![]() |
hj-60:sen moottorin raksutus?
Eli mikähän mahtaa olla hajoamassa kun auto käy jouto käyntiä niin moottori raksuttaa todella äänekkäästi,kun taas moottori on vedolla raksutus poistuu kokonaan.Tasa kaasulla raksuttaa mutta kun päästää kaasun pois ja mosa rupeaa jarruttamaan niin raksutus loppuu.Raksutus muistuttaa tavallista dieselmoottori ääntä mutta todella paljon kovempaa.ONSE KIVAA KUN KOETTELEE!
|
Sitten kun keksit sen, niin kerro muillekkin. Ite oon ihmetelly erilaisia kolinoita ja kilkatuksia 2H koneista, eikä sieltä ikinä mitään vikaa ole löytynyt. Kova ajoa ja huonoa huolotoa vaan. Kyl vika sieltä sitten ajamalla tulee esiin.
|
kokeileppa ottaa suuttimien putkista kiinni kun käy tyhjäkäyntiä. jos tykyttää niin suutin nähny parhaat päiväsä ja sit ku tarpeeks huono niin seki jo aiheuttaa epämääräsen raksutuksen. itsellä oli suutin tukos nii kilis ja kolis ihan saatanasti, tosin huomas jo käynnistä että on jotai vikaa...
ja voihan ne venttiilien välykset kattoo, saattaa vaatia jo säätöä 500tkm ajon jälkee :) |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Tänään sain sen verran aikaseksi että tunnustelin noi suutin putket ja lopputulos oli että 1:sen ja 2:sen suutin putket hakkas kaikista eniten.Kuuntelin myös stetoskoopilla,jossa on rautatanko siinä päässä venakoppaa ja kyllä sieltäkin aika kilkatus kuului.
|
Ite olen huomannu, että semmonen epämääränen kilkatus/helinä resonoituu katkenneen pakosarjanpultin kohdalta. On vain takimmainen pultti ja alhaalla niin ei pääse poraamaan pois ja laittaan uutta tilalle.
|
voiks ajoitus mennä näissä koneissa myöhälle ? saksalaisessa kolleegassa ihmeteltiin samankaltaista oiretta pitkään, kunnes selkis ajoituksen myöhäisyys... suuttimethan kans antaa ihmeääniä
|
kyllä menee myöhäselle, kun kuluu ennakonsäädin horoksi jakopäästä.
omassakin oli melkein 10 astetta liianvähän ennakkoo kun ekan kerran kattoin. |
Missäköhän tämä ennakonsäädin sijaitsee?Ja säätääkö se pumpun ennakkoa?Jakokopan juotuu varmaan purkaan,vai(ko)?Raksutuksesta sen verran vielä että se on pikkuhiljaa muuttunut kovemmaksi ja KOVEMMAKSI!
|
se on pumpun päässä kiinni. lähtee pumpun mukana pois ilman jakopään purkua, mutta ei se rupee raksuttamaan vaikka olis väljä!
säädä ne venttiilit eka! ja irrota koko keinuvipu rivi ja tarkista onko kulunu montulle venttiilin pään kohta, jos on niin hio tasoon vaikka rälläkällä. sitten vaan paikalleen ja säätö. jos siinä on montut ja säätää rakotulkilla niin välys voi jäädä monta milliä isommaksi kuin olis tarkoitus. heittokellolla säätäessä ei ne montut haittaa mitää... |
Oli samoilla oireilla kiertokangen yläpään hela väljä ja kangen silmukka soikea.
|
Sivu luotu: 00:07 (GMT +2). |