![]() |
RJ:ssä kierroslukumittari pomppii ja veto pätkii - Korjattu
Mikähän mahtaisi olla RJ:ssä vikana, kun jenkakello pomppii miten sattuu, ja aina kun se hyppää tuplakierroksia näyttämään, niin moottorista häviää puolet tehoista. Onko toi sytkänohjauspurkki vai virranjakaja kuolemaisillaan vai mikä tuossa vois olla vikana?
Alkaa se diisselitekniikka tuntu kokoajan houkuttelevammalta :/ |
Joissain vehkeissä otetaan puolasta se kierroslukumittarin tieto, en tiiä miten RJ:ssä, mutta oisko siinä jotain vikaa?
|
Puola menossa tai sitten vetää oikariin kiekkamittaria itsellä kerran volvossa malloryn mittari nyki itseään tilttiin niin vedot hävis samalla.
|
tuntuis että sytyt sekoilee.... antaa kipinöitä miten sattuun....
Onko kärjetön vai kärjellinen sytty.... jos kärjellinen --> kärkien vaihto ja säätö asentaessa. Jos kärjellinen --> virranjakaja auki pyöriä pois akselilla näkyy neljä pykälää, joita hall-anturi lukee jakajan puhdistus ja hall anturin puhdistus ja säätö... välys pykälän ja hall....välillä Tarkasta myös hall-anturin johdot jakajan läpiviennnistä ja muualtakin.... |
Eli vika vois olla myös jenkakellon päässä?
Tyhjäkäyntiä käy ihan ok, mutta siitä kun rupee nostamaan kierroksia, niin tuntuu, kuin olisi ennakot hukassa. Kaasua pumppaamalla joutu houkuttelemaan kierrosalueelle. Tosiaan, jakajalle ei mee kuin kaksi johtoa, samoin kun puolan kyljessä olevalle sytkäpurkille. Ilmeisesti virta ja pulssi? Voisikohan kyseessä olla maadoitusongelma |
mulla teki samanlaisia temppuja joskus vanha toyota kun akunkenkä oli melkein irti.hall anturi tai vastaava värkki mistä tulee sytyn pulssit voi tehdä myös moiset oireet.
|
Lainaus:
E:Niin ja tojotan osalta puolat on ollut syttypuolen heikoin lenkki.Ainakin kaikissa henkilöautomalleissa. |
Noniin, nyt lopulta vika korjaantui mystisesti. Ilmeisesti vika oli laturin antamassa häiriössä, kun sen sisältä oli kenttäkäämit irtoilleet tinauksistaan. Ainakin nykiminen loppui laturin huoltamisen jälkeen...
|
Sivu luotu: 15:32 (GMT +2). |