![]() |
Pitkä paskaläjä
4 Liiteet
Joopa joo. Laittelen tämän tänne vaikkakin työn jälki ei aina välttämättä ole päivänvalon kestävää.
Tarina alkoi kun vaidoin moottoripyörän lj73 läjään joskus alkuvuodesta 2010. Läjä huilasi hallin pihalla lähes 4kk toimien välillä pitsataksina. Entisen omistajan jäljiltä on kaikki mitä ensimmäisissä kuvissa on eli palkkihelmat, 33 muzillat, turbon vaihto, cooleri, sisustan poisto, vinssi todella edessä ym turauksia. Läjällä olisi tarkoitus lähteä 2010 himalajaan kokeilemaan suunnistus touhuja joten kiirekin voi vielä tulla. Pyydän antakaa palautetta ja kertokaa mielipiteenne näistä virityksistä. Vähän speksejä mitä tuleman pitää. -2lt mosa isommalla garretin ahdistimella ja mynän pumpulla (vanhasta projektista) - hiluksin laatikko tuplajakiksella joista toinen välitetty 4,7 (vanhasta projektista) - Omat akselit, eteen arppi ja taakse aussie ( vanhasta rojektista) -Vakio vietereillä (mielipiteitä!!!???) 14'' ja 12'' bilstein iskarit -36''x12,5x15 tsl:lät -vinssit eteen ja taakse -suunnistus kaaret -valoja ja vimpaimia ympäri auton Laitoin kuvan myös hiluksin etupäästä (eka kuva) joka toimii elinten luovuttajana tähän. Sillä ei tässä mallissa ajettu metriäkään. Projektin vaihdoin lähinnä näkösyistä. Eli läjä on kuin akvaario verraten hiluksiin. Hilulle keksin kyllä käyttöä jahka tämä on ''valmis'' Liite 12726 hiluksin etupää lj:n jakareilla,akselilla, volvon vietereillä ym ym Liite 12727 ekaksi kunnon pesu Liite 12728 Liite 12729 Ja sitten hattu pois. Lisää kuvia laittelen sitä mukaa kun edistyy. Takavinssin peti on jo tehtynä mutta kuvat jumiutui kameraan. Koitan myöhemmin uudelleen. Ja eikun kommentoimaan!!! |
joopa joo,tuttu pelihän se on!suosittelen lämpöisesti laittamaan aineski taakse iso tojotalaisen,pääset helpommalla,ja ei tarvii väliyksiä vaihella joka kisojen jälkeen!
|
Kuvat on kivoja
4 Liiteet
Juu huhujen mukaan ei montaakaan ole suomessa näitä.. Vai että ison tojotalaisen?? Miksei jos sellanen sattuu jostain löytymään. Tiedät varmaan miksi tämä lisänimi??? Koppa on sitte niin totaalisen mätä mitä voi olla. Joka ruuvi ja mutteri autossa pikkasen löysällä kolisee ja helisee mukavasti... Eikä suinkaan ent. omistajan tarvi vetää rantapalloja nenään kyllä ne taitaa olla pääasiassa ihan tehtaalaisia se kilinät ja kolinat..
Meinasin myös laittaa hiluksin simpukan ja tuoda raidetangon akselin etupuolelle onko siitä kellään kokemuksia? Eli trail-gearin kääntövarsilla ylempään olkalaakeriin kiinni ja alamaiseen laakeriin pelkkä nysä. Jos ei olisi niin helvetin kuuma huomenna niin pääsisi jo niitä puuhailemaan.. Loput kuvat mitä sain otettua Liite 12735 vanha takapuskuri Liite 12736 uusi takapuskuri Liite 12737 nyt palkkien väliin 8mm pelti vinssi pediksi Liite 12738 |
on vaan tullu rikottuu noit pikku perii enemmänn ja vähemmän,ja aina se on ollu takaperä mikä narahtaa,ja jos nyt itte rupeisin perää vaihtaa ni laittaisin hoojiin akselin,on leveempi ku toi mun 75sen akseli niin ei ottais pyörät kiinni koriin/runkoon.ja toi koppa ei läheskään ole niin huono ku toi oma rysä oli,ja noit uudempi koppasii 73sia on enempi suomes ku näit vanhempii.
|
Homma etenee
5 Liiteet
Nonii sain vihdoin hiluksin purettua etuakseli,ohjausvarret,laatikko ja jotain sähköjä tuli otettua irti.
