![]() |
Hilux napalukot jäykät kääntää...Peräöljyt mitkä jne.?
- Elikkä Hilux LN110 noi napalukot erittäin jäykät kääntää (pihteillä pitää vääntää)? Mitenkäs niitä sais kevyemmäksi ohjailla?
- Mitä öljyä ja paljonko perään ku siinä on merkki LSD ? - Etupäässä kolahtelee (kilahtaa metallisesti) aina kun ajaa montussa. Iskarit ja Jouset on OK. Kallistuksen vakaaja kunnossa. Katsastettuki on juuri ja ei ollu huomauttamista nivelissä tms.. Ossaako kukaan sanoa mistä johtuis? |
Lainaus:
Napalukkoja EI saa kääntää pihdeillä ikinä. pura ja puhdista.(mikäli sisuskalujen "pellit" ei jo ole solmussa ne saa toki oiottua) LSD=Limited Slip Differential eli kitkalukko..... siihen on oma öljynsä HAKU toiminnolla pitäs määräkin löytyä veikkaisin n. 3l kolahdukset yleensä pusla yms. välys |
Lainaus:
|
Kolahduksiin voi olla syynä iskarin yläpään kumit,tuntuu hajoavan aika helpolla.Kitkalukkoöljyä pitäisi löytyä joka tarvikepuljusta.
|
Napalukkoihin ei vaseliinia, jotain öljymäistä suositellaan... Vaihteisto, moottori, tai ompelukoneöljy käy kyllä..
|
-Perään menee öljyä ~2,4l, takaperään nimenomaan kitkaperälle tarkoitettua öljyä, löytyy joka varaosapuljusta ja jopa minimanit ym. Purkissa lukee limited slip differential, LS tai jotain vastaavaa. Teboilin kitkalukkoöljy on aika edullista (~10e/l)
-Napalukot kannattaa purkaa ja puhdistaa. Grafiittitahna ym. on hyvää sinne, vaseliini voi käydä talvella kankeaksi. Älä laita täyteen asti sitä rasvaa sinne napalukkoon, alkaa ahdistamaan tai hyppimään yli. |
Jeah
- Ostin motonetistä jotain "american type" LS peräöljyä oli 7,99 e /L meni tosiaan se 2.4 L.
- Napalukot oli aika ruosteessa ja öljyilin niitä crc vaseliiniseoksella, kunnossa muuten näytti olevan. |
Topparit?
Et kai oo menny vanhaan? Meinaan et käännön rajotin stoppari narskuis? Narskuuko suoraan ajettaessa? Jos ei johdu siitä ni sit vaan rasvaa niveliin ,ainaki pallot on yleensä rasva nipalla.
|
Lainaus:
|
kolahdus
Mulla ainakin kolahdus tuli navan sisältä siitä pronssiholkista mikä kannattelee vetaria
|
Sivu luotu: 10:39 (GMT +2). |