Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   huoltoauto vaiko pakettiauto? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=76010)

taistovainaa 24.09.2010 05:53

minkäs takia maasturit tehdään yleensä huoltoautoiksi, eikä pakettiautoiksi?

mitä pitää tehdä että auton saa rekattua huoltoautoksi?

kyseessä vm.88 pajero, täyspitkä.

Viipo 24.09.2010 07:47

Koska maasturit on ollu suomeen tuodessa kokonaan verovapaita tai osittain verovapaita, ja pakettiautosäännökset on turhan tiukat, jotta maasturin saa niihin menemään. Tosin, olet varmaan nähnyt hillittömiä (rumia) kattokorotuksia, jotta vanhat HJ:t on saatu leimattua paketiautoksi?

Huoltoautoksi ei tartte kun yli 1800kg omamassan ja huoltovarustuksen. Yleisin taitaa olla työkalulaatikosto ja ruuvipenkki, mutta se voi olla mitä hyvänsä muutakin tarpeellista.

HeikkiH 24.09.2010 08:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja taistovainaa (Viesti 698404)
minkäs takia maasturit tehdään yleensä huoltoautoiksi, eikä pakettiautoiksi?

Pakuja nuo huoltoautotkin on. Haulla löytyy asiasta paljon infoa.

sumpe 24.09.2010 09:15

Olihan se trooper tai jokumikälie maasturiprojekteissa aikas kivan näköinen ihan pakuna sillä huomaamattomalla korotuksella.

Jopo_ 24.09.2010 09:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sumpe (Viesti 698443)
Olihan se trooper tai jokumikälie maasturiprojekteissa aikas kivan näköinen ihan pakuna sillä huomaamattomalla korotuksella.

Tätä varmaan tarkoitat :D:D:D:D

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=15747

Rompe1 24.09.2010 11:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jopo_ (Viesti 698449)

Tää on jo veronkierron huippu, taitaa lähinnä olla tehty ihan soukkimielessä...

sumpe 24.09.2010 14:20

Siinähän se, tossa on sitte siro paku.

taistovainaa 06.11.2010 16:16

näköjään saa huoltoautoksi pelkällä työkalulaatikolla.
ei tartte ruuvipenkkiä.

maurichia 06.11.2010 17:33

mulla on hoojiissä kompura ja invertteri:)

dieselmoottori 06.11.2010 20:21

Rokissa: Aggregaatti, pylväsporakone, ruuvipenkki ja työkalulaatikko. Kevyt auto vaatii vähän järeämmän setin.

-MaTTi- 06.11.2010 21:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja taistovainaa (Viesti 710758)
näköjään saa huoltoautoksi pelkällä työkalulaatikolla.
ei tartte ruuvipenkkiä.

Huoltoauton pitää olla varustettu "tarvittavin työkaluin ja laittein", joten pelkkä työkalulaari ei lain kirjainta täytä. Ei tartte yleistää jos joku hönö jossain hyväksyy pelkällä perunalaatikolla.


Sivu luotu: 11:01 (GMT +2).