![]() |
kysymyksiä "uudemman" pelin laittelusta
Eli 2 vuotta olen jo gen2 pajeroa katellu netistä ja nyt sen aijon laittaa. Semmoisia epäkohtia vaan löytyy että miten korotukset ja renkaat näissä 95-00 autoissa? Paljonko saan korottaa koria? Alustaa? Minkä kokoiset renkaat maximissaan? Jollain varmaan löytyy tietotaitoa asiasta! Myös muut huomioitavat asiat tämän ikäluokan autossa kiinnostais.
|
Koria saa korottaa 3". Alustaa ei oikein pysty/kannata korottaa 1"-2" enempää keulan erillisjousituksen takia.
Renkaat saa leimattua 33x12.5r15 kokoiseksi. Jos maastossa meinaat ajella niin automaatti varmaan parempi kun vakiovälitykset vähän turhan pitkät manuaalissa. |
kiitos vastauksesta! oletko ite korottanut alustaa? miten? en ole mistään löytäny korotussarjoja nuihin. oisko kellään vinkkejä alustan korotukseen?
|
Mulla on OME(old man emu):n alusta, 30 mm korottava. On myös jonkun verran pehmeämpi
vakioalustaan verrattuna. Cros4wd Jyväskylässä myy niitä. |
Nyt tuli kuukausi sitten laitettua tuommonen vm -92, 2.5tdic manuaali.. Täysin ruosteeton ja tekniikaltaa erittäin hyvä yksilö..
35" mutikat hommasin pari viikkoa sitten ja samalla 70mm korinkorotus satsin, vielä alustaa pitäis saada nouseen... Oisko vinkkejä tähän? Edestä ainaskin vääntösauvat tappiin mutta miten lisää? Ei riitä mulle se.. Taakse erilaiset jouset mutta mitkä? Pitemmät iskarit laitan luonnollisesti, niistäkin vois antaa vinkkejä.. Eli näillä näkymin autoon on tulossa: 35x12,5x15 mutikat 8" leveillä cromi mankuloilla, 70mm korinkorotus, alustan korotus, suurempi välijäähdytin parempaan paikkaan, suora 3" rööri, syöttöjä hieman lisää ja ahtoja hieman lisää. Myös safariteline pitäis tehdä.. NYT siis kaivattas kaikki vinkit mitä kannattais ottaa huomioon tässä rakentelussa, ja mielellään vähän tietoa mistä saan vehkeitä hommattua.. Kaikki muu kyllä itellä on hanskassa mutta lähinnä tuo alusta tuottaa päänvaivaa, ilmeisesti yläpallonivelen kääntämisellä sais keulan kans nouseen. Mutta kuulemma tappaa vetarit jos pallonivelen kääntää ja vielä vääntösauvat kirii tappiin. GR patrollin takajouset nostais perää +2.5" mutta perästä tulee kuulema helvetin kova.. Miten tuon alustan korottamisen muutoskatasus? Onko järkeä edes koittaa leimata? |
NIIN, ja mainitsematta jäi se että teen kaiken mahdollisen itse ja mahdollisimman halvalla.. Tähän projektiin en ole käyttämässä suuria määriä rahaa kuten edelliseen....
|
Sivu luotu: 13:10 (GMT +2). |