Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Nissan King-cap Maasto-ominaisuudet (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=7310)

27.12.2004 21:55

Nissan King-cap Maasto-ominaisuudet
 
Ostin tossa hijattain Nissan King-Capin 4*4 vm. -86.

Miten saisin auton maasto-ominaisuuksia parannettua lain puitteissa?
Miten auton korottaminen onnistuu? Onko kellään omakohtaisia kokemuksia/vinkkejä?

Keula näyttää ainakin tässä mallissa olevan aikaslailla alhaalla.

T:Sampsa



Note! This message was posted anonymously!

nissan_112 27.12.2004 22:54

joo mulla on kans nissan kc 2.5td -90 4x4 olen korottanut sitä kirimällä vääntösauvvoja edestä ja sitte tein lattaraudasta pidemmät riipukkeet taakse. nousi se jonkin verran nuillakin toimenpiteillä. Korotin ensin etupäätä silleen että käytin vääntösauvvoja pooreita pois ja nostin sen keulan tosikorkeelle ,mutta se oli ihan paska ajaa eikä niitä pyöränkulmia saanu kohilleen millään koska ei riittäny vara säädöissä. sulla on visiin se 4 lappunen malli vai olenko väärässä. Siinä on vissiin myös se sd kone...



28.12.2004 23:02

Mitähän sä meinaat sillä 4 lappusella? Sd kone siinä on. Kuinka paljon auton maavara nousi keulasta tuolla vääntösauvojen kirimisellä?

T:Sampsa

Note! This message was posted anonymously!

nissan_112 28.12.2004 23:57

Lainaus:

quote:
Se keula nousi ihan mukavasti sillä kirimisellä ainakin mulla..
niin että onko keulassa 4 valoa 2+2 00 00 silleen niinku tuplavalot...



Gary Grand 29.12.2004 07:56

-86 malliset King Cabit on jo D21 korilla, ellei se ole joku "vanhaa varastoa" oleva auto. Sitä vanhemmat oli näitä 720-sarjalaisia tuplavaloilla jne.
SD-moottoria käytettiin noissa D21sissäkin vielä vuoteen -88 saakka jotka sitten on jo TD-moottorilla.
Maasto-ominaisuuksia siihen saa kunnollisilla lukoilla. Maavaraa rengaskokoa kasvattamalla, ellei sitten ole joku alas-säädetty/lässähtänyt auto kyseessä. Silloin saa jousia kiristämällä/kiertämällä kyllä jonkin verran lisäkorkeutta.
->vähän vakiota ylemmäs
Liikaa niitä ei kannata säätää, loppuu vaan ulosjoustot ja taas tarvitaan kunnon lukkoja... Ohjauskulmat se vie kanssa metsään.
Sitä autoa saa korotettua toisilla ylätukivarsilla, mutta sitten alkaa ulommat murrokset olla kulutustavaraa...(kulmat menee järjettömiksi)
Takapäälle taas voi tehdä ihan mitä haluaa, korotuksia, siellä ei tule ongelmia.

Kaikki syitä jotka johtivat minut miettimään jäykän akselin vaihtoa eteen.


nissan_112 29.12.2004 14:42

Lainaus:

quote:
-86 malliset King Cabit on jo D21 korilla, ellei se ole joku "vanhaa varastoa" oleva auto. Sitä vanhemmat oli näitä 720-sarjalaisia tuplavaloilla jne.
SD-moottoria käytettiin noissa D21sissäkin vielä vuoteen -88 saakka jotka sitten on jo TD-moottorilla.
Maasto-ominaisuuksia siihen saa kunnollisilla lukoilla. Maavaraa rengaskokoa kasvattamalla, ellei sitten ole joku alas-säädetty/lässähtänyt auto kyseessä. Silloin saa jousia kiristämällä/kiertämällä kyllä jonkin verran lisäkorkeutta.
->vähän vakiota ylemmäs
Liikaa niitä ei kannata säätää, loppuu vaan ulosjoustot ja taas tarvitaan kunnon lukkoja... Ohjauskulmat se vie kanssa metsään.
Sitä autoa saa korotettua toisilla ylätukivarsilla, mutta sitten alkaa ulommat murrokset olla kulutustavaraa...(kulmat menee järjettömiksi)
Takapäälle taas voi tehdä ihan mitä haluaa, korotuksia, siellä ei tule ongelmia.

