Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Pitkä paskaläjä (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=72156)

suppe 19.05.2010 19:26

Pitkä paskaläjä
 
4 Liiteet
Joopa joo. Laittelen tämän tänne vaikkakin työn jälki ei aina välttämättä ole päivänvalon kestävää.
Tarina alkoi kun vaidoin moottoripyörän lj73 läjään joskus alkuvuodesta 2010. Läjä huilasi hallin pihalla lähes 4kk toimien välillä pitsataksina. Entisen omistajan jäljiltä on kaikki mitä ensimmäisissä kuvissa on eli palkkihelmat, 33 muzillat, turbon vaihto, cooleri, sisustan poisto, vinssi todella edessä ym turauksia.

Läjällä olisi tarkoitus lähteä 2010 himalajaan kokeilemaan suunnistus touhuja joten kiirekin voi vielä tulla.

Pyydän antakaa palautetta ja kertokaa mielipiteenne näistä virityksistä.

Vähän speksejä mitä tuleman pitää.
-2lt mosa isommalla garretin ahdistimella ja mynän pumpulla (vanhasta projektista)
- hiluksin laatikko tuplajakiksella joista toinen välitetty 4,7 (vanhasta projektista)
- Omat akselit, eteen arppi ja taakse aussie ( vanhasta rojektista)
-Vakio vietereillä (mielipiteitä!!!???) 14'' ja 12'' bilstein iskarit
-36''x12,5x15 tsl:lät
-vinssit eteen ja taakse
-suunnistus kaaret
-valoja ja vimpaimia ympäri auton

Laitoin kuvan myös hiluksin etupäästä (eka kuva) joka toimii elinten luovuttajana tähän. Sillä ei tässä mallissa ajettu metriäkään. Projektin vaihdoin lähinnä näkösyistä. Eli läjä on kuin akvaario verraten hiluksiin. Hilulle keksin kyllä käyttöä jahka tämä on ''valmis''

Liite 12726
hiluksin etupää lj:n jakareilla,akselilla, volvon vietereillä ym ym
Liite 12727
ekaksi kunnon pesu
Liite 12728
Liite 12729
Ja sitten hattu pois.

Lisää kuvia laittelen sitä mukaa kun edistyy. Takavinssin peti on jo tehtynä mutta kuvat jumiutui kameraan. Koitan myöhemmin uudelleen. Ja eikun kommentoimaan!!!

pulu 19.05.2010 20:34

joopa joo,tuttu pelihän se on!suosittelen lämpöisesti laittamaan aineski taakse iso tojotalaisen,pääset helpommalla,ja ei tarvii väliyksiä vaihella joka kisojen jälkeen!

suppe 19.05.2010 21:19

Kuvat on kivoja
 
4 Liiteet
Juu huhujen mukaan ei montaakaan ole suomessa näitä.. Vai että ison tojotalaisen?? Miksei jos sellanen sattuu jostain löytymään. Tiedät varmaan miksi tämä lisänimi??? Koppa on sitte niin totaalisen mätä mitä voi olla. Joka ruuvi ja mutteri autossa pikkasen löysällä kolisee ja helisee mukavasti... Eikä suinkaan ent. omistajan tarvi vetää rantapalloja nenään kyllä ne taitaa olla pääasiassa ihan tehtaalaisia se kilinät ja kolinat..

Meinasin myös laittaa hiluksin simpukan ja tuoda raidetangon akselin etupuolelle onko siitä kellään kokemuksia? Eli trail-gearin kääntövarsilla ylempään olkalaakeriin kiinni ja alamaiseen laakeriin pelkkä nysä. Jos ei olisi niin helvetin kuuma huomenna niin pääsisi jo niitä puuhailemaan..
Loput kuvat mitä sain otettua
Liite 12735
vanha takapuskuri
Liite 12736
uusi takapuskuri
Liite 12737
nyt palkkien väliin 8mm pelti vinssi pediksi
Liite 12738

pulu 20.05.2010 04:10

on vaan tullu rikottuu noit pikku perii enemmänn ja vähemmän,ja aina se on ollu takaperä mikä narahtaa,ja jos nyt itte rupeisin perää vaihtaa ni laittaisin hoojiin akselin,on leveempi ku toi mun 75sen akseli niin ei ottais pyörät kiinni koriin/runkoon.ja toi koppa ei läheskään ole niin huono ku toi oma rysä oli,ja noit uudempi koppasii 73sia on enempi suomes ku näit vanhempii.

