Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Land Cruiser 100 S K-A? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=74092)

R-500 25.07.2010 15:30

Land Cruiser 100 S K-A?
 
Bongasin nettiautosta:

http://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/3254243

Ja lieneekö arvon palstalaisilla tietoa mitä pitää "kikkailla" että satkun saa kevytkuorma-autoksi katsastettua?
Vai onko se joku ihan läpihuutojuttu joka ei vain ole tullut ilmi miulle missään kohdalla..?

Ois vaan niin paljon helpompi tuoda autoveroton, päästöveroton kuorma-auto kuin muut..

T. R-500

Edit/jp: <-merkki pois otsikosta

BJ-40/76 25.07.2010 18:17

Jännä!
 
Pistetäämpä tulevia vuosia varten talteen tuo rekkari, kirjaimet HeikkiRistoIines jas numerot 44 ja 8

Enpä viitsi hakea rekisteritietoja, mutta jos joku hakee niin pistäkääpä tietoa.

Onkohan kuorma-auto vai peräti matkailuauto?

-MaTTi- 25.07.2010 18:37

Onhan noita joku hassu kappale kuorma-autoiksi rekisteröityjä HDJ80:ia ja HDJ100:ia. Ne on käsittääkseni muutettu Saksassa kuorma-autopainoille (yli 3500 kg) ennen maahantuontia ja lätkästy sitten täällä sen kummemmin ihmettelemättä samalle painolle.

Nykyään (2004->) ei tuo ole enää onnistunut koska kokonaismassan muutokseen tarvitaan valmistajan kilpi suuremmille massoille tai/ja valmistajan lupa, eikä Toyotalta sellasta saa. Ks. AKE:n ohje: http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/543EE...tajankilpi.pdf

peLoGo 26.07.2010 08:46

Ei vissiin ABEC kortilla tee mitään, jos meinaa tommosella kärryä hinata.

HeikkiH 26.07.2010 10:22

Juu, pitää olla vähintään C1E että saa vetää jarrullista kärryä, silloinkin vain auton omamassan kokonaismassaista kärryä. CE oikeuttaa sitten siihen maksimiin 3,5t jos autolla saa sen vetää ja koukku on hyväksytty k.o massalle.

sakkoa 30.09.2010 16:55

Kyllä tuo kyseinen yksilö ja yksi toinen samanmoinen leimattiin tänä vuonna kuorkiks.Nyttemmin
tuli asiassa mutkia matkaan.(Kaverit hommas saksassa maahantuojalta kuorkin painoihin riittävät paprut.)

Jeti 01.10.2010 15:16

Auton ominaisuudethan määrittelee viimeinen tuotantoketjun valmistaja. Eikö nyt sitten saksanmaalta löydy viripajaa joka asentaisi LC80/100/200een sellaiset lisävarusteet että menisi kuormaautoksi.

-MaTTi- 01.10.2010 19:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sakkoa (Viesti 700109)
Kyllä tuo kyseinen yksilö ja yksi toinen samanmoinen leimattiin tänä vuonna kuorkiks.Nyttemmin
tuli asiassa mutkia matkaan.(Kaverit hommas saksassa maahantuojalta kuorkin painoihin riittävät paprut.)

Minkäslaista ongelmaa pukkas?

Rekisteröimätön 13.02.2011 13:21

onhan näitä
 
nähty, mutta itseänikin kiinnostaa... eli jos EU:n alueella rekattu -KA , nii suomessa automaattisesti KA ??

-MaTTi- 14.02.2011 14:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 739784)
nähty, mutta itseänikin kiinnostaa... eli jos EU:n alueella rekattu -KA , nii suomessa automaattisesti KA ??

No ei todellakaan!

zeus82 18.01.2018 21:18

Ilmeisesti tuota hzj80:en k-a muuttamista on ihan turha haaveilla nykyään?

Mika_T 18.01.2018 21:34

https://asiointi.trafi.fi/fi/web/asi...ekisteritiedot

Tuoltahan tuo 7 vuotta sitten porinoissa ollut HRI-448 löytyy. N2G Kuorma-auto

Hcet 19.01.2018 10:48

Millähän ne on saanut nostettua ton tojotan kokonaismassan yli 3500kg?

Mika_T 19.01.2018 16:31

Ei tuo taida ihmeitä temppuja alustaan tarvita kun kokonaispaino on alkujaankin 3260kg.
Suurin temppu varmaan on saada pätevät todistukset jotka kelpaa tälle meiän hienolle trafille...

kippo86 19.01.2018 20:17

Ei onnistu enää. Ennen sai saksasta ostettuun ruiseriin paperin, jolla akselimassat sai suurennettua. Näin on kaksi rekisteröity suomeen. Onneksi sekin porsaanreikä tukittiin niin, että nykyään tarvii valmistajan tyyppihyväksynnän akselimassoista tms, niin ei noita käytännöllisiä halvan veron monipaikkasia autoja enään saa tehtyä...


Sivu luotu: 19:59 (GMT +2).