Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Land Cruiser KJ90 pakuksi (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=76170)

Mojoman 29.09.2010 05:39

Land Cruiser KJ90 pakuksi
 
Onnistuukohan tuon pätkä mallisen Cruiserin rekistöröinti pakuksi? Vuosimalli on -98 jos sillä mitään merkitystä.
Onkos tietoa kenelläkään?

Jeti 29.09.2010 14:08

entä Land Cruiser 100 kuorma-autoksi maahantuotaessa
 
Samoilla tulilla joku voisi valaista miten LC 100 maahan tuotaessa voisi rekisteröidä kuorma-autoksi.

bj45lava 29.09.2010 14:23

90 Menee pakuksi ihan muutoskatsastuksella ja tietysti silloin 2-paikkaiseksi

100 Kuorma-autoksi pitää olla saksalaisissa rekisteripapereissa kuorma-auto painot eli yli 3500 kg, eli tavalla tai toisella väärennetyt, tehdashan ei ole koskaan hyväksynyt tietääkseni tuota kuorma-auto juttua, vaan maahantuojan jollain lapuilla tuolla saksassa onnistunut.

-MaTTi- 29.09.2010 23:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bj45lava (Viesti 699816)
90 Menee pakuksi ihan muutoskatsastuksella ja tietysti silloin 2-paikkaiseksi

Näinpä. Mutta voi se olla myöskin 5-paikkainen paku, kuten mulla. Tällöin tosin täysi diisselivero = hyötyä vain hieman vakuutusmaksuissa + rasitteena 100 km/h max. nopeus.

Mojoman 30.09.2010 06:02

Kiitoksia.
Jakkarat tosin takaa tarkoitus heivata hyllylle, kun olisi sille pienelle tilalle tarvetta.
Eli kun ruuvaan penkit pois ja ajelen konttorille, niin hommelin pitäisi hoitua sillä?

Jeti 30.09.2010 08:01

käyttövoimaveron lisäys peräkärryn käytöstä
 
Voiko olla totta että kuormaautoksi rekisteröidyn maastoajoneuvon käyttövoimavero 3,1 kertaistuu (nousee 1 sentistä 3,1 senttiin per päivä per 100kg per vuosi) jos siihen kytkee perävaunun kuten mielestäni kuoramaautojen käyttövoimaveroa käsittelevässä lainkohdassa sanotaan:
5) kuorma-autosta (N2-, N3-, N2G- ja N3G-luokka), joka on varustettu ja jota käytetään varsinaisen tai keskiakseliperävaunun vetoon, 3,1 senttiä jokaiselta kokonaismassan alkavalta sadalta kilogrammalta, jos ajoneuvossa on kaksi akselia, 2,5 senttiä, jos akseleita on kolme, 2,3 senttiä, jos akseleita on neljä, ja 2,0 senttiä, jos ajoneuvossa on viisi akselia tai useampia.

HeikkiH 30.09.2010 08:10

Ei koske 50mm kuulalla varustettuja autoja, vaan oikeita kuorma-autoja missä on vetopöytä tai -kita.

NewJuhani 30.09.2010 08:33

lue ensin
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jeti (Viesti 699812)
Samoilla tulilla joku voisi valaista miten LC 100 maahan tuotaessa voisi rekisteröidä kuorma-autoksi.


http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=74092

http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/543EE...tajankilpi.pdf

Rekisteröimätön 30.09.2010 12:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mojoman (Viesti 699983)
Kiitoksia.
Jakkarat tosin takaa tarkoitus heivata hyllylle, kun olisi sille pienelle tilalle tarvetta.
Eli kun ruuvaan penkit pois ja ajelen konttorille, niin hommelin pitäisi hoitua sillä?

Ja takapenkki ei saa olla kiinnitettävissä tavanomaisin työkaluin, eli vaikka katkopultti/popniitti/heftattu pultti pultinreikiin ja/tai reikänauha popniitillä kiinnityslenkkeihin.

AndersReisen 28.10.2010 19:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 700051)
Ja takapenkki ei saa olla kiinnitettävissä tavanomaisin työkaluin, eli vaikka katkopultti/popniitti/heftattu pultti pultinreikiin ja/tai reikänauha popniitillä kiinnityslenkkeihin.

Riittävätkö nuo popniittiviritykset täyttämään asianomaiset määräykset?

Jukka

-MaTTi- 28.10.2010 21:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja AndersReisen (Viesti 708095)
Riittävätkö nuo popniittiviritykset täyttämään asianomaiset määräykset?

Jukka

Toki joo, ei se niin tarkkaa ole. Voit myös vaikka laittaa jotkin kuormansidontalenkit etumaisiin paikkoihin.

Rölli 28.10.2010 22:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 699978)
Näinpä. Mutta voi se olla myöskin 5-paikkainen paku, kuten mulla. Tällöin tosin täysi diisselivero = hyötyä vain hieman vakuutusmaksuissa + rasitteena 100 km/h max. nopeus.

Paljonkos tuossa vakuutuksessa noin suunnilleen hyötyy?
Ei nyt jaksa sen tarkemmin alkaa hakemaan faktoja mut onko sillä merkitystä rakennusteknisiin asioihin kuinka paljon et onko henkilö vai pakettiautona otteessa? Siis vaikka työvalojen sijoittelua, roiskeläppiä ja sen sellaisia ajatellen.

Jostain vaan jäänyt sellanen muistikuva et henkilöautoon pykälät ois nihkeemmät...

RalliJari 28.10.2010 22:47

Henkilöautossa ei saa olla työvaloja, pakussa ja huoltoautossa saa.

Viipo 28.10.2010 23:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja RalliJari (Viesti 708194)
Henkilöautossa ei saa olla työvaloja, pakussa ja huoltoautossa saa.

Kaikissa saa, ajoneuvoryhmään katsomatta, jos niitä tarttee.


Lainaus:

48 a) Direktiivin 76/757/ETY ja E-säännön numero 48 mukaan pakollisina vaadittujen valaisimien ja heijastimien lisäksi
vaaditaan:

v) M-luokan pelastus-, sairas- ja huoltoautossa, muussa erikoistarkoitukseen käytettävässä M-luokan ajoneuvossa
ja poliisin, tullin ja rajavartiolaitoksen virkatehtävässä olevassa autossa,
sekä N- ja O-luokan ajoneuvossa kuormausta,
purkausta tai muuta käyttöä varten välttämättömät työ- ja apuvalaisimet;

-Pete- 29.10.2010 09:40

Onko kellään tietoa tai sivistynyttä arvausta miten menee sanktiot jos vaikka sattus oleen 3hlöä kyydissä ja alla 2-paikkainen paku? En tietenkään ole semmoista tehnyt tai edes suunnittelemassa, ihan mielenkiinnosta kysyn:)

-MaTTi- 29.10.2010 15:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rölli (Viesti 708189)
Paljonkos tuossa vakuutuksessa noin suunnilleen hyötyy?

Oliskohan ollu mulla n. satasen/vuosi (täydet bonukset). Riippuu varmastikin myös vakuutusyhtiöstä.

Trafin mielestä maasturi ei ole lakipykälän tarkoittama erikoiskäyttöön käytettävä auto, ei myöskään esim. vartiointiliikkeen auto. Eli niissäkään ei sais olla oransseja strobo-valoja eikä mitään hakuvaloa, edes sisällä. Mutta eipä se Trafi laki ole, raastupa kai nuo lopulta ratkaisee jos Iso kina tulee.


Sivu luotu: 16:08 (GMT +2).