suppe 28.05.2010 22:52

Homma etenee
 
5 Liiteet
Nonii sain vihdoin hiluksin purettua etuakseli,ohjausvarret,laatikko ja jotain sähköjä tuli otettua irti.
Liite 12955
Läjänkin sain edellispäivänä sisälle siitä kuva todisteena.
Liite 12956
Liite 12957
Lukollinen akseli alla trail-gearin kääntövarsilla ja ohjausvarsilla. Tarkoitettu siis alunperi hiluksiin.
Liite 12958
Liite 12959

suppe 28.05.2010 23:14

3 Liiteet
Saa läjänkin näyttämään korkealta kun nostaa rungosta nosturilla...
Liite 12962
Tällänen turaus tuli takavinssi kannattimesta. Tiedä sitten uskaltaako vetää mitään. Itse vinssi peti 8mm tavaraa ja painaa sopivasti..
Liite 12961
Liite 12960
ln110 hiluksin simpukkaa sovittelin mutta näyttäs siltä että etumainen korinkorva tulee tielle. Läjän oma taas toimii eripäin joten tulee liian taakse ottaen jouseen kiinni.. Taidan muokata korin korvaa vähäsen niin eikös se sinne sitte mahtuis. Ja panhardista tuli mallia oma valmiste ja tornikin taitaa siirtyä raidetangon tietä vähän edemmäs.
Tiedä sitten mitä täälä sepustelisi mutta höpötän nyt ainakin jotain. Kommenttia saa yhä pistää!!

Niin ja pulun vinkistä huolimatta jää ainakin toistaiseksi vahvempien akseleiden vaihto tekemättä.

young n dum 28.05.2010 23:24

hyvännäköne vinssin peräreikä! ja muuteki näyttää hjuvältä rakentelu:)

suppe 30.05.2010 21:57

Tänään taas turailtu jotakin.

Ln110 hiluksin simpukka löysi paikkansa läjän rungon kyljestä.
Panhardin heppailin kiinni yläpäästään.
Ohjausvarret on paikoillaan ja mahtuvat jopa toimimaan.
Iskarit uupuu edestä vielä.
Takarenkaat vaihdettu 36'' myös.
Tuplajakista aloin kasaamaan ja näyttäis että tarvitaan kilometri rautalankaa ja joku vääntämään mallia siitä. Järki loppuu kesken vaihteen siirtäjien kanssa taikka sitten on laatikot justiinsa päin vatoin mitä pitäisi. Olen jopa katsonut asennus videon ko. aiheesta mutta siinäpä ei näytetä siirtäjien kasausta taikka sitten en vaan osaa yhdistää palikoita videokuvaan..
Sähköhommeleitakin jo suunnittelin mutta hermot ei vielä kestä itse työhön ryhtymistä. Juu ja tilailin kaverilta etuvinssipetiä varten määrämittaiset raudat.. Siinä tärkeimmät. Yhtään kuvaa en tietenkään näppässy mutta kait niitä kerkee.

suppe 31.05.2010 21:23

Jotain taas nysvätty hallilla. Join kaljaa. Kiinnitin simpukan kunnolla ja tein uuden rattiakselin. Kiristelin vähän joka mutteria ja pulttia mitä autosta löytyy. Join kaljaa. Hitsailin turvakaarien alapäät valmiiksi ja etuvinssipedin myös hitsailin kiinni. Viskoflektin heitin hmm...kuubaan ja jos vuotavan vesipumpun sais vielä vaihdettua. Huomenna jos keskittyisi siihen jakiksen kasailuun. Mf356 lupaili tulla jelppaamaan sen kanssa. Kuvei otin mutta en jaksa niitä nyt laittaa tänne. Huamena sitte.

jv 01.06.2010 18:48

muistaakseni toisen jakotoosan piti olla ln46 mallin hiluksista, se top sift (tai jotain:D) malli.
muutoin ei saanu tehtyä vaihteen siirtoa noilla palikoilla.

Toyota 4x4 tietäs paremmin jos sattus lukemaam tätä kertomusta...

FunJam 01.06.2010 20:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja suppe (Viesti 670293)
Juu huhujen mukaan ei montaakaan ole suomessa näitä.. Vai että ison tojotalaisen?? Miksei jos sellanen sattuu jostain löytymään. Tiedät varmaan miksi tämä lisänimi??? Koppa on sitte niin totaalisen mätä mitä voi olla. Joka ruuvi ja mutteri autossa pikkasen löysällä kolisee ja helisee mukavasti... Eikä suinkaan ent. omistajan tarvi vetää rantapalloja nenään kyllä ne taitaa olla pääasiassa ihan tehtaalaisia se kilinät ja kolinat..

