![]() |
iroc vs bogger
aika huimaa pinta heittoa noissa iroceissa alla 37" mittailin että pinta heittää 15-25mm
onko näissä super swamper:ereissä ominaista näin iso laatu heitto joslaatu olisi parempaa noilla renkailla vois tohtia ajaa yli 50km/h nyt seuraavasti 30km/h ihan ok 40km/h ratti vapisee 50km/h rattivapisee ja täryyttää 60km/ h auto pomppii 70km/h ei hallinnassa 80km/h --------------------:eek: minkalaisia rengaspaineita 37x14x15 iroceissa ootte käyttäny tiellä(ajan vain hiekka tiellä) ja maastossa? onko samaa pinta heitto ongelmaa myös boggereissa pitäs talvella sellaset tilata? |
Ajoin omallani 42" irokeilla arviolta noin 100km/h+ heinäpellolla useampaan otteeseen ja pyörii hyvinki tasaseen. Sama edellisten samankokosten kanssa.
Paineita 0,2-0,3bar. Siis toisinsanoen maastopaineet. Boggerit on talvella (pakkasella) ensimmäisen 10km niinkun ei olis pyörää vielä keksittykään. |
mun autolla voi pitää matkanopeutena 120kmh jos vain kuulo kestäis sen renkaina 39,5 bogger tosin jousien puslat ja ohjausnivelet pitää olla kunnossa ja pyöränlaakerit tiukattuna, 90- 100 kmh on hyvä vauhti, keväällä meinas woblailla 55-65kmh vauhdissa ja syyksi osoittautui etujousien kuluneet takapuslat.
|
Juu, ajele renkaat ensin lämpimäksi ja pyöreäksi niin kyllä niillä ajaa sitten kovempaakin. Ominaisuudet ovat toki aika kaukana henkilöautoista, mutta tiellä pysyy kunhan ei hulluttele.
Edit: Jeepissä on 37" Boggerit ja käytän yleensä n. 0,5 barin paineita kun tällä ei juuri kadulla ajeta. 100 km/h onnistuu ilman ongelmia noilla paineilla; kovempaa ei ole ollut tarvetta ajaa. |
39.5 boggerilla josta on leikattu pikkunappuloista puolet pois niin asfaltillla 127km/h oon ajanut mutta meteli on aivan tajuton kabiinissa niin tollanen 90Km/H o ihan hyvä maantie siirtymä vauhti vielä ajaa mutta meteliä riittää,kerran meinasi woblata kun raidetangon päästä oli unohtunut mutteri tiukata muuten menee kuin ajatus vaikka vanteet on omavalmisteiset.
|
Omassa autossani oli 38.5/15 boggerit ja 0-40 km/h oli ihan normaali, sen jälkeen 40-60 väli nopeusmittarissa oli jotain uskomatonta, woblas niin maan perkeleesti, aluks en uskaltanu ajaa ku jotain 45 mittariin. Sitteku kerran tuli koitettua vaan reilusti kiihdytettyä yli 60 mittariin niin eipäs pelottanutkaan enään, puistaminen loppuu ihan kokonaan. Kun ajeli semmosta 75 mittariin niin kyyti oli kaikkein paras, lähes kuin uuden auton kyydissä :D
|
Eikö kellään ole niitä hiekkoja/kuulia käytössä?
Täällä palstalla ne todettiin aivan huipputuotteiksi aiemmin! Ei täristä eikä woblaile, kun niitä käyttää, tuli todetuksi. |
tasapainotus kuula kehä
Näin kesällä Härmässä powertruck show:ssa ruottalaisen edustajan joka esitteli ameriikan ihmettä se oli kuorma-auton vanteen ulkoreunaan kiinnitettävä kehä kehä näytti ½tuuman putkelta jonka sisällä oli laakeri kuulia ehkä noin 20kpl lisäksi kehä oli täynnä öljyä. sen pitäis tasapainottaa 5kg asti en nyt tarkasti muista mutta mainos puheessa edustaja sano että 50gramman heitto vanteessa on 80km/h vauhdissa 5kg heitto voin muistaa väärin mutta paljon se oli
tuollaselta sivulla löyty niitä www.4crawler.com/.../WheelBalance/index.shtml uskon vaan että mun perttaan pitäs laakereiden olla pesäpallon kokosia että painottais tuon vemputuksen |
tämä linkki pitäs toimia
|
Lainaus:
|
39,5" Irokki tuntuis olevan ihan pyöreä, mitä nyt reilu 70 km/h asti koitin kesällä ajella. Pieni ihme omatekoisilla vanteilla, vanteen keskiöillä, ilman tasapainotusnesteitä ja renkaita murjottu pari vuotta pitkin kivikkoja.
Nykyinen ohjaus oli noilla nopeuksilla makiaa. |
Sivu luotu: 16:26 (GMT +2). |