Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   SJ410 purku (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=74406)

sj4101982 06.08.2010 10:59

SJ410 purku
 
SJ410 vm.-82 Purku käynnissä.
Löytyykö neuvoa helpottamaan korin irroitusta rungosta ?

Rekisteröimätön 06.08.2010 11:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sj4101982 (Viesti 686541)
SJ410 vm.-82 Purku käynnissä.
Löytyykö neuvoa helpottamaan korin irroitusta rungosta ?

Pultit irti.

Rekisteröimätön 06.08.2010 14:48

Tässä itsekin anonyyminä hämmästelen tuota nasevuutta tuossa ylläolevassa vastauksessa. Mutta on siinä sen verran asiaa, että tuosta pulttien irroituksesta se lähtee. Tai hyvä alustan painepesu on ihan eka. Klossit pyörien eteen ja taa. Ruosteenirrotusainetta, esim Kent-merkkistä koriruuvien päihin, se auttaa kummasti. Ja jos on kivien murjomia ruuvinpäitä niin ne kannattaa sipasta kulmahoimakoneella poikki. Jarruputket irti. Ohjauspyörältä akselilta laippa irti, jos sellainen pitää irrottaa. Vaihdekeppien ympäriltä kansi irti ja vaihdekeppikin saattaa irrota muttei ehkä tarpeen. Käsijarruvaijeri, polttoaineletkut, maadoitukset, sähköjohdot, kaikki mitkä yhdistää irroitat. Vähitellen nostat sitten tunkeilla koria ylös, sillälailla näet mikä vielä kirraa.

Kyllä se lähtee kun käyt suunnittelemassa auton alla, yleensä se ei ole kovin monimutkaista eikä siinä riku mitään jos et itse riko. Tukevien pukkien päälle jätät korin kun työnnät rungon pois alta ettei kaadu päälle.

C.rok

Rekisteröimätön 06.08.2010 18:40

SJ410
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 686563)
Tässä itsekin anonyyminä hämmästelen tuota nasevuutta tuossa ylläolevassa vastauksessa. Mutta on siinä sen verran asiaa, että tuosta pulttien irroituksesta se lähtee. Tai hyvä alustan painepesu on ihan eka. Klossit pyörien eteen ja taa. Ruosteenirrotusainetta, esim Kent-merkkistä koriruuvien päihin, se auttaa kummasti. Ja jos on kivien murjomia ruuvinpäitä niin ne kannattaa sipasta kulmahoimakoneella poikki. Jarruputket irti. Ohjauspyörältä akselilta laippa irti, jos sellainen pitää irrottaa. Vaihdekeppien ympäriltä kansi irti ja vaihdekeppikin saattaa irrota muttei ehkä tarpeen. Käsijarruvaijeri, polttoaineletkut, maadoitukset, sähköjohdot, kaikki mitkä yhdistää irroitat. Vähitellen nostat sitten tunkeilla koria ylös, sillälailla näet mikä vielä kirraa.

Kyllä se lähtee kun käyt suunnittelemassa auton alla, yleensä se ei ole kovin monimutkaista eikä siinä riku mitään jos et itse riko. Tukevien pukkien päälle jätät korin kun työnnät rungon pois alta ettei kaadu päälle.

C.rok

Kiitos neuvosta !

Tuoppo 07.08.2010 15:46

Kerran oon tunkilla ottanu kopan pois ja oli semmosta sähläämistä että... Mielummin väännät lankusta korkeen pukin ja kettinkitaljalla nostat. Ei tartte edes kummonen puki olla ku suitsan koppa painaa ehkä 200 kiloa :rolleyes:

Suikkajäbä 07.08.2010 16:08

Moi :)

Tosta meikäläisen raadosta nostettiin koppa ihan 3 ihmisen voimin, pari ottaa helmoista kiinni ja yks sit perästä, kyl se siitä lähtee. Tietty jos yksin yrittää niin onkin sit jo eri asia...


Sivu luotu: 20:55 (GMT +2).