Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Bj:n "ylimääräiset" letkunlähdöt? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=72752)

Bj 40 07.06.2010 08:29

Bj:n "ylimääräiset" letkunlähdöt?
 
Elikkäs nyt tietoa mihin nuo letkunlähdöt kuuluisi mennä? Nyt kun syylarikin vaihtuu niin pitänee tehdä noillekkin jotakin, saako tuohon väliin paisuntasäiliön?

Kurkatkaa nyt joku pellin alta niin saa faktaa, kone siis perus 3litranen B.

Helvetin hienosti on ollut tulpattu.. Ihan puutapit sisällä :D


http://img59.imageshack.us/img59/346/07062010653.jpg

tiipe 07.06.2010 08:35

Villi arvaus takalämppärille

Bj 40 07.06.2010 09:12

Lisälämppäri paikoillaan ja toiminnassa, eli ei pitäs olla sen letkut.. Taikka sitten lisälämppärin letkut vedetty jostain muualta? Lisälämppäri taitaa ainakin tässä autossa olla samassa linjassa peruslämppärin kanssa koska uskoo samaa sulkuhanaa joka on lisätty lämmönsäätelylle.

Eris 07.06.2010 10:13

Löytyy 2 BJ40:stä joissa molemmissa ihan samanlaiset puutappi tulppaukset.Joten kaikki on kunnossa siellä pellin alla.Nuo on tarkoitettu johonkin Afrikkaan jollekkin lisä jäähdyttimelle?

Eskimo 07.06.2010 10:24

Ne taitaa olla öljynjäähdyttimen letkut. Se jäähdytin yleensä happanee ja se rapsitaan sujuvasti pois.

Jossain öljynsuodattimen ja lohkon välissä se on joskus ollut.

Bj 40 07.06.2010 12:15

Jeps, selväks tuli! Kaikilla ne on kuulemma ollutkin tukossa ja vieläpä puulla tilkittynä.. ei vaan näyttänyt ihan orggis asennukselta.. Tai nuo tapit on kai mulla vääränmalliset, pitäs kai olla pyöreäpäiset pulpurat. Joku metsuri kai sahaillut noita pikkasen.. :confused:

elhapero 07.06.2010 15:57

Siinä on ihan alkuperäisesti umpiperäiset letkun pätkät.Siitä saa loistavan vedenkierron turbolle:)
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=13405
Tommoten tulppa

Vilz 07.06.2010 20:23

Minulla nuo lähdöt on yhdistetty letkulla toisiinsa. Liekkö tuosta haitta? Pitääkö tulpata?

Bj 40 08.06.2010 08:05

Ei siitä varmaan muuta haittaa voi olla kun että syökö se jäähdytystehoa kun kierrättää turhaan vettä moottorin sisällä ohi jäähdyttimen..? Vesipumpunhan tuotto on kuitenkin rajallinen.

Ei varmaan merkitystä jos siihen kärsii kerran laittaa turbon jäähdytyksenkin, vaatii varmaan tosin jotain muuta kuin bj:n orggis syylärin.

piipari 08.06.2010 09:29

Miulla meni auton tullessa siitä termarin alapuolelta, eli tuosta ylemmästä tulpatusta tököstä letku suoraan koneen takaosaan alalaitaan. Kahta muuta B:tä oon ihmetelly ja niissä ei siellä takalaidassa alhaalla ollu mitään vesiletkutuksia. Vaikuttas jonkinlaiselta hullunkierrolta. Pistin turbon siihen väliin vähän jäähtymään ja nyt, jos on yli 20 lämmintä pihalla, niin matka-ajossa sellanen 95 astetta 82 asteen termostaatilla nousee aika helposti. Isommilla maastopyörillä helatorstain hellesafareilla matka-ajossa nousi lämmöt yli sadan, jos ei ollu kokoajan sähköflekti päällä. Syylärinä on vähän originaalia isompi ja paksumpi uus alumiinikapistus. Pitää testailla jossain vaiheessa miten vaikuttaa lämpöihin jos noita ylimääräsiä kiertoja vähän tulppailis, vaikka syylärille kyllä lämpöä tuntuu siirtyvän ihan hyvin. Tuo kierto ei tunnu tällä hetkellä pelaavan muutenkaan oikein, kun tyhjäkäyntimaastoajelussa sähköflektin ollessa päällä, tippuu moottorin lämmöt helposti jopa 60 asteeseen ja ilman flektiä keittää aika nopeasti (120 astetta, siihen loppuu mittarista vara). Termostaatin uusin, kun arvelin siinä olevan vikaa, ei vaikutusta.

Eihän kellään muulla ole tuollaista taka-alalaidassa olevaa vesikiertotumppia? Nuissa kahessa muussa koneessa siinä on vaan pikkanen letkunpätkä joka ei mene mihinkään, joku huohotus. Kun irrotin letkun siitä omastani, niin kyllä sieltä litratolkulla vettä tuli.

Tuohon ylempään tököön vois saada paisuntasäiliönkin järkevästi. Tuollaseen griffiniin ku pistää painekorkin ylivuotoon ni ei toimi ainaskaan ollenkaan...


Sivu luotu: 14:44 (GMT +2).