Liite 12955 Läjänkin sain edellispäivänä sisälle siitä kuva todisteena. Liite 12956 Liite 12957 Lukollinen akseli alla trail-gearin kääntövarsilla ja ohjausvarsilla. Tarkoitettu siis alunperi hiluksiin. Liite 12958 Liite 12959 |
3 Liiteet
Saa läjänkin näyttämään korkealta kun nostaa rungosta nosturilla...
Liite 12962 Tällänen turaus tuli takavinssi kannattimesta. Tiedä sitten uskaltaako vetää mitään. Itse vinssi peti 8mm tavaraa ja painaa sopivasti.. Liite 12961 Liite 12960 ln110 hiluksin simpukkaa sovittelin mutta näyttäs siltä että etumainen korinkorva tulee tielle. Läjän oma taas toimii eripäin joten tulee liian taakse ottaen jouseen kiinni.. Taidan muokata korin korvaa vähäsen niin eikös se sinne sitte mahtuis. Ja panhardista tuli mallia oma valmiste ja tornikin taitaa siirtyä raidetangon tietä vähän edemmäs. Tiedä sitten mitä täälä sepustelisi mutta höpötän nyt ainakin jotain. Kommenttia saa yhä pistää!! Niin ja pulun vinkistä huolimatta jää ainakin toistaiseksi vahvempien akseleiden vaihto tekemättä. |
hyvännäköne vinssin peräreikä! ja muuteki näyttää hjuvältä rakentelu:)
|
Tänään taas turailtu jotakin.
Ln110 hiluksin simpukka löysi paikkansa läjän rungon kyljestä. Panhardin heppailin kiinni yläpäästään. Ohjausvarret on paikoillaan ja mahtuvat jopa toimimaan. Iskarit uupuu edestä vielä. Takarenkaat vaihdettu 36'' myös. Tuplajakista aloin kasaamaan ja näyttäis että tarvitaan kilometri rautalankaa ja joku vääntämään mallia siitä. Järki loppuu kesken vaihteen siirtäjien kanssa taikka sitten on laatikot justiinsa päin vatoin mitä pitäisi. Olen jopa katsonut asennus videon ko. aiheesta mutta siinäpä ei näytetä siirtäjien kasausta taikka sitten en vaan osaa yhdistää palikoita videokuvaan.. Sähköhommeleitakin jo suunnittelin mutta hermot ei vielä kestä itse työhön ryhtymistä. Juu ja tilailin kaverilta etuvinssipetiä varten määrämittaiset raudat.. Siinä tärkeimmät. Yhtään kuvaa en tietenkään näppässy mutta kait niitä kerkee. |
Jotain taas nysvätty hallilla. Join kaljaa. Kiinnitin simpukan kunnolla ja tein uuden rattiakselin. Kiristelin vähän joka mutteria ja pulttia mitä autosta löytyy. Join kaljaa. Hitsailin turvakaarien alapäät valmiiksi ja etuvinssipedin myös hitsailin kiinni. Viskoflektin heitin hmm...kuubaan ja jos vuotavan vesipumpun sais vielä vaihdettua. Huomenna jos keskittyisi siihen jakiksen kasailuun. Mf356 lupaili tulla jelppaamaan sen kanssa. Kuvei otin mutta en jaksa niitä nyt laittaa tänne. Huamena sitte.
|
muistaakseni toisen jakotoosan piti olla ln46 mallin hiluksista, se top sift (tai jotain:D) malli.
muutoin ei saanu tehtyä vaihteen siirtoa noilla palikoilla. Toyota 4x4 tietäs paremmin jos sattus lukemaam tätä kertomusta... |
Lainaus:
Kiva, että joku saa tuota jalostettua järkevämpään suuntaan, kun omat kötöstelyt olivat enemmänkin harjoittelu luonteisia. ;) |
Jakolootat yhdessä. Taas väsyttää ei jaksa imutella kuvia kun yhteys on pirun hidas. SUURI kiitos MF356 avusta jakis ruletissa. Seuraavaksi turvakaaria ja kytkimen vaihto perjantaina kun sellaisen saan. Tiedä sitten vaihtaisko vielä taka-akselin murikka keskellä malliseen..
