![]() |
...ja taas rengaskokoja laskemassa
Mitenköhän tarkkoja nuo on rengasmuutoksista katsastuskonttoreilla.
Itselläni on alla, ja alkuperäisenä rengaskokona myös otteessa, 285/75r16 = 833.9mm. Tallin nurkassa olisi yhdet 17" vanteet, johon kaavailin 325/70-17 renkaita = 886.8mm, eli halkaisija muuttuisi 52.9mm, eli 1.9mm liikaa. - menikö tuo edes oikein? Ja ottaako inssi myös vanneleveyden huomioon mitatessaan renkaan kokonaishalkaisijaa? Ei vaan viitsisi ostaa tonnin rengaskiekkaa ihan vaan kokeillakseen. Toinen vaihtoehto olisi pistää alle 35/12.50r17, mutta mikä mahtaa olla STRO-raamatun mukaan 35/12.5" renkaan halkaisija, eli saako nuo laitettua laillisesti. Tai mkä muuten vaan olisi suurin mahdollinen rengaskoko, jonka vielä saisi leimattua? |
Raamattu sanoo notta 35 x 12.5 on 877mm korkea, millikokona 315/75R16 on millin suurempi.
Vanteen leveys ei vaikuta halkasijaan STRO-normiston mukaan. Ja tuo 1.9mm ylitys, niin se vaan on että liika on liikaa. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Mitenkäs tuo pitäisi pähkäillä tuon 325/70r17 renkaan koon? Ihan laskemalla vai? Tekeekö ne samoin katastuskonttuurilla? |
Lainaus:
|
ja jos kokoa ei löydy, annetaan "hylätty" -lappu käteen :P
Itekkin piti aikanaan jeeppiä varten metsästää pitkän aikaa stro-manuaalia, missä löytyi h78 -rengas... |
muistakaa myös " uusitestamentti" rengaskokoja arvottaessa ...
E/ECE/TRANS/505 Regulation No. 54 Josta löytyypi esim. H78-15LT taikka 7.50-16LT Tossa linkki josta pdf:nä tiedosto ...googlettamalla löytyy muistaakseni jonain wintoosa filunakin ... http://www.unece.org/trans/main/wp29...gs/r054r2e.pdf |
Lainaus:
|
Sivu luotu: 10:06 (GMT +2). |