![]() |
hj 80 sähköluko??
kyselen että onko kellään ollu ongelmia noitten hj:n sähkölukkojen kans. työpaikan veturissa nyt on juminu lukko päälle ja ei lähe poies. oisko minkaanlaista tietoa että miten lukon sais poies päältä. on meinaa aika V mäinen ajaa
|
Lukkojen käyttömoottorit ruostuu/hapettuu kun suojakumet pettää.
Tyyppivika. Käytättää moottorin pois. |
ilmeisest takalukko jumittaa? suriseeko moottori ollenkaan?
sen saa manuaalisesti vapautettuu ku purkaa anturinpidike levyn irti, muistaakseni 3kpl 12mm avaimel varustettuja pultteja. takaa paljastuu vaakatasossa oleva tanko jossa 10mm avaimella avattava pultti, sitä tankoa pitäs kammeta vasemmalle, eli kohti oikeaa takapyörää.(luukku on kardaanin vieres apparin puolel). toivottavasti nyt jotain selkoa saa tosta tekstistä :) |
nappia ku painaa nii ei ei kuulu mittää... pitääpä alkaa katteleen että saakohan lukkoja poies
|
Tämmönen juttu löyty http://www.sleeoffroad.com/technical...k_actuator.htm
|
puhuuko se etu- keski- vai takalukosta ?
|
Tuleeko katkaisijalle asti sähköä? Ovatko sulakkeet ehjät? Meneekö sähkö moottorille asti ? ...
|
nyt ois kyse keskilukosta
|
keskilukkoa ohjaava mokkula löytyy muistaakseni vasemman jalan kieppeiltä rintapellissä, haisteli useampaa asiaa, kytkeäkseen ja vapauttaakseen, hitto kun muistais... sieltä tietyin ehdoin sähkö kipittää jakolaatikon luo moottorille
taistelin oman kanssa aikoinaan, motti oli luovuttanut, magneetit irronneet ja näin ollen samainen onkelma... kaivetaas hiukka arkistoja ja ajukoppaa... EDIT: tuossa linkki omaan ongelmaan, ja sen vikalla sivulla linkki ameriikan sivulle, jolla oma ongelma ratkes... muistaakseni muuttelin vielä jotenkin niin, että keskilukon saa päälle riippumatta Hi / Lo valinnasta... Oleks muuten kokeillu renkat pikkupuoli / ISOPUOLI vipua ja keskilukon nappia jotta kaikki heräis... jotenkinhan se liittyi alkuperäisesti siihen, että keskilukon saa päälle vain pikkupuolella, vai oliks tää vaan automaatin vai ABSillisen kytkös... Tuo mun ongelma meni niin, että motti ei pyöriny, ja sitten sähköä syöttäessä pääs savu pois, uudelleen käämiminen pelasti motin, jollain loctite sukuisella liimailin magneetit, aluks vielä napaisuudeltaan väärään järjestykseen, piti olla + - + - eikä + + - - ! ja lisäks laitoin merkkivalon kepin juureen, joka NÄYTTÄÄ todellisuudessa sähkön kulun keskilukon moottorille, eli jos jää palamaan niin saa sähköt pois, jottei pala mosa siis tuolla: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=48925 ja ameriikan trouplesuutinkia: http://www.pnwadventures.com/vehicle...oubleshooting/ |
huomenna alan purkamaan ja kattomaan että missä vika... linkistä on varmasti apua... ja tulen varmasti kysymään asiasta:)
|
Lainaus:
|
Saatat tarvia näitäki kytkentäkaaviot http://www.yankeetoys.org/Documents/...ck_Diagram.zip
|
sit jos autoon ei oo tehty korinkorotusta ni sen keskilukon moottorin mahtuu ottaa pois ku ottaa vaihteisto takakannakkeen irti ja laskee vaihteiston häntää alaspäin. ite tuli tehtyy tolla tavalla ku omassa oli kasattu väärin toi keskilukon moottori ni ei menny lukko päälle..
|
Lainaus:
|
khyyl... eiköhän näillä tiijoilla mennä nyt vähän matkaa etiäppäi.. katotaan monta perkelettä pääsee purkaessa kasatessa:D
|
Sivu luotu: 11:51 (GMT +2). |