Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   öljyt ja jäähdytys nesteet sekasin (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=72492)

komulainen 29.05.2010 15:09

öljyt ja jäähdytys nesteet sekasin
 
Huomasin paisunta säiliössä tummat litkut ja melkein täynnä. Onkohan kansipahvi menny vai turbo vuotanu? Öljy on vajentunu. Oisko konsteja selvittää mistä johtuu, ettei turhaa pura paikkoja? Auto lj70 kone 2lt

Hailux 29.05.2010 22:58

veikkaisin pahvia..onkos venttiilikopan puolella öljy kerman väristä..?

komulainen 30.05.2010 14:42

Ei näy tikusta tai täyttökorkin puolelta väri muutoksia.

Hailux 30.05.2010 15:03

kerääkö painetta jäähdytysjärjestelmään?käyttäsin joka tapauksessa kannen pois..tämä on vain mun mielipide!
itellä oli runnerissa hiukan ongelmaa aikoinaan 2lt2 koneessa..keräsi painetta mutta ei menny nesteet sekaisin..kannen vaihdolla parani..vanha oli luultavasti haljennut esikammion kohdilta..en tarkkaan tiedä et miten 2lt:ssä menee kanavat mut jos venttiilien välit tai öljy ja vesikanavien välit on halki ni voi päästää öljyä veden sekaan..mut luulisin että silloin näkyis öljyn seassakin..

komulainen 01.06.2010 08:35

Korkki pois ja käyntiin, vesi nousee ja vähä kuplii. Pitänee käyttää kansi pois. Öljyt on normaalit eli "mustat"

komulainen 14.06.2010 15:54

Kansi halki. Oisko kellään ehyttä nurkissa pyörimässä? Jos ei mistä kannattas kysellä uusia tai korjattuja? Passaako vanhemmista 2lt koneista kansi 91:seen?

Hailux 14.06.2010 16:01

siis onko sulla 2lt2 kone?? 2lt ja 2lt2 kannet ei mun mielestä passaa keskenään..2lt2 kannen hinnat pyörii varmaankin 1000€ hujakoilla..

ylikiimingissä on sellanen liike kuin autotarvike ja varaosa Pöyskö oy

kannattaa kysellä sieltä...uskosin et löytyy apua

komulainen 14.06.2010 16:33

Kyllä se on 2lt. Pitää kysästä tuolta. kuuklella löyty yksi paikka, paljas kansi 780 ja täyellinen 930

Micco 14.06.2010 17:44

Eikös joku offiliikekin mainostanu jossain vaiheessa järki hintaisia kansia. Vai muistanko taas väärin.

Hailux 14.06.2010 18:08

offroadtarvikkeella oli muistaakseni mut ei ainakaan enään pistänyt silmään sivuilla..
onkos läjään vaihdettu kone vanhemmasta??kun on kerta 2lt

komulainen 14.06.2010 19:27

Ei oo vaihettu. 2lt lukee koneen päällä. Pitää soittaa tarvikkeellekki huomenna. Millon se 2lt2 on sitte näihin tullu?

Jappi 14.06.2010 21:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja komulainen (Viesti 676144)
Ei oo vaihettu. 2lt lukee koneen päällä. Pitää soittaa tarvikkeellekki huomenna. Millon se 2lt2 on sitte näihin tullu?

-89 tuli hiluksiin,läjästä en tiedä.Mutta onko venttiilikoppa alua vai peltiä?Vanhemmassa on alukoppa,-2 versiossa tietääkseni peltinen.

Hailux 14.06.2010 22:33

mun mielestä 91:ssä lj:ssä on jo 2lt2 mut jos ei niin mitäpä sitä inttämään...4runnerissa ainakin oli...
vanhemmassa on alu ja uudemmas peltiä...profiilissa kuva 2lt:sta

komulainen 15.06.2010 17:18

Joo, kyllä se taitaa olla 2lt2 vaikka kopassa lukee 2lt. Toyotalta kävin kysyyn sano vaan onko koppa musta. Ei mulla ainakaan ole. Kansi löyty offitarvikkeelta, oli yks hyllysä ja se on 2lt2. Paljas kansi 500e.

Hailux 15.06.2010 19:55

hyvä et löyty...

komulainen 22.06.2010 16:40

Ostin offroad tarvikkeelta kannen, mutta huomasin että siitä uupu pieni koneistus. Etu puolella öljykanavan reunassa. Lohkon puolella on semmonen millin reikä. Pystyskö vaikka rälläkällä tekaseen? Noin sentin ja leveä ja puoli syvä.

komulainen 22.06.2010 16:46

Vai pitääkö tuo puskia johonki koneistajalle. S.......na kiinalaiset!

Patu925 22.06.2010 18:42

Et ole vahingoissa laittanu uutta kansipahvii sen uuden kannen päälle ja kattonu että onko sille puuttuvalle kololle tai reijälle vastinetta eli reikää siinä pahvissa? Jos on niin piirrä tussilla siitä reijän läpi ääriviivat ja vaikka rälläkällä, porkkanalla puukolla tai jollakin teet sen kolon niin lakkaa ahistamasta. kannattaa tarkistaa ennen työstöä vaikka sillä kansipahvilla lohkon puoli että tuurillaan ne reijät kohtaa toisensa ja ko. kolo on tarpeeton...

komulainen 22.06.2010 19:46

Joo siinä pahvissaki oli pitkula reikä ja lohkossa oljykanavan vieresä pikkunen reikä öljy kiertää kannessa "olevan" kolon kautta kanavasta reikään, tai niin mää ainaki oletan. Ei mitään hajua mitä virkaa reijällä on, mutta ei taija viittiä tukkia. Aattelin rälläkällä varovasti pikku välmän tehä. Ei viitti lähtä raahaan kantta pikku homman takia. Auto ollu tallisa jo tarpeeks kauan.

Jappi 22.06.2010 22:24

Voi olla jopa tarkoitus että kansipahvin pitkula reikä muodostaa sen kanavan...

Oliko sulla siis valettu venakoppa vai pelti?TKiinnostaisi kun saattaa itselläkin olla kannen tarve,ehkä...

Hailux 22.06.2010 23:02

kannattaa kasata kupariliiman kans se kansi..vai mitä se oli..virimiehet käyttää kuulemma sitä..ite laitoin kun tein runneriin kansirempan aikoinaan..

komulainen 23.06.2010 20:18

onko liima välttämäton, kaveri sano että ei tartte? Surrasin sen kolon kaverin paineilma pirralla. Pääsi vähä kantta mallaamaan liima kyllä jäi välistä. Pitääkö kannenpultit jälki kiristää jos niin millon? Oli vähä epäselvät ohjeet.

komulainen 23.06.2010 20:27

Venttiilikansi taitaa olla pinnotettua metallia hopean värinen ja lukee vain toyota. Kiinni 10 pultilla.

Hailux 23.06.2010 21:00

juu eikait se liima välttämätöntä ole..itse en jälkikiristänyt..jotkut sanoo et pitää...vetäsin varttikiekan yli ohjearvoista varmuuden vuoksi kun kirin kannen

komulainen 24.06.2010 05:16

Ohjeissa luki 90+90 astetta, eli puoli kierrosta kahessa osassa. momentin jälkeen. Mutta kannattaako heti laittaa, käyttää konetta vai jonku ajanpäästä?


Sivu luotu: 13:27 (GMT +2).