![]() |
patrol rymistelyautoksi
aloitetaanpa tämmöinen "uusi"projekti. tarkoitus olis tehdä sellanen harrasteajoneuvo johon vois tytönkin ottaa joskus matkaan ja mitä ei tarviis paljoa sääliä kun ajelee.
tuli jo keväällä ostettua tommonen 82vm pätkä patrolli. kilvetön ja aika laho tuo aihio kyllä on, mutta eipä siitä mitään rekisteröityä näyttelyautoa tulekkaan. sampolaattori ja rytsölä tuota projektia kajaanissa jo kerkesivät aloitella.. tommosena se mulle tuli: http://s35.photobucket.com/albums/d1...t=DSCN2242.jpg autossa oli tosi korkea soa korotus ja noin tupla mittaset riiput.. kardaanikulmat on verran pielessä että pionit osoitti maata kohti. alkuperäisen kemppilukollisen taka-akselin (c200) tosta jo kerkesin myydä sitä tarvitsevalle.. pari pitkää patrollia on tullut hommattua osien luovuttajiksi. kanttilappuinen punainen tuli kesällä purettua ja se on jo paalattukin.:http://s35.photobucket.com/albums/d179/sprintti123/patrolli/?action=view¤t=DSCN2242.jpg#!oZZ1QQcurrentZZ http%3A%2F%2Fs35.photobucket.com%2Falbums%2Fd179%2 Fsprintti123%2Fpatrolli%2F%3Faction%3Dview%26curre nt%3DDSCN2248.jpg%26 sit hommasin vielä tuon:http://forums.offipalsta.com/showthr...ight=patrol+81 resepti näillä näkymin: y-linkki alusta.. takaylitys vähemmäksi.. etuakselia muutama sentti eteenpäin.. punaisen vaihdetaan ehjän takarunko.. valkoisesta pitkästä akselit 4.625 välityksillä.. etuperään jo kamiselta ostettu pätkän kiritty kitkalukko.. moottori voi vielä vaihtua turbolliseen. nuo renkaat siihen jo hommasin,mut olivat lainassa kömpijässä kesän: http://s35.photobucket.com/albums/d1...t=DSCN2327.jpg tolla putkihäkkyrällä en päässyt vuokatissa kisaamaan:mad: joten tästä patrollista pitää tehä hs säännöt täyttävä.. missä noita tekniikka sääntöjä vois käydä lueskelemassa:confused: |
lisää tarinata. joko se on valmis?
|
ai valmis vai:confused: eihän sitä vielä oo des tuotu omalle tontille..:p eikä sitä uskalla tosta vaan tuoda..pittää oottaa et emäntä olis töissä ja viedä patrolli äkkiä talliin piiloon.:rolleyes:
mut noita irtoakseleita oon tossa koettanut tehä valmiiksi, etuakselista pitäs viel saaha pallot pyörähtää vaan tiukassa ne tuntuu olevan. ensikesän hitti,itikankarkoitin? http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=68788 |
upataas tätäkin.
niin olikos harrastestanun autonrakentelusääntöjä jossain olemassa :confused: olis mukava lukea tekniikkasäännöt ennen kuin tuota paljon muuttelee:rolleyes: jotain pientä oon tääs kerenny tehäkin.. "vaihtorunkoa" eilen tutkiskelin ja pitihän siihenkin yksi paikka laittaa. muuten tuntuu kova ja ehjä olevan.. poikittainen takapalkki pitää viel irroitella valmiiksi jos sitä runkoa tulis typistettyä..:rolleyes: |
Harrastestanu = ne autot, jotka ei täytä minkään lajiryhmän säännöksiä :P
Kokeile vaikka ekaksi hommata isot ja karkeat renkaat. Tuon kokoseen autoon vähintään 37". |
No ei siinä luokassa kauheita tarvii. Tolla munkin Ratsunilla ajettu jo kolme trialia harrasteessa ja sijoitukset 1. 2. 1. Eli noi on vaan niin hirmuisia meneen noi pitkät ratsunit:D:D:D:D:D:D:D
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=73048 |
Lainaus:
tuo pitkä on varaosa kampe, tuosta pitäs tehä:http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=68786 |
Ei kai autoa kannata "rakentaa" harrastestanua varten? Eikös sen pitänyt olla sellainen kokeiluluokka ennen "oikeisiin" kilparyhmiin siirtymistä? Mä en tiedä trialista mitään enkä ole yhtään kisaa ajanut mutta eikös kannattais katsella vaikka modin säännöt ja rakentaa sen mukaan? Käyhän se sitten siihen harrastestanuunkin
|
Lainaus:
onko nuo suomessa järjestettävät offroad kisatkin akk:n alaista touhua? muistelen jostain kuulleeni että ohviväki olis sen alaisuudesta lähtenyt pois tjs.. ennestään mulla on kisakokemusta n 20 sprintin ja parin rallin verran + 5 vuotta kisojen tekopuolella.. mut tuli mitta täyteen tota jatkuvaa sääntö yms pilkun viilaus rumbaa ja hävitin kaluston pois.. :rolleyes: tai siis tarkoitus olis harrastaa jostain missä akk ei ole mukana.. |
jos teet harrastestanu luokkaan ni tee ennemmin tosta pitkästä.. tulee vähemmin virhepisteitä peruutuksesta :D
|
|
:(
tää projekti loppui ennen kuin kunnolla alkoikaan.. viikonloppuna vaihdoin ehjän rungon tohon pätkään.. sit eilen sitä kotia raahatessa kaverilla lipsahti vetoauto hanskasta liukkaalla ja romua oli kuin raatteentiellä:eek::mad: vetoautona ollut 4wd hiace n1,5 kiekkaa kylenkautta ympäri ojassa.. patrolli irtos kärrystä,ilmalennon aikana osui hiacen takakattoon ja siitä oikea etukulma edellä tienliittymään... hiacee ei kannata korjata eikä patrollistakaan enää mitään viiti tehä.. kori irtosi lopullisesti rungolta..:( lainakärrystä ainakin etulaita ja vetopää mutkalla.. eikä kaskoa kummassakaan.. ihanan kallista:mad: |
patrol rymistelyautoksi
No ryminää tuli ainakin koko rahalla?
