Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   patrollin välityksistä? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=72370)

matti.v 26.05.2010 07:53

patrollin välityksistä?
 
varmaan näistä on juttua jossain mut en löytänyt..eli saa nakella vaikka linkkejä.

elikkä projektina 82vm pätkä patrolli johon pitäs saada tiheämmät välitykset. autossa näkyy olevan takana pikkuperä, vaihteisto 4-lovinen. takaa on kitkaperä hitsattu lukkoon ja tätä palstaa mitä oon lueskellut niin se ei vissiin oo kovin kestävä yhdistelmä vetareiden kannalta.
perävälitykset lienevät 4,11.

olen ostamassa osien luovuttajaksi uudempaa (kanttilamput)pitkää mallia. tuossa olis 5-loota ja iso takaperä ainakin.
näkeekö perien alkuperäisiä välityssuhteita mistään? tyyppikilvestä muka olin kattovinani että 4,625 siel lukisi mut tarkoittaako se sit periä?

saako tuosta muuten mitään mikä tiuhentaisi pätkän välityksiä..?vaihteiston välitykset lienevät samat, 5:n ylivaihde? jakoloota?
pitkä on ollut kalkkikaivoksella uutena.. runkoa ei oo hitsattu koskaan..

tiipe 26.05.2010 19:26

jos on kaivos käyttö niin voip olla 4,625 perät etuperän koppa irti niin helpoin tarkastaa on stansattu hammas luvut lautaspyörään jako askiin uudet rattaa sillä helpotusta välitys ongelmaan pistä viestiä tapsa 4x4 niin voip varmaan kertoa lisää jakiksen välitysksistä ja niitten hinnasta.

matti.v 27.05.2010 09:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tiipe (Viesti 671813)
jako askiin uudet rattaa sillä helpotusta välitys ongelmaan pistä viestiä tapsa 4x4 niin voip varmaan kertoa lisää jakiksen välitysksistä ja niitten hinnasta.

jep. tapsalle soittelinkin jo muutama viikko sitten.. mut sen välitykset on 5-vaihteiseen eikä oo ihan halpa.. mä taidan käyttää ton 4-vaihteisen jakikisen ake-gears:lla mittailussa ja arvioittaa mitä sen välitys maksais.
tommosia vois muutkin tarvita kun noita ylipitkillä vaihteilla varustettuja patrolleja on kajaanissa muillakin.. ;)

mut ne vaihteiston välitykset edelleen kiinnostaa niin sais laskettua noita välityksiä.

tiipe 27.05.2010 10:34

Koita penkoa tuolta
http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Nissan...ol%20160%20MQ/
4 vaihteisen 1 on 3,519
sieltä löytyy kaikki muutkin tiedot .
5 vaihteisen 1 on4,222

Kartse1 27.05.2010 10:44

Omaan -82 pätkään vaihdoin viime kesänä kunnostetut -88 pitkän akselit 4.375 välityksillä.

31":n kitkarenkailla mittari näytti vajaat 20km/h liikaa.

Keväällä vaihdoin alle 265/75-16 Insan Special Trackit (mitattu halkaisija n. 32,5").
Näillä renkailla mittari näyttää enää n. 6-7km/h liikaa.
Matka-ajossa kuitenkin mukavampi ajaa (rengasmelusta huolimatta), kun kone ei karju liikaa.

Pitäis vielä laittaa turbosatsi ja IC & toi 5. vaihteinen laatikkopaketti, vinssi ja aurausvarusteet,
kunhan tuon vajaavetoisen turboprojektin saa ensin kuntoon ja ajoon.
Saisi vielä vähän matkustus"mukavuutta" lisää... :p

Tuohon toiseen -82 pätkään vois kanssa laittaa sen tiuhemman jakoaskin välityksen,
jos niitä alkaa kohtuuhintaan saamaan.

Tässä vielä listaa noista välityksistä.

Laatikoiden välitykset:

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=60444


Akseleiden välitykset:

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=60445

matti.v 27.05.2010 17:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tiipe (Viesti 671992)
Koita penkoa tuolta
http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Nissan...ol%20160%20MQ/
4 vaihteisen 1 on 3,519
sieltä löytyy kaikki muutkin tiedot .
5 vaihteisen 1 on4,222

ei aukene mulle noi tiedostot.. on tässä toosassa kait joku esto tai sit en vaan ossaa..:mad:

ai 5 -vaihteisessa olis noin paljon tiuhempi 1:n? kuis mä en tosta kartsen listasta sit löydä tommosta 4-vaihteisen 1:stä.
mut jos noissa noin iso ero on niin kannattanee vaihtaa toi 5-aski paikoilleen.