Ihan äkkiä en papuja inhaloi, enkä ihan uutena autona tuota myynytkään, kun kauppaa käytiin..
Kiva, että joku saa tuota jalostettua järkevämpään suuntaan, kun omat kötöstelyt olivat enemmänkin harjoittelu luonteisia. ;)

suppe 02.06.2010 20:32

Jakolootat yhdessä. Taas väsyttää ei jaksa imutella kuvia kun yhteys on pirun hidas. SUURI kiitos MF356 avusta jakis ruletissa. Seuraavaksi turvakaaria ja kytkimen vaihto perjantaina kun sellaisen saan. Tiedä sitten vaihtaisko vielä taka-akselin murikka keskellä malliseen..

jv 03.06.2010 09:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja suppe (Viesti 673469)
Jakolootat yhdessä. Taas väsyttää ei jaksa imutella kuvia kun yhteys on pirun hidas. SUURI kiitos MF356 avusta jakis ruletissa. Seuraavaksi turvakaaria ja kytkimen vaihto perjantaina kun sellaisen saan. Tiedä sitten vaihtaisko vielä taka-akselin murikka keskellä malliseen..


kyllähän se varmaan kannattaa jos kerran hiluksin jakolootan laitat, nii saat kardaanin kulkemaan suorassa. eipähän ainakaan ravista sen takia.
ja onhan siinä sellanen etu et pidemmillä reissuilla ei tarvii kantaa kuin yhtä vara takavetaria mukana kun hiluksissa ne käy ristiin kivasti :)

suppe 09.06.2010 21:22

5 Liiteet
Nonii pikku tauon jälkeen taas saatu jotain aikaiseksi... Kuvatkin jaksoin nyt imutella. Ne puhukoon puolestaan..

Kokonaiskuvaa tilanteesta
Liite 13103
Etuakseli tällähetkellä. Panhardissa mutkat vain ja ainoastaan sitä varten ettei osu ohjausvarteen ja raidetankoon.
Liite 13104
Simpukan sommittelua
Liite 13105
Simpukan kiinnitystä
Liite 13106
Etuvinssipeti
Liite 13107

suppe 09.06.2010 21:28

5 Liiteet
Yllä olevassa etuakselikuvassa auto on nostettuna ylös joten ei ole panhardin kulma noin hullu miltä näyttää.. Lisää kuvei

Turvallisuuskaarien alapäistä tuli tällääset
Liite 13108
Turvakaarien sommittelua
Liite 13109
Liite 13110
Liite 13111
Liite 13112

suppe 09.06.2010 21:34

2 Liiteet
Ja vielä muutama kuva. Saa sanoa tosta koiran oksennuksesta turvakaarissa...
Liite 13113

Mikäs on arvon raadin mielipide diakonaalituesta? Olen selvitelly ja kuunnellu tosimonen mielipidettä siitä että millainen pitää olla joten laitetaan äänestys pystyyn... FAKTOJAKIN saa esittää! Jos laitan pääkaareen (katso allaoleva kuva) putket molemmin puolin tuohon kohtaan missä tuo 2x6 on. Eli V malliin ja alapäästään samaan tukilätkään. Käykö tänä diakonaalituesta vaiko pitääkö se olla esim. pääkaaren oikeasta yläkulmasta vasemman takatuen alakulmaan???
Liite 13114

suppe 11.06.2010 20:53

Sujuvaa suunnittelua ja olutta
 
Nyt se diakonaali asiakin ratkaistu.. Vielä ennen kun unohtuu niin turvakaarien taitto avusta kuuluu suuri KIITOS bluevanille joka toimi ''vitunhyvänäpukkina''. Taitettiin työ/kaverin kanssa se v-väärinpäin oleva etupuskin ja palotettiin yksi ridgidin lesti.. Nyt on sitte taaksekin arppi joten samalla vaihtuu se akselikin.. On siinä vaan pirusti pitelemistä.. Nyt olutta!!

jv 12.06.2010 09:48

hyvän näköstä puuhastelua, vaikka tojotaan onkin tehty ;)

suppe 13.06.2010 22:23

Dodii renkaatkin vaihtu sitte yhdessä hujauksessa.. Tarkotus olis naittaa 35x14,5x15 pokkerit 8'' tehtyihin bedlockkeihin. Huamenna sitä rulettia sitte. Viikonlopun aikana ei saatu muuta aikaseksi kun nuorimmalle tyttärelle nimi...

suppe 13.06.2010 22:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jv (Viesti 675534)
hyvän näköstä puuhastelua, vaikka tojotaan onkin tehty ;)

Mikäs jojotassa vika??:D:D:D

suppe 14.06.2010 22:22

4 Liiteet
Jälleen saatu jotain aikaseksi. Tulevan arpin lautaspyörä oli haukannu ilmaputken mukaansa ja tehnyt tuhojaan.. Opettelin sitte samalla mitä arppi on syönyi kun ei sekään toiminu. Oli kupariputken palasia väärässä paikassa..

Vähän jatkoin turvakaari projektia ja taittelin etupään suojaksi vähän putkea. Etu vinssiä sovittelin paikalleen. Eli ei yhtään mitään toiminnan kannalta oleellista.. Arppi rojekti haukkas paljon aikaa..
Pari kuvatusta
Liite 13213

Liite 13214

Liite 13215

Liite 13216

Olkku 27.09.2010 21:12

No pääsekö kisoihin :D


Sivu luotu: 11:44 (GMT +2).