Mä katkaisin vanteet rälläkällä, ja liimailin väliin 10cm pellin, vanteen reunan heitto samaa luokkaa kuin alunperin. Sidoin liinalla palasia yhteen ja pyörittelin senverran, että sai naputeltua heitot pois, ja sitten heppiin, tarkistus ja pitempi lanka palamaan. Hitsasin molemmin puolin ja hioin saumaa matalammaksi, kun tarkistin ensin testivanteella (myös 4mm matskua) että sulattaa varmasti läpi asti. Moottoripukissa oli pyörännapa kiinni, siinä oli hyvä pyöritellä.
Enskertalaisella vaan meni kohtuu monta tuntia, mistä iso osa vanteen sisäpuolella olevien saumojen hionnassa, sinne kun ei mahtunut iso rälläkkä, ja ajattelin muutenkin tehdä huolella, ettei tule hiottua liikaa tai väärästä paikasta.
Lopuksi puhallukseen vielä jormalaiset kiinni ja polttomaalaus, ja hyvin pysyy ilmat sisällä, talven aikaan ei ainakaan halppis-digimittarilla (näyttää 0,05 kilon välein) havaitavaa paineenlaskua.
|