![]() |
öljyt ja jäähdytys nesteet sekasin
Huomasin paisunta säiliössä tummat litkut ja melkein täynnä. Onkohan kansipahvi menny vai turbo vuotanu? Öljy on vajentunu. Oisko konsteja selvittää mistä johtuu, ettei turhaa pura paikkoja? Auto lj70 kone 2lt
|
veikkaisin pahvia..onkos venttiilikopan puolella öljy kerman väristä..?
|
Ei näy tikusta tai täyttökorkin puolelta väri muutoksia.
|
kerääkö painetta jäähdytysjärjestelmään?käyttäsin joka tapauksessa kannen pois..tämä on vain mun mielipide!
itellä oli runnerissa hiukan ongelmaa aikoinaan 2lt2 koneessa..keräsi painetta mutta ei menny nesteet sekaisin..kannen vaihdolla parani..vanha oli luultavasti haljennut esikammion kohdilta..en tarkkaan tiedä et miten 2lt:ssä menee kanavat mut jos venttiilien välit tai öljy ja vesikanavien välit on halki ni voi päästää öljyä veden sekaan..mut luulisin että silloin näkyis öljyn seassakin.. |
Korkki pois ja käyntiin, vesi nousee ja vähä kuplii. Pitänee käyttää kansi pois. Öljyt on normaalit eli "mustat"
|
Kansi halki. Oisko kellään ehyttä nurkissa pyörimässä? Jos ei mistä kannattas kysellä uusia tai korjattuja? Passaako vanhemmista 2lt koneista kansi 91:seen?
|
siis onko sulla 2lt2 kone?? 2lt ja 2lt2 kannet ei mun mielestä passaa keskenään..2lt2 kannen hinnat pyörii varmaankin 1000€ hujakoilla..
ylikiimingissä on sellanen liike kuin autotarvike ja varaosa Pöyskö oy kannattaa kysellä sieltä...uskosin et löytyy apua |
Kyllä se on 2lt. Pitää kysästä tuolta. kuuklella löyty yksi paikka, paljas kansi 780 ja täyellinen 930
|
Eikös joku offiliikekin mainostanu jossain vaiheessa järki hintaisia kansia. Vai muistanko taas väärin.
|
offroadtarvikkeella oli muistaakseni mut ei ainakaan enään pistänyt silmään sivuilla..
onkos läjään vaihdettu kone vanhemmasta??kun on kerta 2lt |
Ei oo vaihettu. 2lt lukee koneen päällä. Pitää soittaa tarvikkeellekki huomenna. Millon se 2lt2 on sitte näihin tullu?
|
Lainaus:
|
mun mielestä 91:ssä lj:ssä on jo 2lt2 mut jos ei niin mitäpä sitä inttämään...4runnerissa ainakin oli...
vanhemmassa on alu ja uudemmas peltiä...profiilissa kuva 2lt:sta |
Joo, kyllä se taitaa olla 2lt2 vaikka kopassa lukee 2lt. Toyotalta kävin kysyyn sano vaan onko koppa musta. Ei mulla ainakaan ole. Kansi löyty offitarvikkeelta, oli yks hyllysä ja se on 2lt2. Paljas kansi 500e.
|
hyvä et löyty...
|
Ostin offroad tarvikkeelta kannen, mutta huomasin että siitä uupu pieni koneistus. Etu puolella öljykanavan reunassa. Lohkon puolella on semmonen millin reikä. Pystyskö vaikka rälläkällä tekaseen? Noin sentin ja leveä ja puoli syvä.
|
Vai pitääkö tuo puskia johonki koneistajalle. S.......na kiinalaiset!
|
Et ole vahingoissa laittanu uutta kansipahvii sen uuden kannen päälle ja kattonu että onko sille puuttuvalle kololle tai reijälle vastinetta eli reikää siinä pahvissa? Jos on niin piirrä tussilla siitä reijän läpi ääriviivat ja vaikka rälläkällä, porkkanalla puukolla tai jollakin teet sen kolon niin lakkaa ahistamasta. kannattaa tarkistaa ennen työstöä vaikka sillä kansipahvilla lohkon puoli että tuurillaan ne reijät kohtaa toisensa ja ko. kolo on tarpeeton...
|
Joo siinä pahvissaki oli pitkula reikä ja lohkossa oljykanavan vieresä pikkunen reikä öljy kiertää kannessa "olevan" kolon kautta kanavasta reikään, tai niin mää ainaki oletan. Ei mitään hajua mitä virkaa reijällä on, mutta ei taija viittiä tukkia. Aattelin rälläkällä varovasti pikku välmän tehä. Ei viitti lähtä raahaan kantta pikku homman takia. Auto ollu tallisa jo tarpeeks kauan.
|
Voi olla jopa tarkoitus että kansipahvin pitkula reikä muodostaa sen kanavan...
Oliko sulla siis valettu venakoppa vai pelti?TKiinnostaisi kun saattaa itselläkin olla kannen tarve,ehkä... |
kannattaa kasata kupariliiman kans se kansi..vai mitä se oli..virimiehet käyttää kuulemma sitä..ite laitoin kun tein runneriin kansirempan aikoinaan..
|
onko liima välttämäton, kaveri sano että ei tartte? Surrasin sen kolon kaverin paineilma pirralla. Pääsi vähä kantta mallaamaan liima kyllä jäi välistä. Pitääkö kannenpultit jälki kiristää jos niin millon? Oli vähä epäselvät ohjeet.
|
Venttiilikansi taitaa olla pinnotettua metallia hopean värinen ja lukee vain toyota. Kiinni 10 pultilla.
|
juu eikait se liima välttämätöntä ole..itse en jälkikiristänyt..jotkut sanoo et pitää...vetäsin varttikiekan yli ohjearvoista varmuuden vuoksi kun kirin kannen
|
Ohjeissa luki 90+90 astetta, eli puoli kierrosta kahessa osassa. momentin jälkeen. Mutta kannattaako heti laittaa, käyttää konetta vai jonku ajanpäästä?
|
Sivu luotu: 13:27 (GMT +2). |