![]() |
BJ75 tuli hankittua ja heti ois kysymyksiä tietäjille
Eli tuollainen vm. 89 BJ75 olisi nyt pihassa ja pientä askaretta siinä olisi tiedossa mm.
- Sekä polttoaine- että lämpömittari näyttää n.1/4 liian vähän. Onko tämä joku yleinen ongelma ja millähän ne saisi näyttämään oikein. Välillä kumpikin mittari heittää ittensä tappiin kuten HJ:ssa, mutta sille tuskin voi BJ:ssäkään tehdä mitään? - Etulehtijouset on aika länässä. Onko HJ61:n jouset sopivat ja onko ne hyvät, kun HJ:n kone taitaa olla kuitenkin jonkun verran painavampi? Toisaalta tossa on kyllä vinssi keulalla. Kannattaisko vaihtaa jousia vai laittaa vaan pari senttiä pitemmät riiput? - Auto on 1+1 rekisteröity ja aattelin muuttaa sen 1+2:ksi, mutta katsarilla eivät osanneet sanoa miten keskiturvavöiden kiinnitykset pitäisi nykyään tehdä. Säännöt kuulemma muuttuneet ja Mattikin on kuulemma tattiksen konttorilta lomalla vielä 2 viikkoa, joten onkohan Matti täällä foorumilla tai tietäiskö joku muu? IironSialla oli 2+7 paku, mutta tuollaista ei taida huoltoautosta saada millään? Millä tuollaisen on ylipäänsään saanut tehtyä? - Akselit näyttäis olevan samat kuin 61:ssä, mutta onkohan vaihteistotkin kytkinkoppaa lukuun ottamatta samat? Kiitoksia vastauksista! |
61:sen jouset eivät sovi. Pituudet heittää jonkun verran.
Ensiapuna toiminee apukierrejouset... oma oli ainakin ihan perseestä ajaa 5cm pitemmillä riipuilla. Akselit ovat ainakin kapeammat kuin 61:ssä, eikä ole laatikotkaan vaihtokelpoisia keskenään. |
Lainaus:
|
Slck:n kautta tuli tietoa, että Kytkinkoppa ja kytkinakseli eri kuin HJ:ssä, mutta muuten ois samat laatikot, eli varaosien saanti on turvattua.
Mittaristossa vois olla tosiaan maadoitusvika, mutta kun nuo sähköviat tuntuu olevan aina liiankin mystisiä, niin oiskohan joku löytänyt juurikin sen oikean kohdan jota ravistamalla asia ratkeaa? |
Lainaus:
|
HJ-61 MITTARIT ALKOIVAT TOIMIMAAN KUN KORJASIN TANKIN MAADOITUKSEN.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
nyybiJ-T |
Nostellaas tätäkin topiccia hiukan.
Eli ostin kans tommosen bj75sen justiinsa ja mieli pullollaan kysymyksiä. Alotetaan vaikka noista jousista. Korotusjouset tarttis saada, mielellään 3" korottavat, mut en oo löytäny tähän mennessä eteen kun vaan 2" korottavia. Taakse oi muistaakseni ollu 3 tuumasii. Pitää varmaan pitemmät iskarit hommata kans noitten jousien kaveriks, ni ois pal kätevämpää ku löytyis koko sarja jostain mis olis kaik kilkkeet samas. Koko sarjana en oo bongannu kun 2" korottavan. Oisko ideoi mistä kannattais kattella ja kysellä? Ja jostain luin et ei saa kun 11,5 leveet renkaat leimattuu tommoseen. Mut en saanu selkoo siit maks. korkeudesta, ni saiskohan siihen leimattua 33x10,5 15 renkaat? |
Lainaus:
|
Lainaus:
Itellä on ollut nyt 2kpl 75:ia ja kumpaankin olen ostanut cros4wd:stä 2" korottavat OME:n etujouset. Vakiotakajouset (9 lehteä?) on ollut valmiiksi jo niin korkeat, että noilla etusilla on saanut auton suoraan. Eli jos et löydä 3" sarjaa, niin saattais sullakin pelkät 2" etuset riittää. Iskareita en ole ite vaihtanut samalla, kun on näyttänyt vakioiden pituuskin riittävän normiajoon. Onko sulla muuten lavamalli vai umpi? |
Lavapeli on tää.
