Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Jeep Grand Cherokee 5.9 limited (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=71834)

Rekisteröimätön 09.05.2010 09:54

Jeep Grand Cherokee 5.9 limited
 
Tuommonen otsikon mukainen kulkine tuli hommattua ja ensimmäinen Jeeppi tuo on myös meidän talouteemme.
Auto on 98 vuosimallia ( ei ole tehtykään muina vuosina) ajettu 220tkm.
Siisti peli ja kaikki tuntuisi toimivan ihan kivasti.
Muutamia pikkuvikoja, mutta ei mitään suurempaa vaikuttanut olevan(kop kop)

Mutta kun omistan auton ja tykkään sitä huoltaa ja korjailla niin kertokaahan mitä tuolle kannattaisi tehdä?
Jos lähtee siltä pohjalta että ei tiedä miten autoa on huollettu?!
(Huoltokirja on, mutta en siitä tarkemmin nää mitä autolle on tehty)


Vikoja oli (saisiko apuja) :

- Takaluukun iskarit huonot (mistä saisi uudet)
- Moottoriöljyn korkki ei aukea vaan pyörii tyhjää
- Takapäässä kuuluu kolahdus kun ajaa kuoppaan
- Takapää tuntuu muuten elävän ja kiemurtelevan jotenkin itsekseen jos on vähäänkään kuoppia tai epätasaista pintaa, suoralla tiellä menee nätisti (ominaisuus?)

-Rengastus, miten isot menee nätisti alkuperäisille vanteille?
Alkuperäinen koko on 235/65 r 16
Nyt näyttäs olevan alla 255/65 r 16

Mitä renkaita suosittelette?
Maantie ajoa ja vähän huonompia "mökki" teitä on ajomaastot(eli ei mitään hardcore offia)

Kilometrejä ei autoon päivittäin tule , mikä on näillä bensanhinnoilla :)

Ja jos joku osaisi vielä selvittää minkälainen neliveto tässä "erikois" mallissa on niin olisin kiitollinen.
Onko perässä lukkoa yms?

Sten 09.05.2010 12:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 667655)
...
- Takaluukun iskarit huonot (mistä saisi uudet)
- Moottoriöljyn korkki ei aukea vaan pyörii tyhjää
- Takapäässä kuuluu kolahdus kun ajaa kuoppaan
- Takapää tuntuu muuten elävän ja kiemurtelevan jotenkin itsekseen jos on vähäänkään kuoppia tai epätasaista pintaa, suoralla tiellä menee nätisti (ominaisuus?)

-Rengastus, miten isot menee nätisti alkuperäisille vanteille?
Alkuperäinen koko on 235/65 r 16
Nyt näyttäs olevan alla 255/65 r 16

Mitä renkaita suosittelette?
Maantie ajoa ja vähän huonompia "mökki" teitä on ajomaastot(eli ei mitään hardcore offia)

Kilometrejä ei autoon päivittäin tule , mikä on näillä bensanhinnoilla :)

Ja jos joku osaisi vielä selvittää minkälainen neliveto tässä "erikois" mallissa on niin olisin kiitollinen.
Onko perässä lukkoa yms?

Jamant, US-parts .....sieltä löytyy osia.
Tarkista takapään puslat, kuullostaa että joku niistä on loppu. Silloin takapää tulee vetelä ja joskus ne alkaa pitää meteliä kun ajaa epätasaisellä tiellä. Soita jamantille ja juttele, hän tietää näitä Jeeppejä ja samalla voit saada vähän vinkkejä.

/Sten

98LX 09.05.2010 12:36

Tuolta löytyy tietoa
http://www.jeepzj.hamcar.info/gpage.html

Rekisteröimätön 04.08.2010 12:39

Renkaita valitessa kannattaa huomioida, että etupäässä liian korkeat / leveät voivat ottaa kiinni sisäreunastaan. Koska auto on tosiaan maastoajoon suunniteltu, ja renkaat myötäilevät menoa, saattaa vauhdissa / töyssyisellä tiellä ottaa kiinni.
Itse huomattiin asia talvirenkaiden kanssa, kun u-käännöstä tehdessä alkoi etupäästä kuulua "tonk-tonk-tonk". Olimme juuri tilaneet uudet kesärenkaat, laskeskelimme, että millaiset ne ovat verrattuna talvirenkaisiin --> Ilmoitimme rengasliikkeelle ottavamme pykälän pienemmät...

Perusrenkailla pärjää ihan hyvin mainitsemasi kaltaisessa ajossa.

Jatkuva neliveto, takapainotteinen. Hidas puoli löytyy erikseen kahvan takaa.

Timo_L 04.08.2010 13:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 667655)
Vikoja oli (saisiko apuja) :

- Takaluukun iskarit huonot (mistä saisi uudet)
- Moottoriöljyn korkki ei aukea vaan pyörii tyhjää
- Takapäässä kuuluu kolahdus kun ajaa kuoppaan
- Takapää tuntuu muuten elävän ja kiemurtelevan jotenkin itsekseen jos on vähäänkään kuoppia tai epätasaista pintaa, suoralla tiellä menee nätisti (ominaisuus?)

Itte ostin tuossa 3 vkoa. sitten samanlaisen. Hyvä ostos :)

Takapää elää, ts. "kiemurtelee", itsekseen jonkin verran - ihan niinkuin etupääkin. Nelilinkin toteutuksesta + panhardista johtuvaa. Tuon ajan Jeeppien tukivarret on lisäksi todella paskat siinä mielessä, että on ohutta stanssattua tjsp. peltiä, eli ne elää ihan omaa elämäänsä ja kiertojäykkyys on jotain aivan olematonta. Toki jos on tukivarsien puslia lopussa niin tehostaa vaikutusta edelleen.


Lainaus:

-Rengastus, miten isot menee nätisti alkuperäisille vanteille?
Alkuperäinen koko on 235/65 r 16
Nyt näyttäs olevan alla 255/65 r 16

Mitä renkaita suosittelette?
Maantie ajoa ja vähän huonompia "mökki" teitä on ajomaastot(eli ei mitään hardcore offia)

Kilometrejä ei autoon päivittäin tule , mikä on näillä bensanhinnoilla :)

Ja jos joku osaisi vielä selvittää minkälainen neliveto tässä "erikois" mallissa on niin olisin kiitollinen.
Onko perässä lukkoa yms?
Renkaiksi esim. 245/75R16, menee alle myös orkkisvanteilla mutta saattaa raapia. Eli ennemmin tarvitsee 7" leveän vanteen jossa ET0, sisäänpäin "levittävät" Jeepin orkkikset niin ottaa melko todennäköisesti alatukivarsiin/ korin rakenteisiin kiinni. Halkaisijan puolesta mahtuu hyvin. 245/75 R16 ei ota äärijoustoissakaan kiinni mihinkään 0ET vanteilla, jollei ole todella isokokoinen tuollaiseksi renkaaksi.

Riippuu mitä ominaisuuksia renkaalta haluaa, jonkinlaista maasto-omisaisuutta ja ulkonäköä, vai hiljaisuutta ja maantieominaisuuksia? Itselle tullee joko BFG M/T KM2 tai Kumho KL71, kokona tod.näk. 265/75R16. Tai sitten 245/75R16 niin pysyy välityksien osalta fiksumpana ja kiskoo vielä isoakin kärryä.

Perässä on kitkalukko, ja jakoaskissa viskolla toteutettu jatkuva neliveto, takapainoinen kuten joku totesi. Etuperä avoin.


Sivu luotu: 18:10 (GMT +2).