![]() |
Suorasytkät
Tarkoituksena olis varustaa CCCP-valmisteinen alumiinimöykky länsimaisella sytytyksellä. Ens alkuun ol mielessä laittaa megaruutta Uaziin, mut boksissa on turhan paljon ominaisuuksia miun tarpeisiin ja toisekseen myös hintaa. Netistä löyty tollanen vaihtoehto kuin Megajolt. Onko kellään kokemuksia kyseisestä kipinöitsijästä? Tai yleensäkin muunmerkkisistä (edullisista) vermeistä. En todellakaan tarvitse muuta kuin pelkän sytkänohjauksen. Saa myös tarjota jos jollakulla sattuu vastaava setti pölyttymään tallinnurkassa.
Megajolt-linkki: http://www.autosportlabs.com/megajol...self-p-39.html |
mulla on tollanen 1.1 -89 ford fiesta niin siinä on suorasytkä mikä olis suht helppo värkätä mihin vain 4 koneeseen vink vink
|
Oiskohan noita vielä jäljellä: http://porvwoo.fi/Ohjelmoitava-sytytyksen-ohjaus.php
|
Eihän megaruitti niin kallis ole. Se olisi mielestäni hyvä vaihtoehto sytkänohjaukseen, pystyy käyttämään paljon erilaisia puolia ja kipinän vahvistimia ja jos turaa piuhat solmuun ja savu nousee niin ei tarvii koko boxia vaihtaa vaan muutaman osan piirilevylle, sekä jos nälkä kasvaa syödessä niin ne lisäominaisuudet odottaa vaan käyttäjäänsä.
Minulla olisi yksi valmiiksi kasattu boxi ylimääräisenä jos kiinnostaa.. Voisin melkein myydä osien hinnalla. (yksityisviestiä jos kiinnostaa) |
Nälkä kasvaa syödessä?
Tuosta mekaruutasta olen" kuulut" mahtavia huhuja, pistä semmonen ohjaamaan sekä bensaa että kipinää!
Toki tuo meka- on paljon alttiimpi vedelle ja kosteudelle, mutta jos onnistut voittamaan nuo ongelmat, niin silloin se "ryssä" käy niin pitkään kun bensapummpu horasee ilmaa! Tuo ussr- kaasaritekniikka on pikkasen karkeaa, tuo meka- pystyy hoitamaan paljon paremmin. Tuo ristisiitos voisi käsittää jopa tuon ussr-kaasuttimen läppärunkona, ja vikatilassa käännetään 3-tie hanalta bensa kaasarille... (vaatii varmaan paineenalentimen...) |
Itse laitoin suikkaan KMS:n vermeet, kun sattuivat olemaan helposti saatavilla. Ei ihan halvimmasta päästä ja tuossa on siis myös ruiskutuksen ohjaus. Mutta suosittelen mitä tahansa vastaavaa laitetta, muuttaa autoa huomattavasti positiiviseen suuntaan. Laitteisto on toiminut kuin junan vessa, eli pelättyjä ongelmia kosteuden kanssa ei ole (vielä) ollut.
http://forums.offipalsta.com/showthr...t=suorasytytys |
Lainaus:
Alkuperäinen K-131 kaasari korvattu jollain "vissiin-Sierran-Weberillä", vuodelta miekka ja kilpi. Muutenkin tuo bensan/ilmansyöttöpuoli on kokenut "lieviä" muutoksia. Paketti toimi hämmästyttävän hyvin, kävi jopa tasaista tyhjäkäyntiä eikä mitään nykimisongelmia kiihdyttäessä, mitä nyt "hieman" nakutti ylemmillä kierroksilla. Pirusti sytkäennakkoa (korvakuulolla) lisää ja vetoa tul sen verran et kytkin alko luistaa ennen kunnon ahtoja. |
1 Liiteet
niin, tuolta näyttää pata tällä hetkellä......
|
Sehän on ihan fiksu paketti. megalla tuo mainittu sytkäennakon ongelma katoaa koska sytkäkartat tehtävissä hyvin monipuolisesti.
vähän ot, tarkeneeko appari tuossa jos oikein tiukasti vedättelee mättäillä parituntia ;) |
Lainaus:
|
Sivu luotu: 17:41 (GMT +2). |