällä ym. luontoharrastuksissa. Idea oli että se tunkki sais olla aina mukana pahan paikan varalle. Erityisesti talvella tunkki/vinssi, lumiketjut, lapio ym. pitäis olla aina mukana kun harrastusautolla ajellaan. Kattelin muuten alustavasti että jos sitä hi-liftiä oikeesti haluaa lyhentää, niin todennäköisesti se kannattais lyhentää alapäästään. Ne yläpään härpäkkeet jäis sillon ihan ennalleen. Jalusta näkyy olevan ihan vaan sokalla kiinni varressa. On se 60 tuumanen vähän liian pitkä jimnyn sisälle. Ei se oikeen oo mistään kotosin että pakottaa kyydissä olijat istumaan hi-lift hanurissa :o |
Sivu luotu: 10:38 (GMT +2). |