ääh.. pitää ottaa toi pikkuneiti matkaan ja lähtä purkaa se pitkän etuperän luukku irti niin saa selviön ainakin perävälläreistä.

tosta pätkästä on tulossa ihan hupivehje.. ei tiekäyttöön.. renkaina on 36" tsl swamperit..

matti.v 04.06.2010 18:59

kerkesin tänään aukasta ton pitkän etuperästä luukun ja se tavan 4,375:n perävälitys siellä näkyis olevan.:( nop onhan se vähän tiheempi kuin 4,11..:rolleyes:

eikös tohon pitkän etuperään käy tuo pätkän takaperästä otettu 200:n kitkalukkomurikka kun vaihtaa vaan sen 4,375 välityksen?

tänään tallissa tutkailin tota lukkoa..ehjät osat siinä ainakin on.. saako siitä mitattua esijännitystä mitenkään kun murikka on irrallaan?

pikkasen ot:
näkys muuten pajeron 4,625:n lautanen käyvän pulttijakonsa puolesta tohon,sisäreikä on 4mm pienempi..:rolleyes: kävisköhän pioni.. noitahan olis 4,785 välitykselläkin..

Anfi 04.06.2010 19:51

eikös tohon pitkän etuperään käy tuo pätkän takaperästä otettu 200:n kitkalukkomurikka kun vaihtaa vaan sen 4,375 välityksen?


Kyllä käy. jos kitkan hiluja jää niin voisin pois ottaa kuleksimasta

aslakki 04.06.2010 19:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja matti.v (Viesti 673813)
kerkesin tänään aukasta ton pitkän etuperästä luukun ja se tavan 4,375:n perävälitys siellä näkyis olevan.:( nop onhan se vähän tiheempi kuin 4,11..:rolleyes:

eikös tohon pitkän etuperään käy tuo pätkän takaperästä otettu 200:n kitkalukkomurikka kun vaihtaa vaan sen 4,375 välityksen?

pikkasen ot:
näkys muuten pajeron 4,625:n lautanen käyvän pulttijakonsa puolesta tohon,sisäreikä on 4mm pienempi..:rolleyes: kävisköhän pioni.. noitahan olis 4,785 välitykselläkin..


kitka käypi kyllä... koitappas pinionia paikalleen, jos näihinkin sais sit välityksiä:)

tiipe 04.06.2010 20:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja matti.v (Viesti 673813)
kerkesin tänään aukasta ton pitkän etuperästä luukun ja se tavan 4,375:n perävälitys siellä näkyis olevan.:( nop onhan se vähän tiheempi kuin 4,11..:rolleyes:

eikös tohon pitkän etuperään käy tuo pätkän takaperästä otettu 200:n kitkalukkomurikka kun vaihtaa vaan sen 4,375 välityksen?

tänään tallissa tutkailin tota lukkoa..ehjät osat siinä ainakin on.. saako siitä mitattua esijännitystä mitenkään kun murikka on irrallaan?

pikkasen ot:
näkys muuten pajeron 4,625:n lautanen käyvän pulttijakonsa puolesta tohon,sisäreikä on 4mm pienempi..:rolleyes: kävisköhän pioni.. noitahan olis 4,785 välitykselläkin..

joo kitka käy 4,375 välitykseen eteen mutta joutuu poraamaan 2mm suuremmat reijät kehäpulteille että saa paikalleen 4.11ja 4,625 käy suoraan näin ainakin itsellä joutui tekemään .

matti.v 05.06.2010 09:55

ei taida jäädä kitkan osia yli kun siitä toisesta lukosta on hitsattu tasauspyörästön rattaat puikolla jumiin joten siitä tuskin mitään saa irti. pajeron levyjä olis irrallaan mut ne on isommat kuin patrollissa..
pitää tos viikolla vertailla noita patrollin ja pajeron pioneja..

onko noissa patrollin rungoissa muuta kuin pituusero? ajattelin et leikkasin kakapään ainakin siitä pitkänrungosta tohon pätkään kun se näyttää niin kovaltaa.. tai onko tommosella pitkän ehjällä rungolla mitään arvoa?

minkä ikäinen toi pitkä muuten mahtaa olla kun siinä on kantikkaat ajovalot?

mikäs tohon nyt tulee kokonais välitykseksi noilla 4,375 perillä? mietin vain tota 1:n nopeutta maastoon..:confused:

jv 06.06.2010 19:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja matti.v (Viesti 673938)
minkä ikäinen toi pitkä muuten mahtaa olla kun siinä on kantikkaat ajovalot?

:

-84 tai uudempi.

m1ka 04.09.2011 21:10

?
 
menee patrollin taka akseli vaihtoon, ennen pikkuakseli ja vetarit ei kestä yhtään. niin isonakselin vaihdossa joutuisi etuakseliin välityksen vaihtamaaan mutta käykö pikkuakselin välitys isoonakseliin ettei tarvisi etuakselin välitystä vaihtaa?

bluevan 04.09.2011 21:37

Pätkä ja pitkän etuvälitykset sopii keskenään.
Pätkän takavälitys sopii pitkän ja pätkän etuakseliin.
Pitkän takavälitys ei sovi yhteenkään etuakseliin.

Eli pätkän takavälitys ei myöskään sovi pitkän taka-akseliin.


Sivu luotu: 08:17 (GMT +2).