![]() |
samurai 90-luvulta
Terve
suikkakuume nostaa taas päätään kun tuli talvella myytyä 410 pois..eli Löytyykö kokemusta uudemmasta samuraista, mua kiinnostaa about vuosimallit -95 jälkeen Kysymyslistaa... -noi on vissiin kierrejousilla? -onko kone sama 1.3 kun vanhemissa? -onko ruiskukone ja onko sama tekniika kun esim. jimnyssä? -235/75 vissiin saa sitten näihinkin leimattua -onko arvon raadilla näkemyksiä miksi ehkä kannattaisi pysyä vanhemissa yksilöissä, eli onko jotain perusvikoja, jaa saako noihin osia kun niitä ei tunnu olevan ajossaa kovinkaan runsaasti. -vai olisiko jimny parempi valinta? Ajatuksia asian tiimoilta saa esittää muutenkin, auto on tulossa kakkosautoksi perheeseen eli, mun työmatka(lyhyt:D)ajoon. Autoa tuskiin rakenneltaisiin sen enempää...ainakaan heti..no jotkut insat tietty pitää heti heittää alle:rolleyes: Ja juu en löytäny söörtsillä vaikka tietty muut löytää..:confused: |
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
|
Kiitos Karvaturpa kommenteista, lisäkyssärinä vielä että happaneeko uudemmista runko...vai koppa vaan niinkun vanhemmissakin?
ehkä ettin jonkun valmiiksi tinatun vanhemman suikan... Jimnynkin puolesta saa avautua joku jos haluaa:D |
Eiköhän ne uudemmat ruostu samalla tyylillä kuin vanhatkin...
Mutta kyllähän niitä Jimnyjäkin olisi jo aika alkaa kouluttamaan maastokäyttöön!;) |
Uudemmasta vm.95-> samuraista ei ole kokemuksia, mutta jimnystä on.
Jimnyn etuja ovat ohjaustehostin (JLX-malli), "tehokkaampi" moottori, hivenen isommat sisätilat ja ihan ok ajettavuus tienpäällä (verrattuna vm.90 samuraihin, joka mulla oli). Rakennuspalikoitakin rupee saamaan jo maailmalta ja ainahan voi tehdä itte.. Multa ääni jimnylle! |
Tämä "uudempi" Samurai on eri korimallia, kuin vanhemmat. Minun oli SJ80V-mallia ja vanhemmat on jotain 50/60 sarjaa, tai jotain sinne päin. Vanhempaa itselläni ei koskaan ole ollut, mutta vietärialusta oli maantielläkin ihan mukava ajaa. Sopivilla rengaspaineilla ja sopivan löysillä jousilla matkanteko oli ainakin yhtä mukavaa, kuin edeltäneellä LJ:llä.
Luulen, että alustassa on paljonkin yhtäläisyyksiä jimnyn kanssa. Ainakin ne näytti hyvin paljon samankaltaisilta kun joskus autoliikkeessä Jimnyä ihastelin. Olisin itsekin mielummin Jimnyn aikanaan hankkinut, mutta on ne aika kalliita verrattuna samanvuotiseen Samuraihin. Koppa ruostuu varmasti ja minunkin autoon oli jo toinen helma vaihdettu jossain vaiheessa ja maalattu puolet korista uudelleen. Runko vaikutti vahvatekoiselta eikä omastani ollut edes massattu runkoa, kuin tehtaalla vähän sieltä täältä. Jos nyt kuitenkin päättäisin vielä Suzukin hankkia niin ottaisin Jimnyn, jos saisin sen sopivaan hintaan. Kärryä jos meinaa edes satunnaisesti vetää, niin sitä suuremmalla syyllä. Samurain mylly on niin laiska, ettei vetohommista meinaa tulla oikein mitään. Halpa vakuutus oli Samuraissa ja nykyään siinä uuden verosysteemin mukaisesti muistaakseni verokin vielä tippui. |
Sivu luotu: 08:55 (GMT +2). |