![]() |
Suzuki sj 413 maasto-ominaisuuksien parantelua
3 Liiteet
Laitetaanpa juttua tästäkin projektista.
Eli tuossa keväämmällä aloittelin suzukin rakentelun asiakkaalle. Lähtökohtana toimi suht orggiskuntoinen sj413. Edellisen omistajan toimesta oli mm.ruosteita paikkailtu ja palkkihelmat asennettu,eli niihin ei tarvinnut puuttua(taisi olla tervein suikan koppa, johon olen koskaan törmänny) :) . Tarkoituksena oli säilyttää liikenne kelpoisuus, mutta parantaa maastossa etenemistä sopivasti.... :) Tämän näköinen koppero hangesta pilkisti ,kun oli aika käydä projektin kimppuun. |
4 Liiteet
Ensitöikseen akselit pois alta ja pyöränkaarien avartelua. Etukaarien takaosasta n 100mm ja ylhäältä n 60mm lisää tilaa pyörille. Tota kuskinpuolta hahmoteltaessa, on hyvä muistaa, että autossa on myös kytkin poljin, minkä pitäis kai vielä mahtuu liikkumaan :D
No hyvin tuosta uskaltaa laikata korinkannakkeeseen asti :) |
3 Liiteet
Etuakselille soatusta ja sisuksiin arb :)
|
4 Liiteet
Taka-akselille uutta laakeria ja stefaa ja sisuksiin lock right.
|
Mahtuuko kytkin poljin liikkua jos hitsaa lokarin tolla tavalla vai pitääkö poljinta muotoilla
|
Lainaus:
|
Minkäköhän kokoista rengasta tuohon on tulossa alle, kerran suurennat lokareita noin rankalla kädellä? 35"? 37":rolleyes:
|
Tätä Seurataan SilmätarkkAna :)
|
Mahtuuko muuten vakiokaarilla pyörimään 31" tai 33"?
|
Mulla ei 33" pyöriny ilman korotusta. edessä rupes ottamaan kiinni ku käänsi ratin linkkuun. Ois varmaan ruvennu pyörimään jos ois näyttäny lekaa mutta helpompi oli laittaa SOA :D, tai ainaki tuli rouheempi.
Vanteitten ET vaikuttaa kans mutta mulla on UAZ.n käännetyt peltivanteet niin ei oo tietoa ET:stä |
Vakiokorkuisena ja vakiokaarilla mahtuu kyllä 31" pyörimään kun on vähän moukaroinut kriittisimpiä paikkoja reilun kokoisella lyömäaseella:D
Mutta ei se kaarien suurentaminen pahaa tee kolmeykköstenkään kanssa. 33" vaatii jo korotusta ja kaarien suurentamista. Omassa autossa on kierrejousien lisäksi 50mm korin korotus, ja muuten vakiot kaaret, mutta jonkun verran olen joutunut suurentamaan alareunoista. Mutta en kuitenkaan korinkiinnikkeeseen asti vetänyt, ja silti mahtuu 33/12.5 rengas pyörimään 8" vanteilla ja 32mm spacereilla. Korinkorotus on edellisen omistajan tekosia, ja nykyään siihen ei leimaa enään saisikaan. Muutenkin täysin turhaa korottaa koria ja painopistettä kun renkaille saa muutenkin tilaa. Ehkä poistan korotuspalat joskus, ehkä en... |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
3 Liiteet
Alkaa näyttää ryhdikkäältä soattuna ja avaremmilla kaarilla. Renkaat alla 225.70.15 vakiovanteilla. Takakaarista siistitty vain terävät kantit pois :)
|
Lainaus:
|
4 Liiteet
Traction barin kötöstelyä rangen panhardista :) Toiseen päähän traktorin työntövarren pää 16mm reijällä ja kiikku
|
Etupäähän
1 Liiteet
Vinssille peti ja pienet putkenpätkät suojaamaan risuilta :)
|
1 Liiteet
Takapäässä olikin jo valmiina rhs palkin pätkä edellisen omistajan toimesta, lisäksi takavalot oli nostettu oveen.
|
Takakonttiin
3 Liiteet
Muotoilin 3 ja 4 mm hardoksista poteron veneen tankille ja optimalle. Laatikko on hitsuutettu kiinni kahden poikittisen palkin väliin, toimien samalla panssarina. Polttoaine letkut ja virta kaapelit siirrettiin samalla kulkemaan sisäkautta. Päävirtakatkaisin kuskin penkin viereen. :)
|
Maalaukseen
4 Liiteet
menossa.....
|
Pohja
2 Liiteet
väriä
|
Oho
3 Liiteet
Olispas unohtunut jatkaa tämänkin projektin kuvien laittoa esille :) Noo parempi myöhään ,kun ei milloinkaan :D:D . Tämä tosiaan on ollu jo kesästä asti ajossakin tyytyväisellä omistajalla :)
|
4 Liiteet
Virveliä keulalle, snorkkelia purflexistä , muovijakkarat sisälle (helppo pitää puhtaana :D ) ,ja pienet kummilevikkeet, et pysyy katastuspyörät kaarien sisässä :)
|
2 Liiteet
Vielä vanteisiin bead lockit ja avot :) Sävyhän on sama kun tuossa aiemmin valmistuneessa avo samuraissa ( tuli silloin hankittua maalia tukkupakkaus :D )
Kuin kaksi marjaa.... |
Sivu luotu: 17:01 (GMT +2). |