![]() |
blaserin konepelti LUKOSSA
Miten sais helpoiten plaatserin konepellin auki? Siis vaijerihan on tietysti poikki! Mielellään kokeillaan ensin muuta kun koopeen ehdottamaa palokirvestä ;) Kysellään näin etukäteen kun vasta huomenna näen ostamani "auton"
|
Minkä ikäinen Blazer, 81 uudempi vai vanhempi? Vanhempi on helpompi avata kuin uudempi, ja sillonki ku mä ton uudemman (-82) aukasin, oli siinä pelkkä irtonainen keulapala mitä pysty kampeemaan levälleen. Aukes kyl ihan ruuvarilla. Jos raaskii yhden reiän porata peltiin ni sitä kautta saa auki.
|
Liftillä...
..kerran tarpeeksi vi..tti, niin päätin että se aukeaa! Nyt kiinni kumipannalla. Jos pystyt jostain katsomaan mallia, niin taivuttelet parimillisestä teräslangasta oikean mallisen koukun, ja sillä yrität. |
Kaikki mitä autosta tiedän :) -85 305 tai 350 th700 np208 ja kymppipulttiset? pohja mätä. Viikonloppuun mennessä näkee räjähtääkö osiin vai ajellaanko :) Heti myyntiin tulee varmaan takakatto/luukku ovet ynm ylimäärästä painoa.
|
Jep, eli kaksi vaihtoehtoa; siistimpi on tuo FinnDRZ:n ehdottama koukku. Siihen tarvitaan noin 500mm tukevaa parin millin lankaa, johon taivutetaan ensin 90 asteen kulmaan noin 5mm mittainen koukku. Seuraava taitos on myös 90 astetta, edellisestä 100mm, ja vastakkaiseen suuntaan kuin edellinen. Tästä taitoksesta 115mm, tehdään merkki vaikka teipillä tai tussilla, että tietää koukun olevan oikealla syvyydellä. Sitten vain yrittää painaa lukon auki. Lukko on keskilinjasta kuljettajan puolella.
Rujompi tapa, mutta ehkä nopeampi on porata reikä peltiin, 135-140mm pellin keskilinjaa tuulilasia kohden, ja noin 35mm kuljettajan puolelle. Reiän koko sellainen, että käytössä oleva tanko/ruuvari tms mahtuu siitä vinosti. Sitten vaan auton edessä seisten kalastellaan lukko, tanko/ruuvari hieman vinossa eteen ja vasemmalle (kuljettajan puolelle). |
ota se keulakoriste pois siitä pellinpäältä ni sen ruuvinreijästä voi rukarilla tökkää sen auki :) ainakin näin omassani onnistu kun joskus katkes vaijeri, maskin ja pellin välistä voi kans onnistuu.
|
Myö pelattii kerran vm 84 pelti auki rautalangalla niin että vedettii vaijerin jämä maskin ja konepellin välistä.
|
Kiitos vinkeistä! Vaijeri oli ruostunut jumiin joten vaijeri katki kahvan takaa "varovasti" raotus sorkkaraudalla maskin välistä ja vaijeri ulos poikki ja pihdeillä auki.Kylläpä varsinainen ruusunen tuli puhelimessa ostettua :) takavalojen alareuna just just takapuskurin yläpuolella :(
|
Sivu luotu: 15:06 (GMT +2). |