![]() |
King Cab automaattisen napalukon toiminta
King Cabbini on tällä hetkellä takavetoinen, purkasin juuri molemat napalukot ja yritin ymmärtää perinpohjin, kuinka automaattinen napalukko oikein toimii. Mielestäni molemmat napalukot olivat ok, eivät rikki. Putsasin ja rasvasin ne perinpohjin, siitä huolimatta ne eivät toimi...p...kele.
Eli kertokaa nyt viisaammat, mikä oikein hommassa mättää. Käsittääkseni napalukko toimii kuten pendex, eli kun 4WD:n laittaa päälle, jakolaatikon ja etuperän kautta etupyörien vetoakselit alkavat pyörimään. Tämä pyörimisen sitten tulisi kytkeä napalukko päälle, mutta ei, "pendex" ei lyö sisemmäistä ratasta navan kotelon ulkorattaille. Mikä merkitys on sillä messinkisellä osalla, joka jää vetoakselin päähän kiinni, kun napalukon irroittaa? Nappasin eilen rapidsharesta servicemanuaalin, ja siellä sanotaan, että jos tämän messinkisen B-jarrun ja napalukon vastinkappaleen, A-jarrun, välinen etäisyys on vähemmän kuin 15.5 mm, molemmat jarrut tulee uusia. Mulla ne menee kokonaan sisäkkäin, onko vika siis tässä. Mikä noiden kahden kappaleen merkitys on napalukossa? Kuvankin laittaisin servicemanuaalista, mutta ei taida tähän tekstikenttään onnistua. Tietääkö kukaan, saako noita kahta "jarruosaa" (kitkalukko?) ostettua varaosana, vai pääseekö helpommalla, jos ostaa manuaaliset napalukot. |
Kulahtaneet ne messinkiset osat... Ja vaseliini EI sinne oikkeen kuulu, jonka itte huomasin talvella ku huolsin navat omasta.
Marmoritiskiltä saa korjaus sarjan ja kustantaa sellaset 75€:a per napa... Mukaan tulee ne messingin väriset osat ja sellanen jousikin...Nyt omassa manuaaliset napalukot (löysin käytettyt), kun yks halus automaattiset Terraanoonsa. Eli ei oo tilalle. |
Sivu luotu: 18:00 (GMT +2). |