|
"hups, oho"?
|
Kannattaa vähän panostaa tuohon kuorman kiinnitykseen,tai sitten jättää kokonaan trailerilla kuskaaminen muille. Mietippä jos vastaan olis tullut auto ja patrol olisi lentänyt sitä päin? Yleisesti ottaen noihin sidontoihin panostetaan aivan liian vähän ja liinoina käytetään jotain helvetin puuilon 500kg pilipali liinoja.:mad:
|
No voi harmi!
Trailerihommat vaatii kyllä malttia ja taitoa varsinkin talvikeleillä. En nyt sano että tuuriakin vaadittaisi, koska sen varaan ei liikenteessä voi luottaa. Mutta älä luovuta, pura patrolista käyttökelpoiset osat talteen ja hanki myöhemmin toinen kori.. |
Lainaus:
no joo.. joku vitun ammattirahtari asialla:confused: ensinnäkin,mä en ajanut kyseistä yhistelmää. siis toi romu irtosi vasta ojan pohjalla ja vasta sitten kun kärry oli jo irronnut vetoautosta ja aisa osui vastapenkkaan tehden äkkipysäyksen. EIKÄ tässä pettänyt liinat vaan kuormiensidontalenkit virolaisesta respo kärrystä.. liinat on ehjät ja periaatteessa käyttökelpoiset vieläkin. 4000 tai 4500kg sertexit oli liinoina. no minkäs teet enää.. leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. ot.. kävisköhän pätkän rungolle 410 suzukin kori.. sellanen olis nurkalla..:rolleyes: mikä lie suikassa akseliväli? |
En muista mikä akseliväli Suikassa, mut ainakin etu- ja takaylityksestä tulisi aika harrasteystävälliset. :)
|
Lainaus:
|
Paska säkä mutta tekevälle sattuu. Ei muuta kun suikin koppa rungolle tai sitten asennat jonkun henkilöauton korin rungolle. :D
|
Lainaus:
sopiskohan toi patrollin 3.3l turbo suikan konehuoneeseen mitenkään:rolleyes::confused: mut suzukin runkoonhan tuo patrollin tekniikka ois jo sama istuttaa ku sellanen on nurkalla valmiina ja ehjän pätkäpatrollin rungolle vois olla ostajiakin..:p nii ja onhan mulla noita pitkiä patrolleja viel kaksi.. mut molemmissa on kori nii paskana ettei niistä kehtaa ajokkia tehä.. liian vanhoja. siksipä jari en sitä sun patrolliakaan veturiksi tarvii.. gr koppanen pitäs ettiä.. ku tuo traileri tais vaihtua nyt väkisin 2-akseliseen..:( sit onkin lava 1950x4500.. pitäs patrollikin mahtua. |
Lainaus:
Tuohan ei taas sitten ole sitojan vika jos kärry hajoaa,ja tarkoitin tätä sidonta hommaa enemmänkin yleisellä tasolla enkä suoraan sinulle. |
Lainaus:
oon itekin raahannu kilpuria muutamien vuosien ajan ympäri suomea..omalla 1-akseli kärryllä ja ite ajamana.. ei oo ollu ongelmia ja on pysyny kiinni. no ei tosta kärrystä onneksi kovin kauheita hajonut.. sovittiin kuitenkin että ostan sen itelle ja korjailen kuntoon.. ot: jos jotakuta kiinostaa 1-akselin 1500kg kok massaltaan 1200 kantavuutta omaava jarrullinen kärry niin ensviikolla tulee myyntiin..;) |
oho. kakka juttu että kalusto meni. muistelen että mittailin joskus unon koria pätkänrungon päälle.. siihen josta hait välityksen. oli silloin semmonen visio... ota mittanauha matkaan ja romikselle...
|
Lainaus:
noo.. otetaan nuo patrollin akselit .nurkalta 410:n koppa ja runkoineen.. naapurissa oottelee hakemista passatin 1.9td lootineen . katotaan mitä niistä sais tehtyä..:rolleyes: |
Sivu luotu: 03:53 (GMT +2). |