Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   RatTaro (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=74502)

AS13 10.08.2010 15:17

RatTaro
 
5 Liiteet
Eli tuli tossa aloitettua jokin aika sitten tämmönen pikkunen "käyttis" rojekti, jota tehdään mahdollisimman pienellä budjetilla ja pikkuhiljaa...Tarkoitus on myös ajaa metässä...TOTTAKAI! :p


Eli tarkoitus on ollut ehostaa autoa vähän joka tavalla...:)

Lähtökohtana tällainen ruotsin tuonti Vw taro/hilux 2.2 bensakoneella..
Liite 13910

(Ihan eka homma oli maalata tuo mielestäni ruma harmaa maski+ logo jne.. mustaksi :D.)

Autoon tehtiin ensin jarru-remppaa ja muutakin alustaan liittyvää (helmojen hitsaamista jne..) ja leima tuli lopulta viime keväänä n.vuoden seisonnan jälkeen...

tältä näytti satula(t) ennen uusien vaihtamista:
Liite 13909

Liite 13907

Suojakumi heikossa hapessa...
Liite 13908

Rälläkkää ei myöskään säästelty...
Liite 13911

AS13 10.08.2010 15:50

5 Liiteet
Tämmöset tuli kans vaihdettua taakse..
Liite 13912

yks pallonivel meni kans vaihtoon...

Sitten alko jo jarrut näyttämään paremmalta.
Liite 13913

Ja uudet levyt asennettiin tietysti samaan syssyyn.;)

Kiitokset tästä(kin) t.haapala:lle!;)

Varmaan unohdin jotain mut ei sillä sen suurempaaa merkitystä tässä vaiheessa...kai ole..?:p




Seuraavaksi pitikin saada vanteet ja renkaat.. Kesäksi saatiinkin hommattua tämmöset 33x12,5 r15 pallot..
Edessä 8" takan 10" !
Edessä et0 takan -44!! :eek:
Ja vanteet on kuulemma aika harvinaiset? :rolleyes:

Liite 13914

Liite 13916

Siinä viel lelut vierekkäin:
Liite 13917

Kumit alko olemaan loppu ja päädyttiin ostamaan uudet..

31 - 33 oli suunnitelma ja kohdalle osui 31x10,5 r15 kumit sopivaan hintaan ja tehtiin kompromissi.. (vaikka 33" näytti aika häröltä... :) JA MIKÄ PARASTA: ajettavuus parani maantiellä huomattavasti!

Kuvia ei vielä ole niistä ,mutta lisään niitä kun saan kameran taas käyttöön..

Karjapuskurikin tuli hommattua (t.haapala:lta) ja se on maalaus vaiheessa vielä.

Auton maalaus ja levikkeiden asennus yms. olisi myös seuraavaksi vuorossa ja väriksi onkin jo kaavailtu snow camo-väriä...

Voimaa pitäisi myös saada lisää...tai pikemminkin alavääntöä.. kun tuo ei tunnu riittävän vakiona oikeen tossa bensa koneessa... :mad:

- Onko kukaan ahtanu remmillä näitä? (aika ahdasta on...)
- Jos on niin onnistuuko leimata?
- kestääkö kone ja vaihteisto + muut?

Eatonin m45:sta olin ajatellu...
kiitos! :)

t.haapala 10.08.2010 18:13

Ahtamisesta
 
Eikös se nii mee et mallisarjantehokkain+20% saa olla tehot, ottaen tietenkin huomioon että jarrut/alustan osat vastaa sitä mallisarjan tehokkainta. Mut eipä hiluksissa kauheesti vissiin oo eroja noitten suhteen. Ja verrokkina ei kai voi käyttää Hiluxia koska on ihan erimerkkinen auto kyseessä, vaik onkin tekniikaltaan ihan samat keskenään. Korjatkaa viisaammat jos puhun ihan puuta heinää.

Ahtimelle saa varmaan raivattuu tilaa kyllä, mut se tila sille remmille onkin ihan toinen juttu ku on niin ahas koneen etupuoli. Pakokaasuahtimelle ois kyl hyvin tilaa :).

AS13 10.08.2010 19:06

toi on muute paska juttu toi et ei voi verrata hiluxiin...Jos se niin on..:mad:

jos siihe vaihtais pienemmän syylärin tai jotai.. :p

sisua45 11.08.2010 16:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja AS13 (Viesti 687397)
toi on muute paska juttu toi et ei voi verrata hiluxiin...Jos se niin on..:mad:

jos siihe vaihtais pienemmän syylärin tai jotai.. :p

Ei voi verrata hiluxiin, vaikka onkin täysin sama auto. :cool: Tarossa ei tainnut olla kuin neloskoneita? Hiluxissa kun oli se V6 bensa, joka on jo jonkinlainen verrokki kone. Ja ameriikan malleilleihin vertaamalla, oliko se tacoma, saa toyotaan 33" kummit alle.

AS13 11.08.2010 21:26

Niin mä vähän arvelinkin. :(

Eli taitaa ahtaminen laillisesti olla aika kaukainen haave...

