![]() |
Nissan SD25 mäntä
1 Liiteet
Heips kaikille,
Olen seurannut tätä palsta jo muutama vuosi joten on aika kysyä ensimmäinnen kysymys. Kysymys 1: Mitä tälle männälle on tapahtunut? Kysymys 2: Voiks tätä käyttää vielä? T. Nemo |
Kysymys 1 = Joko männästä itsestään tai jostain muualta irronnut palanen on kalistellut siellä mukana. Missäs kunnossa kansi on?
Kysymys 2 = Voi käyttää kun kääntää niin oiva tuhkakuppi tallin pöydälle. |
Kannessa ei ollut mitään vika. Myös sylinteri ja kaikki muu oli ok.
|
Hehkun kärki tippunut männän päälle joskus...
|
Jos mäntä näyttää
tuolta, ja kannessa ei näy mitään (olihan alumiinikansi?), niin toimii aivan yhtä hyvin kuin tähänkin asti.
sillä tuolla on ollut liikenteessä jotain kovaa, oma arvaus olisi palanen etukammiosta. Tokiha tuo mäntä kannattaa uusia, jos jostain sopiva mäntä sattuu käsille. jos kone levällään, niin mittaa kiertokangen pituus esim työntömitalla, ja vertaa 3 muuhun kankeen, sillä jos kasattu tuommoisilla romuilla, niin joku kiertokanki voi olla saanut kipeää nesteiskussa, jolloin ne tuppaa vääntymään. (nesteiskulla tarkoitan sitä että nestettä päässyt männänpäällä esim haljeneesta kannesta,ja kun väännetään startilla niin mäntä ei pääse yläkuolokohtaan asti, vaan vääntää kiertokangen notkolle). |
Nyt on mitattu ja tutkittu mutta mitään ihmeelistä ei löytynyt. Kaikki kiertokanget on suorat, ainakin kotikonstein mitattu. Myös missään muualla ei ole löytynyt mitään vaurioita. Niin, ja kansi on valurauta. Eiks se on TD kone missä on alu kansi?
Kai täsä on vaan käynnyt niin että jotain on mennyt rikki ja pyörinnyt mukana ja kone otettu auki mutta se paska mäntä on laitettu takaisin. Näin luulen. Kone on ainakin ennen ollut auki kun kaikki on merkattu (kiertokanget, männät ja ventiilit) Mutta olisi se hyvä vaihtaa eli: Onks kellään myytävänä mäntä? Yksi tai koko sarja. STD koko |
jospa vaan tuosta männän päästä hinkkaset pahimmat lontut tasaseks ja jatkat ajamista, jos se on pelannu tuonkii näkösenä ni kait se menee seuraavaankin elämään.ottaa vaan tarkasti kaiken semmosen purseen siittä poies mikä saattaa irrota pyöriessä. jos ny et halua uuteen satsata...
|
Joo, näin minä meinasin tehdä jos toista mäntä ei löydy. Tuskin se nyt niin paljon vaikuta. Vanhaan romuun ei viitti laittaa niin paljon raha kiinni jos ei ole pakko.
|
mulla on tuolla yks sd25 kone varalla jos sattuu tuo pannuhuonees oleva mossahtaan, empä viitti siittä vielä alkaa osia myymään...
|
Sivu luotu: 16:39 (GMT +2). |