Täytyypä soitella sinne cross4wd:lle. Olikos noi akselit samat kun hoojiis mut vaan vähän kapeemmat? Eli käykö hoojiin kääntöpäät 75sen akseliin? |
BJ 75:een saa leimattua 33 x 12,5 x 15/16 , MUTTA katsurin pitää käyttää myös STRO:n lisäksi Ece normistoa !!! ( ece 54 regulations )
JA sulla pitää otteessa rengaskoon perässä merkintä LT ( light Truck ) , 7.00-15LT vähän niinku noin ... |
Lainaus:
|
Mikäs kone tohon bj75seen käy verrokkina?
12-HT:n saa vissiin leimattuu helposti, no problem, mut mites joku esim. chevyn pikkulohko 8? Taas löysin vaan vanhoja topicceja mis ei oikeen varmaa tietoo ollu. Vai pitäiskö toi vakio kone vaan turbottaa? Jostain luin et pumpust ois vaikee saada kakkua ulos tarpeeks. |
Kasista en tiedä, mutta ite oon meinannu laittaa omaan pzj:hin jossain vaiheessa joko 61:n koneen tai sitten hodarin koneen, jos jälkimmäinen halvalla kävelee vastaan.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Jos otat kohon ulos tankista ja liikuttelet kohon vartta, niin silleen voisi seurata reagoiko mittari yhtään loogisesti. |
Mahtaakohan jostain saada uusia etulokasuojia tämmöseen?
Lasikuitusetkin kelpais. Tarvetta ois alemmille pelleille, omat on niin stanan haperot ettei oikeen jaksais alkaa parsimaan. Tarjotakkin saa jos hyvät löytyy nurkista. Onks jollain tietoo et saisivatko lasikuitu firmoissa tehtyä noista vanhoista mallit? Kun eivät oo täydelliset niin saako niistä tehtyä? |
Lainaus:
|
Lainaus:
http://shop.cruiserparts.net/index.p...ducts_id=12777 Ja kyllä tojota suomessakin näitä myy. |
http://www.klokkerholm.com/xProductC...11&Group=48068
Tossa on toinen putka missä osia löytyy...Niin ja "kaverin firman" piikkiin hommattiin osia , eivät taida myydä yksityisille ollenkaan . |
Lainaus:
Tuo viimeinen item. numero kertoo kummalle puolelle. 1 vasen ja 2 oikea. EDIT: Niin ja aika vetelää peltiä oli verrattuna alkuperäiseen 0,7mm vs 1,0mm |
Lainaus:
Onko sulla muuten helmat jo auki? Omasta takahelmasta oli lähtenyt mukavasti mätänemään se helman sisällä oleva paksusta pellistä tehty vahvikerauta (61431-90K00), joka on helman muotoinen. Siinä kohdassa on 3-kertainen pelti ja kondenssivedelle ei ole tehty kunnon poistoreikiä tohon vahvikkeeseen, niin lopputulos on taattu. Uus maksaa toyotalla muistaakseni 150€, mutta taidan koittaa tehdä sen suorasta pellistä. Jos jotain kiinnostaa, niin oikeen takakulman sisäpelti 57663B (57663-90K01) kuvasta http://www.japan-parts.eu/toyota/eu/...-member#57663B, mikä tuntuu myös katoavan helposti autosta maksaa toyotalla 85€. Tilasin sellasen pari viikkoa takaperin ja huhtikuun lopulla lupasivat toimittaa sen.... |
3 Liiteet
Helmat on jo kiinni. Se helman sisällä ollut vahvike oli lähes kateissa mitä nyt yläreunassa jotain oli. Käytännössä koko matkalta. Aikani niitä uusia kynnyspeltejä ihmettelin ja totesin, että ei tästä ainakaan laillista tule ja vielä vähemmän turvallista jos vaihdan kaksi millin pokattua peltiä yhteen 0,7. Ihan oman turvallisuuden kannalta päädyin 40x80 palkkiin. Ja mikä parasta vielä helpompaa kuin auton entisöinti.
Kurakaarikin oli niin ohutta, että tein sille vahvikkeen 30x30x1,5 putkesta. Kun se alkuperäinen pokattu sisälokari oli kans kateissa suurimmalta osalta. Klokkerholmissa on alunperin vain suojamaali päällä. Ei kannata siihen luottaa. Uutta tilalle ilman muuta. |
Sivu luotu: 11:23 (GMT +2). |