Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   hj-60:sen moottorin raksutus? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=73175)

räyhäracing 21.06.2010 16:33

hj-60:sen moottorin raksutus?
 
Eli mikähän mahtaa olla hajoamassa kun auto käy jouto käyntiä niin moottori raksuttaa todella äänekkäästi,kun taas moottori on vedolla raksutus poistuu kokonaan.Tasa kaasulla raksuttaa mutta kun päästää kaasun pois ja mosa rupeaa jarruttamaan niin raksutus loppuu.Raksutus muistuttaa tavallista dieselmoottori ääntä mutta todella paljon kovempaa.ONSE KIVAA KUN KOETTELEE!

Viipo 21.06.2010 19:23

Sitten kun keksit sen, niin kerro muillekkin. Ite oon ihmetelly erilaisia kolinoita ja kilkatuksia 2H koneista, eikä sieltä ikinä mitään vikaa ole löytynyt. Kova ajoa ja huonoa huolotoa vaan. Kyl vika sieltä sitten ajamalla tulee esiin.

burton 21.06.2010 21:56

kokeileppa ottaa suuttimien putkista kiinni kun käy tyhjäkäyntiä. jos tykyttää niin suutin nähny parhaat päiväsä ja sit ku tarpeeks huono niin seki jo aiheuttaa epämääräsen raksutuksen. itsellä oli suutin tukos nii kilis ja kolis ihan saatanasti, tosin huomas jo käynnistä että on jotai vikaa...
ja voihan ne venttiilien välykset kattoo, saattaa vaatia jo säätöä 500tkm ajon jälkee :)

räyhäracing 21.06.2010 22:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viipo (Viesti 677721)
Kova ajoa ja huonoa huolotoa vaan.

Sitähän tuo tuppaa oleen,kun on liian monta rautaa tules.

räyhäracing 21.06.2010 22:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja burton (Viesti 677786)
ja voihan ne venttiilien välykset kattoo, saattaa vaatia jo säätöä 500tkm ajon jälkee :)

Toi on ollut listalla jo jonkin aikaa,en tie sitte kun taulussa on vasta liki 550tkm rullattuna ja varmaan toiset saman verta käyny tyhjää:rolleyes: Se suutinputki touhu tarttee kans koittaa.

räyhäracing 22.06.2010 21:03

Tänään sain sen verran aikaseksi että tunnustelin noi suutin putket ja lopputulos oli että 1:sen ja 2:sen suutin putket hakkas kaikista eniten.Kuuntelin myös stetoskoopilla,jossa on rautatanko siinä päässä venakoppaa ja kyllä sieltäkin aika kilkatus kuului.

julibuli 22.06.2010 21:11

Ite olen huomannu, että semmonen epämääränen kilkatus/helinä resonoituu katkenneen pakosarjanpultin kohdalta. On vain takimmainen pultti ja alhaalla niin ei pääse poraamaan pois ja laittaan uutta tilalle.

pee 23.06.2010 06:22

voiks ajoitus mennä näissä koneissa myöhälle ? saksalaisessa kolleegassa ihmeteltiin samankaltaista oiretta pitkään, kunnes selkis ajoituksen myöhäisyys... suuttimethan kans antaa ihmeääniä

Jani E 23.06.2010 12:50

kyllä menee myöhäselle, kun kuluu ennakonsäädin horoksi jakopäästä.
omassakin oli melkein 10 astetta liianvähän ennakkoo kun ekan kerran kattoin.

räyhäracing 26.06.2010 09:59

Missäköhän tämä ennakonsäädin sijaitsee?Ja säätääkö se pumpun ennakkoa?Jakokopan juotuu varmaan purkaan,vai(ko)?Raksutuksesta sen verran vielä että se on pikkuhiljaa muuttunut kovemmaksi ja KOVEMMAKSI!

Jani E 26.06.2010 19:09

se on pumpun päässä kiinni. lähtee pumpun mukana pois ilman jakopään purkua, mutta ei se rupee raksuttamaan vaikka olis väljä!

säädä ne venttiilit eka! ja irrota koko keinuvipu rivi ja tarkista onko kulunu montulle venttiilin pään kohta, jos on niin hio tasoon vaikka rälläkällä. sitten vaan paikalleen ja säätö.
jos siinä on montut ja säätää rakotulkilla niin välys voi jäädä monta milliä isommaksi kuin olis tarkoitus.

heittokellolla säätäessä ei ne montut haittaa mitää...

patroltd 26.06.2010 21:02

Oli samoilla oireilla kiertokangen yläpään hela väljä ja kangen silmukka soikea.


Sivu luotu: 00:07 (GMT +2).