Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   gen1 pajeron vikoja ja rakentelua. (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=72120)

tapsa4x4 18.05.2010 12:15

gen1 pajeron vikoja ja rakentelua.
 
onko mitään vinkkejä mitä on hajalla napalukot pelaa ainakin kun on suht tuoreet manuaalit vaihdettu,
paukuttaa saatanasti ja etu veto pätkiin isolla ja pienellä puolella pienessäki vedätyksessä ja pienipuoli päällä kun laittaa pakin päälle niin jakis menee mukana vapaalle.

Mitä täytyy ottaa huomioon jos laittaa korin korotuksen malli on gen1 -87 pätkä malli.

Entäpä jos laittaa mekaanisen vinssin niin kuinka hidas se on (toyota mekaanine) ja miten ulos otto toimiin verattuna jakolaatikkoon?(jos jollain on valmis kardaani mekaanisen kardaani tollaseen niin voi tarjota)

Onko tämän vuotisessa jo se isompi laatikosto kun on -87 2.5td ja pätkä malli.

Viipo 18.05.2010 13:07

Kurkkaa alle, niin tiedät onko se se isompi vai pienempi laatikko. Pienessä on samantapanen peltinen öljypohja kun automaattilaatikossa, isommassa sitten "tavallisen" näköstä valua.

fj40 18.05.2010 16:05

Jakiksen´ketju
 
katsoppa jakolaatikon ketju kuinka paljon on sinkunu, taitaa hyppiä jo yli...
jakiksen täyttöropusta kurkkaat nii voit tunnustella sitä ketjua...

Mekaanisen vinssin jos laittaa niin on aika hidas, mutta vaihteilla voi pelata ja pyörät tarvittaessa vetää myös.

Korinkorotuksessa jarrupaineensäädintä joutuu laskemaan ja rattiakselia jatkamaan, korotus siis 75mm.
Jakolaatikon kepin reikää hiukan avartaa.

jyrden 18.05.2010 18:48

Vaihteistoon liittyen...
 
Mulla ainakin on ns. pikkulaatikossa peltinen pohja siin päävaihteiston alla, kuten automaattisenkin o...
Ja tost ketjun hyppimisestä sit taas, että ei ainakaan Ialon Mitsun huoltomies oo niitä ketjuja vaihellu... Oisko sit tää yksilö pyöriny tyhjänä, että ois päässy kulahtaan... Automaattisilla nappiksilla kuulemma tekee tota rusahtelua ja paukkumista, ja kuuluu sitä tekevän melko usein (15-20tkm välein).
Onko sit tarkastettu, että onko vetarit kunnossa ja perä?

sami73 18.05.2010 19:02

Ittellä gen1 rusahteli kanssa," Sitä tutkittiin ja hutkittiin" ja vika oli loppijen lopuksi jakolaatikon ketju oli viruna. Ei muutaku toinen jakari kiinni niin johan rupes taas pelittää.

tapsa4x4 18.05.2010 19:27

no kun ääni oli vähän sellaisen että ketju hyppis yli.täytyy avata jakis ja tutkia.

tapsa4x4 23.05.2010 19:48

Mistäköhän löytyis runko numero.

Nostokurki 23.05.2010 22:13

Vänkärin takapyörän "takaa" löytyy alun perin. Otteessa on merkintä mikäli on meistetty muualle.

Jos siitä runkonumero näkyy vähänkin, niin esimerkiksi teräsharjalla saa sen hyvin näkyviin kun hankaa aikansa. Sitten vaan kunnon ruosteensyöjät siihen päälle ja vaikka signaalivärillä päälle niin ei häviä heti näkyvistä... Tuolla teräsharjakonstilla saa näkyviin myös vaikkei mitään ensin näkyisikään, itsellä kävi näin kun jaksoin rälläkän ja mansikan kanssa hangata :) ja sitten katsurin perkele löysi sen paikan minne uusi oli meistetty. Huoh.

tapsa4x4 24.05.2010 09:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nostokurki (Viesti 671111)
Vänkärin takapyörän "takaa" löytyy alun perin. Otteessa on merkintä mikäli on meistetty muualle.

Jos siitä runkonumero näkyy vähänkin, niin esimerkiksi teräsharjalla saa sen hyvin näkyviin kun hankaa aikansa. Sitten vaan kunnon ruosteensyöjät siihen päälle ja vaikka signaalivärillä päälle niin ei häviä heti näkyvistä... Tuolla teräsharjakonstilla saa näkyviin myös vaikkei mitään ensin näkyisikään, itsellä kävi näin kun jaksoin rälläkän ja mansikan kanssa hangata :) ja sitten katsurin perkele löysi sen paikan minne uusi oli meistetty. Huoh.

mulla toi runkonumeron kohta ei taida olla enään pajerossa näkyvissä kun taka runko on hävinnyt melkein kokonaan pois.


Sivu luotu: 21:39 (GMT +2).