Kaikki syitä jotka johtivat minut miettimään jäykän akselin vaihtoa eteen.





onko sulla nyt sitte eessä jäykkä akseli. Mitä meinasit kunnollisilla lukoilla. Tarkoitatko tasauspyörästönlukkoja vai


Gary Grand 30.12.2004 07:06

Lainaus:

quote:

onko sulla nyt sitte eessä jäykkä akseli. Mitä meinasit kunnollisilla lukoilla. Tarkoitatko tasauspyörästönlukkoja vai


Akseli on työn alla ja pitkissä kantimissa...
Tarkoitus olisi ensi kesän aikana saada auto ajokuntoon.
Jaa, että miksi vasta kesän? No on sen verran viileää ja kosteaa tuolla ulkotallissa...

Kunnollisilla lukoilla tarkoitin tasauspyörästön 100% lukitsevia.
Kunnollisilla joustoilla ja renkailla eivät ole niin kriittisiä, mutta
King Cabin vakiojoustoilla molemmissa päissä saisi olla käsin lukittavat perät,
Ettei voima karkaa yhdeltä aina ilmassa roikkuvalta pyörältä.


Samppa 05.01.2005 18:38

Aattelin tossa jos korottaisi omaa Nissania (-86 d21) kiristämällä vääntösauvoja. Teillä joilla on kokemusta asiasta, niin kuinka paljon kannattaa kiristää eli korottaa? Miten korotus käytännössä kannattaa tehdä ja tehdään? Täytyykö/kannataako kulmat käydä säädättämässä?


nissan_112 05.01.2005 19:23

vasta olen itsekki alkanu laittamaan tuota omaa nissan king cabia tällä hetkellä turbotus meneillään osia odottelen. minä säädin ne vääntösauvvat aivan niin tiukalle kun ne meni. Ennen oli keula tosi alhaalla. kiristyksen jälkeen se nousi korkeemmalle kuin perä. sitte tein taakse pidemmät riipukkeet kunnon latta raudasta nytten on suurin piirtein samalla kohalla perä ja keula ehkä perä nousi hieman korkeemmalle. voisin lähettää sulle kuvan siitä missä se on vakiona ja sitte nuilla korotuksilla... Etupää nuissa on tuo surkea erillisjousitettu ,mutta voihan sinne vaihtaa jäykän akselin.




Samppa 05.01.2005 19:32

Miten autosi ajettavuus muuttui/kärsi? Täytyikö kulmia käydä säädättämässä?
Miten säätö tapahtuu käytännön tasolla, itsellä ei ole kokemusta, vasta ensimmäinen neliveto.



nissan_112 05.01.2005 20:05

Lainaus:

quote:
Miten autosi ajettavuus muuttui/kärsi? Täytyikö kulmia käydä säädättämässä?
Miten säätö tapahtuu käytännön tasolla, itsellä ei ole kokemusta, vasta ensimmäinen neliveto.



niin ajettavuus maantiellä parani koska ennen oli niin löysä että huoju ja pomppi ku pieni eläin. Kävin sen jälkeen pyöränsuuntauksessa jossa ne säätivät aurauksen ja kallistuskulmat sellasilla prikoilla. makso 35euroa koko homma rovaniemellä lapinkumilla.
mullakin tää on eka neliveto


Samppa 05.01.2005 21:23

Miten toi kiriminen itsessään tapahtui?


nissan_112 05.01.2005 22:04

kirit niitä kahta pulttia jotka on vierekkäin siinä suurinpiirtein keskellä autoa mitä ne nyt on nimeltään. lähet seuraamaan niitä vääntösauvvoja sieltä eestä ja ne on ihan siellä sauvvan taka osassa piti olla 17 millin hylsy vai oliko se 19 millinen saattaa olla tiukassa väännä vaikka jatkovarrella..


popo99 06.01.2005 10:29

ei kukaan oo ostanu ja testannu jäykempii vääntösauvoi kyseiseen malliin?

___________________
Datsuni on mun ratsuni

Gary Grand 06.01.2005 10:31

Lainaus:

quote:
vasta olen itsekki alkanu laittamaan tuota omaa nissan king cabia tällä hetkellä turbotus meneillään osia odottelen. minä säädin ne vääntösauvvat aivan niin tiukalle kun ne meni. Ennen oli keula tosi alhaalla. kiristyksen jälkeen se nousi korkeemmalle kuin perä. sitte tein taakse pidemmät riipukkeet kunnon latta raudasta nytten on suurin piirtein samalla kohalla perä ja keula ehkä perä nousi hieman korkeemmalle. voisin lähettää sulle kuvan siitä missä se on vakiona ja sitte nuilla korotuksilla... Etupää nuissa on tuo surkea erillisjousitettu ,mutta voihan sinne vaihtaa jäykän akselin.
Nonniin!
Se pakosarja lähtee huomenna tulemaan sinnepäin...

