Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Hoojiin takarungon korjaaminen (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=76371)

Rekisteröimätön 04.10.2010 21:12

Hoojiin takarungon korjaaminen
 
Jos takapään runko alkaa olla hoojiissä hapan, niin onnistuukohan hitsata uutta rautaa ilman koko korin irroitusta esim. kohottamalla sitä ylöspäin? Vai onko viisain ja helppoin keino ottaa koko kori suosiolla irti?

Yölento 04.10.2010 21:14

Onnistuu, mutta helpompi tietysti on jos koko koppa on pois. Itse tein kori paikallaan uuden takapään mut on 3" korotus niin on vähän enemmän tilaa.

Rekisteröimätön 04.10.2010 21:19

Entä onnistuuko koria kohottaa takapäästä jos ottaa korin pultit irti, ja irroittaa tarvittavat hilppeet takapäästä, esim. polttoainelinjastot jne.? Vai lopetanko suunnittelut korin kohottelusta suosiolla heti alkuun?

Yölento 04.10.2010 21:23

Tankki ym. nousee korin mukana (ainakin itsellä nousi), korin pultit voi olla tiukassa...

osilpi 04.10.2010 21:24

Kyllä onnistui takapään kohottaminen 50mm korin korotuksella varustetussa Hojossa. Kori on melko löysä ja jousti ne tarvittavat sentit ainakin omassa tapauksessa. Korin kannakkeet oli irti rungosta puolivälistä taaksepäin.

Rälläköin rungon vanhan takaosan pois kokonaisena ja nostin pöydälle. Siitä mallin mukaan uusi vastaava tulemaan, niin saa mitat kohdilleen. Lopuksi kahteen pekkaan askarrellaan se takaisin oikeaan kulmaan auton alle. Liitoskohdat vahvistin "salmiakkiliitoksilla" rungon molemmin puolin.

Varaudu uusimaan kaikki irroittamasi korin pultit, mutterit ja prikat.

RIPAX 04.10.2010 21:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja osilpi (Viesti 701302)
Kyllä onnistui takapään kohottaminen 50mm korin korotuksella varustetussa Hojossa. Kori on melko löysä ja jousti ne tarvittavat sentit ainakin omassa tapauksessa. Korin kannakkeet oli irti rungosta puolivälistä taaksepäin.

Rälläköin rungon vanhan takaosan pois kokonaisena ja nostin pöydälle. Siitä mallin mukaan uusi vastaava tulemaan, niin saa mitat kohdilleen. Lopuksi kahteen pekkaan askarrellaan se takaisin oikeaan kulmaan auton alle. Liitoskohdat vahvistin "salmiakkiliitoksilla" rungon molemmin puolin.

Varaudu uusimaan kaikki irroittamasi korin pultit, mutterit ja prikat.

Jotakuinkin näin tein mää ja,paitsi et kasasin paikalleen uutta runkoa ja koria nostin pari senttiä,kaheksan vai kuus korin kiinnitys pulttia irti ni sit jousti mukavasti. Siitä akselin kohalta taaksepäin,50*100 rhs putkea. Niitä vanhoja pultteja voi myydä romikselle 100e/tonni ja ostaa honkkarista 5e/kilo tilalle,ei maksa vaivaa hieroa niitä mätiä paskoja pultteja.

isuzubj 05.10.2010 07:45

Tein samalla n.50mm korin korotuksen ja tankki pois, hi-liftillä onnistuu nostelemaan mitä on tarvis.
Mittasin ensin ristimitat ja sitten toinen puoli paloiksi ja uutta tilalle,kannnattaa leikata ne korin ja rungon väliset kiinnikkeet pois niin on helppo mallailla uutta palkkia tilanne saa palkin hepattua paikalleen niiden avulla.

Korin korotus kannattaa ilman muuta tehdä on sen tankin kanssa taistelu helpompaa ja hitsauksille ja huomattavasti enemmän tilaa..


Sivu luotu: 15:21 (GMT +2).