Täytyy keksiä jotain muuta sitten. Hitto näitä suomen katsastus hommia...:mad:

Noi 31" varmaan pitäis saada leimattua...:confused: tosin takana toi ET on aika hankala ku tulee ulos aika paljon ,mut eiköhän tästä selvitä..katsuristahan se monesti on kiinni ,et katotaanko sormien välistä ja kuinka paljon. levikkeet sen mukaan. 5cm saa tulla levikettä, mut kuormalavaa vissii sai levittää enemmän. Tai siis näin mä ymmärsin.:D

AS13 14.08.2010 18:17

5 Liiteet
Tänää sain otettua sitten kuvia hiukan lisää.
Tuli revittyä kylkilistat pois ja konepelti sai mattamustaa päällensä...:D

Puskurin alaosa on myös otettu pois ,jotta karjapuskin saa hiukan tilaa...

Seuraavaks onkin sitte ohjelmassa ruostekohtien fiksailua ja jossain vaiheessa koko auton ylimaalaus.
Saas nähdä mikä lopullinen väritys tulee olemaan. :cool:

Siinä muutama tänään otettu foto:

Liite 14029
Liite 14030
Liite 14031
Valmiiks lommolla oleva puskin... kuuluu asiaan:D
Liite 14032
Liite 14033

:D Tämmöstä tänää...

tdi 15.08.2010 11:56

eikai tuo ahtaminen mikään mahdottomuus ole ? ahdin kylkeen penkki paperi ja konttorille ! :) säätelet vaan ettei kasva tehot tuon yli 20 % sit on sama mitä katsastuksen jälkeen on ... niin minkä ikänen tää on jos yli 87 ni aika hankalaa...

-MaTTi- 15.08.2010 12:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tdi (Viesti 688302)
minkä ikänen tää on jos yli 87 ni aika hankalaa...

Ei mitään hankaluutta. Käytönaikainen pakokaasumittaus riittää näissä 1.7.1993 asti (vähäpäästöisyysraja), jos ja kun "suomi-auto".

AS13 15.08.2010 20:48

Nii eli sit pitäis säätää tehot tohon 120hv ja teholappu siitä konttoril, koska toi 100hv on teho vakiona ja tää on nyt sit ilmeisesti se tehokkain taro? :rolleyes:

90 on vuos malli...

Ja ei oo vähäpäästönen ainakaan otteen mukaan, vaikka yks katti siel onki...:)

Ja tää ei oo "suomiauto"...:D

-MaTTi- 15.08.2010 21:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja AS13 (Viesti 688425)
Nii eli sit pitäis säätää tehot tohon 120hv ja teholappu siitä konttoril, koska toi 100hv on teho vakiona ja tää on nyt sit ilmeisesti se tehokkain taro? :rolleyes:

90 on vuos malli...

Ja ei oo vähäpäästönen ainakaan otteen mukaan, vaikka yks katti siel onki...:)

Ja tää ei oo "suomiauto"...:D

Vähäpäästöisyys ei lue nykyään rekisteriotteessa, kiitos AKE/Trafin vinksahtaneen näkökannan.

AS13 15.08.2010 21:43

Nii aivan.. :rolleyes:

ZwA 16.08.2010 17:06

Joudutko leikkaa ylätukivarsi kun sä käytät et 0 vanteet ja 33x12.5 renkaat? onko siinä laitettu ne korotuspalat keulassa?

AS13 16.08.2010 21:15

spacerit olis kyl vaatinu eteen ku otti sen verran kii noilla renkailla... Ei sille mitään tehty.. :rolleyes:

AS13 01.09.2010 21:10

Tänää tuli askarreltua taakse levikkeet... huomenna olis tarkotus tehdä eteen viel sama juttu..
Huomenna autoon vaihdetaan myös yks katkennu lehti taakse...:)

Ja ehkä jo perjantaina muutoskatsastus.
..toivotaan et menee läpi. :rolleyes:

AS13 02.09.2010 18:38

5 Liiteet
Uus lehti:
Liite 14326

Asentaja vauhdissa:
Liite 14327

No niin,Joko alkais olla valmis levikkeiden osalta??
:p

Liite 14328
Liite 14329
Liite 14330
Saas nähä saadaanko renkaat otteeseen...Ehkä jo huomenna..:confused:

Nyt olen alkanu miettii korin ja rungon välistä korotusta...(ja korotusta muutenki :D)

Jos nyt esim 2" korottaa, niin joutuuko muokkaamaan jotain? ilmeisesti nelivedon kepil joutuu jotain tekemää? vai onko näin?

Nylonia varmaan vois laittaa(ko)? :)

Ei mulla tällä kertaa muuta...:rolleyes: :D

EDIT: Ja Renkaat otteessa... :D

AS13 02.10.2010 19:17

5 Liiteet
Nyt alko maalaus... JA telalla tietenkin.;):rolleyes:

Ala osat mustalla ja ylä osa...ööö jollakin.. Ehkä vihreä? :D ...muut siitä sit vähän myöhemmin.

Toinen kylki alotettiin tänää ja huomenna
jatkuu-->

Liite 14922
Liite 14925
Liite 14928
Liite 14929
Liite 14930

:cool:

AS13 10.10.2010 22:25

5 Liiteet
alaosien maalaus saatin aika hyvi onnistumaan... ja pitihän se maalipinnan kestävyyskin käydä sit lauantaina kokeilemas...:rolleyes:

Liite 15094
Liite 15095
Liite 15096
Liite 15097
Liite 15098


Sivu luotu: 12:10 (GMT +2).