Ei muuten taida olla juuri ulosjoustoa tuossa sinun etupäässä jäljellä.
Eipähän siitä juuri ole haittaa jos ei tieltä poistu, mutta metsässä alkaa pyörät roikkua ilmassa liikaa :(


"Ei se raudan määrä, vaan se oikea mitoitus ja muoto"

Samppa 06.01.2005 21:45

[quote]
vasta olen itsekki alkanu laittamaan tuota omaa nissan king cabia tällä hetkellä turbotus meneillään osia odottelen. minä säädin ne vääntösauvvat aivan niin tiukalle kun ne meni. Ennen oli keula tosi alhaalla. kiristyksen jälkeen se nousi korkeemmalle kuin perä. sitte tein taakse pidemmät riipukkeet kunnon latta raudasta nytten on suurin piirtein samalla kohalla perä ja keula ehkä perä nousi hieman korkeemmalle. voisin lähettää sulle kuvan siitä missä se on vakiona ja sitte nuilla korotuksilla... Etupää nuissa on tuo surkea erillisjousitettu ,mutta voihan sinne vaihtaa jäykän akselin.


Edited by - Samppa on 06/01/2005 21:47:42

Samppa 06.01.2005 21:48

Niin kehtaatko pistää mulle kuvia siitä, kun autosi on vakiona ja sitte korotettuna. Olisin hyvin kiitollinen.

Muuten onko sulla kitkalukot edessä ja takana? Mitä olet mieltä?
Ite lapioin niiden takia autoa tänään kolmesti :D Kirosin, että jos olisi ollut täysi lukko, jonka olisi napista saanut päälle, niin ei olisi tarttenut alkaa lapioida.




nissan_112 06.01.2005 21:56

samahomma mulla lapioin viimeviikolla 2 kertaa kinkku kaappia vaikka lunta ei ollu nimeksikään siinä paikassa. Ei mulla pelaa kitkalukko takana ollenkaa. Eessä ei ole minkäänlaista tasauspyörästönlukkoa ei ainakaan mulla. Siksi aattelin laittaa sellasen taka akselin jossa olis joku muu lukko kuin kitkalukko. sitten eteen olen suunitellut jäykkää akselia jossa saisi olla myös joku lukko ,mutta se homma on vielä suunittelu vaiheessa pitää saaha tuo turbotus ensin loppuun ja pelaamaan. Olen miettinyt ,että mistä merkistä sen jäykän akselin alkais sovittamaan ja toiseksi katsastus homma mietityttää saako sitä ikinä läpi konttorilla...

kertokaa te viisaat


Samppa 06.01.2005 21:59

Niin kehtaatko pistää niitä kuvia, autostasi




nissan_112 06.01.2005 23:40

ok.



nissan_112 07.01.2005 03:39

[quote]quote:
Lainaus:

Nonniin!
Se pakosarja lähtee huomenna tulemaan sinnepäin...

Ei muuten taida olla juuri ulosjoustoa tuossa sinun etupäässä jäljellä.
Eipähän siitä juuri ole haittaa jos ei tieltä poistu, mutta metsässä alkaa pyörät roikkua ilmassa liikaa :(


"Ei se raudan määrä, vaan se oikea mitoitus ja muoto"




niin ei siinä joustoja ole paljoa vaikka ei niihin sauvvoihin koskiskaan.
mitä akseleita suunittelet omaan nisuun...


Gary Grand 07.01.2005 08:20

Homma on sen verran alkutaipaleellaan ettei siitä ole hirveästi kerrottavaa.

Autoon on tulossa -84 Cherokeen akselit(Dana 44/AMC20), joista käytän ainakin etummaisen.
Tällä hetkellä piirtelen rungon kuvaa puhtaaksi CADillä, että saa lupahakemukseen kunnon kuvat ja selvityksen mitä aion sille tehdä. Pitäisi mennä läpi kun pohjatyö on hoidettu asiallisesti.

King Cabin runko on paljaana ja koria siihen metsästän(palanut auto). Tarjonta on käsittämättömän huonoa... Mikä tahansa raato kelpaisi.

Aion laittaa jousipakat eteen sellaisenaan akselin alapuolisella kiinnityksellä.
Ellei sitten auto asetu niin matalalle, että on mahdollista laittaa pakat akselin yläpuolelle. Todennäköisesti tulee liian korkea.
___kele näitä korkeusrajoituksia...

Tarkoitus on laittaa alle 33" kumit(katsastus)

Myynnissä olisi muuten King Cabin -98 vuosimallin etuakseliston ja jarrujen osat. Automaattinapalukot ja jarrut pitäisi käydä vanhempiin.

"Ei se raudan määrä, vaan se oikea mitoitus ja muoto"


Sivu luotu: 23:04 (GMT +2).