|
Lainaus:
kyllähän se varmaan kannattaa jos kerran hiluksin jakolootan laitat, nii saat kardaanin kulkemaan suorassa. eipähän ainakaan ravista sen takia. ja onhan siinä sellanen etu et pidemmillä reissuilla ei tarvii kantaa kuin yhtä vara takavetaria mukana kun hiluksissa ne käy ristiin kivasti :) |
5 Liiteet
Nonii pikku tauon jälkeen taas saatu jotain aikaiseksi... Kuvatkin jaksoin nyt imutella. Ne puhukoon puolestaan..
Kokonaiskuvaa tilanteesta Liite 13103 Etuakseli tällähetkellä. Panhardissa mutkat vain ja ainoastaan sitä varten ettei osu ohjausvarteen ja raidetankoon. Liite 13104 Simpukan sommittelua Liite 13105 Simpukan kiinnitystä Liite 13106 Etuvinssipeti Liite 13107 |
5 Liiteet
Yllä olevassa etuakselikuvassa auto on nostettuna ylös joten ei ole panhardin kulma noin hullu miltä näyttää.. Lisää kuvei
Turvallisuuskaarien alapäistä tuli tällääset Liite 13108 Turvakaarien sommittelua Liite 13109 Liite 13110 Liite 13111 Liite 13112 |
2 Liiteet
Ja vielä muutama kuva. Saa sanoa tosta koiran oksennuksesta turvakaarissa...
Liite 13113 Mikäs on arvon raadin mielipide diakonaalituesta? Olen selvitelly ja kuunnellu tosimonen mielipidettä siitä että millainen pitää olla joten laitetaan äänestys pystyyn... FAKTOJAKIN saa esittää! Jos laitan pääkaareen (katso allaoleva kuva) putket molemmin puolin tuohon kohtaan missä tuo 2x6 on. Eli V malliin ja alapäästään samaan tukilätkään. Käykö tänä diakonaalituesta vaiko pitääkö se olla esim. pääkaaren oikeasta yläkulmasta vasemman takatuen alakulmaan??? Liite 13114 |
Sujuvaa suunnittelua ja olutta
Nyt se diakonaali asiakin ratkaistu.. Vielä ennen kun unohtuu niin turvakaarien taitto avusta kuuluu suuri KIITOS bluevanille joka toimi ''vitunhyvänäpukkina''. Taitettiin työ/kaverin kanssa se v-väärinpäin oleva etupuskin ja palotettiin yksi ridgidin lesti.. Nyt on sitte taaksekin arppi joten samalla vaihtuu se akselikin.. On siinä vaan pirusti pitelemistä.. Nyt olutta!!
|
hyvän näköstä puuhastelua, vaikka tojotaan onkin tehty ;)
|
Dodii renkaatkin vaihtu sitte yhdessä hujauksessa.. Tarkotus olis naittaa 35x14,5x15 pokkerit 8'' tehtyihin bedlockkeihin. Huamenna sitä rulettia sitte. Viikonlopun aikana ei saatu muuta aikaseksi kun nuorimmalle tyttärelle nimi...
|
Lainaus:
|
4 Liiteet
Jälleen saatu jotain aikaseksi. Tulevan arpin lautaspyörä oli haukannu ilmaputken mukaansa ja tehnyt tuhojaan.. Opettelin sitte samalla mitä arppi on syönyi kun ei sekään toiminu. Oli kupariputken palasia väärässä paikassa..
Vähän jatkoin turvakaari projektia ja taittelin etupään suojaksi vähän putkea. Etu vinssiä sovittelin paikalleen. Eli ei yhtään mitään toiminnan kannalta oleellista.. Arppi rojekti haukkas paljon aikaa.. Pari kuvatusta Liite 13213 Liite 13214 Liite 13215 Liite 13216 |
No pääsekö kisoihin :D
|
Sivu luotu: 11:44 (GMT +2). |