Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   kokemuksia hyvää/pahaa sanottavaa freelanderista??? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=72539)

offisuikka 31.05.2010 14:57

kokemuksia hyvää/pahaa sanottavaa freelanderista???
 
onko kellään kokemusta 2000-2003 vuotisesta 2.0 tdi land rover freelanderista et onko miten luotettava ja toimiva peli ihan noin käyttöautona?
velipoika meinas tollasen ostaa ja ajattelin vähän kysellä et onko mitään järkee vai meneekö rahat hukkaan :D

sisua45 02.06.2010 15:27

Mittään en tuommoisesta freelantikasta tiedä, mutta sen tiedän että moottori on BMW. Samaa sukua kuin 320d ja 520d malleissa. Taitavat olla vielä Boschin VP44-pumpulla, ennen common rail aikaa.

noniin 02.06.2010 16:24

Kummin kaiman kertomaa..

Kuulemma paljon sähkö tms. vikoja. Tai sitten tutuille sattunut maanantaipäivän vehkeet.

-MaTTi- 02.06.2010 17:23

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=42242
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=67519

Mikki 02.06.2010 19:57

X-työnjohtajana voisin kertoa vaikka maailman tappiin vikoja, mutta tässä muutama:
- Visko nelivedosta kajahtaa helposti, koska takapään välitys melkosesti tiheempi kuin etupäässä (ja kuluttaa takarenkaita suht paljo sen takia)
- Kardaani kärsii samasta hommasta, ja tukilaakerit todella ihania vaihdettavia...
- eikä se takaperäkään siitä oikein tykkää... JOS UUSITU, niin tulee aina uudempi perä ja sit kestää!!!
- niin ja nelivedosta vielä IRD, eli jakovaihde menee rikkivikasex kun visko kajahtaa! Ja tietenkin sen perän takia

- lämppärin kenno on joskus varmaankin vuotanu, mutta on messinkiä ja helposti korjattavissa itte
- jos on vuotanu, niin puhaltimen moottori saa kurat selkäänsä ja sitten se kajahtaa (500€)
- takalasinpyyhkijä paukahtaa hianosti pakkasella poikki!

Ja on siinä hyvääkin:
- moottori (nimenomaan 2.0Tdi) on pomminvarma kone ja halpa huollettava, MUTTA LAISKA!
- vaihteisto kestää kovempakin ruoskintaa
- autossa AINA HDC, eli alamäkihidastin
- jarruissa tehoa piisaa, on melkoisesti "ylimitoitettu"
- helppo korottaa
- osia englannissa hyvin ja oikeassa paikassa TODELLA HALVALLA!!!
- kytkin kestää vetää vähän pahemmissakin paikoissa, eikä savua välittömästi

Ja kaikkein paras:
- nopeusmittari on sitten just ihan kilometrilleen tarkka...

offisuikka 04.06.2010 13:21

tattista
 
kiitokset kaikille tiedoista ja ainakin näiden perusteella taidan kehottaa velipoikaa harkitsemaan muita vaihtoehtoja juurikin voimansiirron ongelmien ja koneen laiskuuden takia...


Sivu luotu: 22:25 (GMT +2).