![]() |
Mistä löytää raidetangonpää?
Mitä kautta voisi löytää raidetangonpään josta ei tiedä mistä se on alunperin kotoisin? Eli mittojen mukaan pitäisi etsiä! Mikäs liike suostuu pääkaupunki seudulla tälläistä tekemään.
Malli löytyy mutta ei tosiaan tietoa mistä autosta. Tällä hetkellä se on Landcruiser bj40:ssä mihin edellinen omistaja tehnyt ohjaustehostin asennuksen, mutta nyt tämä nivel pitäisi uusia. Kaipaamani osa tulee etutangon oikeaan päähän ja kierteet ovat siinä normaalit (eli aukeaa vastapäivään). Eli vissiin juuri toiseen suuntaan mitä alkuperäisessä osassa. Luultavasti tarvitsisin siis Etutangon oikean pään jossa kierteet toiseen suuntaan kuin normaalisti. Muuten sen pitäisi olla saman mittainen kuin alkuperäinen. Olen yrittänyt metsästää tälläista mutta mistään ei tunnu löytyvän. |
Soita edelliselle omistajalle ja kysy.
|
Siis se nivel, jolla vetotanko yhdistyy raidepäähän raidetankoon? Yleensähän se vasenkätinen jenka on siellä simpukan päässä, ja raidetangossa apparinpuolella. Jos se osa on irtaallaan, niin ota kuva tai edes hieman strategisia mittoja. HJ:n vetotangon (etutanko) orkkisnivelessä on 21x1,5mm kierre.
|
Tuolta katsomaan --> http://www.motonet.fi/web/guest/varaosat
Luultavasti on kuitenkin jonkun cruiserin osa. Noita saa kohtuu hyvin sotkettua keskenään kun on eri kierteillä ja kartioilla. Ja luultavasti lopulta sekoo pääkin... Oisko mitään hajua minkä tehostin siinä on? Tai oikeammin minkä ohjausvarsi siinä tehostimen päässä on... Tämä taas kertoisi että mikä kartio siinä osassa pitäisi olla... |
Ota se nivel irti ja mittaa se.
Motonetin listalta loytynee sopiva ja tod.näk kuten jo edellä mainittiin se on jostain cruiserista. |
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Mutta osa on siis aivan kun Bj:n oma raidetangonpää (etutangon oikea) mutta erikätisellä kierteella. Siinä toisessa päässä olevassa raidetangonpäässä (etutangon vasen) on oikea kierre, on liian lyhyt kartio osa, se siis sen takia ei käy. mutteri jää vain huulille. Mutta kiitos jo mielenkiinnosta, huomenna mittaan osan ja laitan mitat esille. Eiköhän jostain autosta tälläinen löydy- toivottavasti. |
Siis onko se se niveö jolla ohjaustanko liittyy raidetankoon.
Ja raidetanko on se joka menee "pyörältä pyörään" ohjaustanko,tai se etummainen tanko tulee sieltä tehostajan sektorivarrelta raidetangolle. |
Motonetissä olen muutaman kerran ollu varastossa kattelemassa ja sovittamassa sopivaa osaa. Ekan kerran jarruletkua ja toisen kerran mitta kädessä ettimässä sopivaa syyläriä
Myyjän kanssa hetken aikaa tarinoinut nii kattoo helpommaksi ett mee ite kattomaan. |
Lainaus:
|
Tervehdys!
Tähän se tuntuu menevän joka paikassa, jos myyjä ei koneelta löydä ja asiaan jaksa enempää paneutua niin myydään eioota. Missä on ne vanhanajan varaosakauppiaat, jotka suurin piirtein takahuoneessa sorvaavat palikan kuin palikan asiakkaalle vartissa? ;-) Vähissä on ne myyjät joilla motivaatio ja ennen kaikkea tietotaito riittää auttamaan vähänkään enempään kuin mitä tuotteen paketissa lukee. Löytyyhän niitä hyviä tyypejäkin vielä joskus ja ne pikinyrkit ovat lahja autorakentelijan arjessa. Kotipaikkakunnalla on melkoinen liiveri, josta löytyy apuja joka lähtöön ja tavaraa on hyllyssä aivan järkyttävä määrä aina 60-luvulta lähtien. Välitysmyynti Lehtonen. TT |
Lainaus:
|
Tuleppa käymään KLAUKKALAN hessumobiilissa niin katotaan sulle siihen sopiva nivel.
Ota malli mukaan. HJ:n ja LJ:n rt päät on ollu jonkun aikaa loppu tukusta, toivottaan että niitä on tullu lisään jos se on jomman kumman pää. Edit: Rakentelin HJ:n soan ja tullu tutkittua jonkun verran noita toyotan niveliä, täytyyhän semmonen sopiva jostain löytyä :) |
Sain mitattua osasta vähän tietoja. Eli paksumman kierreosan halkaisija on 17mm ja kartio-osan 12mm. Kartio-osan päältä kun mittaa osan korkeuden niin ”pohjaan” on 7.7cm. Ja kierreosa on tosiaan sellainen että kiristyy myötäpäivään.
Tottakai klaukkalaan voisi tulla käymään. Yritän päästä tänään tai huomenna. |
Sivu luotu: 12:11 (GMT +2). |