Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   144 97 scania (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=71911)

piippu79 10.05.2010 22:27

144 97 scania
 
oisko kellään räjäytyskuvaa 144 scanian syöttöpumpusta ku se vähä yskii. eli se ei anna yhdelle pytylle polttoainetta ollenkaan tyhjäkäynnillä, mutta ku painaa kaasua ni se yks pytty saa liikaa oikeen kunnolla.

tiipe 11.05.2010 03:55

Oletko suuttimen kattonut ettei jumita

piippu79 11.05.2010 16:14

joo suuttimet on kattottu ja säätötanko on katottu ja säätötangon anturi on kunnos ja kaikki muutki anturit on mitattu mutta ei käy. meinaan koittaa viä vaihtaa elementtien paikkaa josko vika siirtyy ni sitte se no elementis.

Ruusulehto 11.05.2010 20:49

Jos siinä on boshin pumppu niin kannattaa ihmetellä niitä ylipaineventtiileitä mitkä on siinä pumpun päällä ennen syöttöputkee

Mikki 11.05.2010 22:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja piippu79 (Viesti 668357)
joo suuttimet on kattottu

Millä tarkastettu?? Ilman suutintesteriä toivoton homma, etkä varmana saa kaksoisjousi suutinta testattu "ihan missä vaan", koska Bosch ei anna edes testiohjeita sille...

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja piippu79 (Viesti 668357)
säätötanko on katottu ja säätötangon anturi on kunnos ja kaikki muutki anturit on mitattu mutta ei käy.

Säätotangonanturi pumpun sisällä ja sähköinen, saa tietysti mitattua myös oskiloskoopilla tai katsoottua testerillä virrankulutuksen, muttei kerro silloin asentoa...

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja piippu79 (Viesti 668357)
meinaan koittaa viä vaihtaa elementtien paikkaa josko vika siirtyy ni sitte se no elementis.

Eli ottanet pumpun pois ja purat osiksi, vaihdat elementit erilleen ja ajat pumpun säätöihin ym ym...
TARKOITTANET takaiskuventtiilejä siinä päällä, jotka Scaniassa on ollut aina akilleen kantapää.

Kuulostaa enemmänkin siltä, jota tyhjäkäynnillä käy epätasaisesti ja kierroksilla tasaantuu, mutta savuttaa TODELLA voimakkaasti --> kattilassa vikaa, eikä polttoaineen saanissa.
Suosittelen katsomaan kuinka kauheasti huohottaa, ja sen mukaan alkaa suunnittelemaan korjausta (etsi viallinen pytty avaamalla suutinputkia, ja se mikä ei muuta koneen käyntiä, on viallinen sylinteri. Irroita sen sylinterin ruiskutusputki ja laita vaikka kaljatölkki putken alle, johon nafta kertyy ja sitten kevyesti kierroksia. JOs savutus lakkaa, niin suutin/mäntä kaput, jos ei lopu niin venttiili/männärenkaat entiset)

piippu79 11.05.2010 22:50

joo eiku käy hyvin tyhjäkäyniä ja kierroksilla alkaa nakuttaa ja savuttaa oikee kunnon mustaa. suuttimet kävi testeris kuten muutki, mutta voisko vika olla laturis vai mistä se haistelee ennakot (kierroslukumittri ei pidä paikkaansa). en kerenny tänään vaihrella elementtejä viä ku rupesin tutkiin laturin karvoja kunnes meni hiat tältäpäivää:mad:. Huomena viä järkeilen kaniaa ja sitte alkaa jeepin ehostus suunnistusta varten:).

sisua45 12.05.2010 22:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja piippu79 (Viesti 668520)
joo eiku käy hyvin tyhjäkäyniä ja kierroksilla alkaa nakuttaa ja savuttaa oikee kunnon mustaa. suuttimet kävi testeris kuten muutki, mutta voisko vika olla laturis vai mistä se haistelee ennakot (kierroslukumittri ei pidä paikkaansa). en kerenny tänään vaihrella elementtejä viä ku rupesin tutkiin laturin karvoja kunnes meni hiat tältäpäivää:mad:. Huomena viä järkeilen kaniaa ja sitte alkaa jeepin ehostus suunnistusta varten:).

Ruiskutuspumpulla ja laturilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.

Vaihdat elementtejä? Scaniassa menee jonkun aikaa kun kaivaa pumpun pois. Sitten purat pumpun palasiksi, tarkistat osat, kokoat pumpun, ja ajat sen pumppupenkissä. Reipas ammattimies tekee tuon kahdessa, kolmessa työpäivässä.

Mikki 14.05.2010 10:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 (Viesti 668783)
Reipas ammattimies tekee tuon kahdessa, kolmessa työpäivässä.

Kahdessa ja hiki ei ehdi tulla, ellei säädinmagneetin pulti katkea..;););)



Laturi ja pumppu vertailevat tietoa keskenän, mutta laturi "kertoo" kierrokset, pumppu vain vahvistaa tiedon...

oke 14.05.2010 13:18

Suutinvika on sen verran todennäköinen yleensä ja kuvauksenkin perusteella joten ei kannata sulkea sitä pois.
Eikä ne onneksi ole scaniaan kalliita.


Sivu luotu: 12:22 (GMT +2).