Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   hj60 jousien riipukkeet (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=71722)

Rekisteröimätön 05.05.2010 21:04

hj60 jousien riipukkeet
 
rupiaa olemaan vähän kuolleet lehtijouset HJ:ssa ja rupiaa kaaret olemaan nii lähellä kummia että pitääs vähä teherä pitempää riipuketta ku ei oo rahaa uusiin lehtijousiin ja ajattelin samalla heittää kiärrejouset viälä lisäksi...kuinka pitkät riipukkeet kannattaa tehedä? ja mikkä kiärrejouset kannattaas heittää alle?

Bj Andy 05.05.2010 21:34

Haulla saattaisi jotain löytyä,ja rekisteröitymällä saa parempia vastauksia mutta...

Jotkut Bmw e 30 : sen tms biltema versiot on jossain topicissa olleet hyvät???

Ja jos laittaa nuo niin silloin ei niitä riipukkeita kannattane jatkaa.

Sitten jos on intoa ja papalta jäänyt alasin ja leka niin ne vanhat voi vielä takoa jos ei ole pahoja kulumia,

Jopo_ 05.05.2010 22:04

Jouset, millä onnistuu kivuttomasti on Bilteman BMW E30 taka, ei touring

Täällä hyvät ohjeet kuvien kera: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=65893 (vaatii rekisteröitymisen, jotta kuvat näkyvät)

Ite en riipukkeita 6cm enempää pidentäisi... (ja apujousien kanssa ei yhtään pidempiä)

mäksä 06.05.2010 00:05

ite laitoin aikoinaan hojoon lisäjousix eteen E-kadetin takajouset ja taakse sierran etujouset,, tietysti sierran jousist otin muutaman kiepin pois.....

Rekisteröimätön 07.05.2010 13:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jopo_ (Viesti 666787)
Jouset, millä onnistuu kivuttomasti on Bilteman BMW E30 taka, ei touring

Täällä hyvät ohjeet kuvien kera: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=65893 (vaatii rekisteröitymisen, jotta kuvat näkyvät)

Ite en riipukkeita 6cm enempää pidentäisi... (ja apujousien kanssa ei yhtään pidempiä)

ok..kiitos tiedoista.ajettavuuden takiako et laittaisi pidempiä riipukkeita lisäjousien kans vai mikä on syynä? ja nuo e30 sedanin takajousetko eteen ja taakse? ja varmaanki 6 pyttyisen jouset?vai?

Rekisteröimätön 07.05.2010 13:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jopo_ (Viesti 666787)
Jouset, millä onnistuu kivuttomasti on Bilteman BMW E30 taka, ei touring

Täällä hyvät ohjeet kuvien kera: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=65893 (vaatii rekisteröitymisen, jotta kuvat näkyvät)

Ite en riipukkeita 6cm enempää pidentäisi... (ja apujousien kanssa ei yhtään pidempiä)

okei kiitos tiedoista.eli siis eteen ja taakse kumpaanki e30 sedanin takajouset? ja varmaanki 6 pyttyysen e30?`ajettavuudenko takia et laittaisi lisäjousien kans pitempiä riipukkeita?

Jopo_ 07.05.2010 16:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 667166)
okei kiitos tiedoista.eli siis eteen ja taakse kumpaanki e30 sedanin takajouset? ja varmaanki 6 pyttyysen e30?`ajettavuudenko takia et laittaisi lisäjousien kans pitempiä riipukkeita?

http://www.biltema.fi/osteri/data/taulukot/jouset.pdf Tuo bilteman taulukko näyttää, että 4syl ja 6syl jouset ovat samat, eli siellä ei ole kuin yksivaihtoehto, 67-347. Itse en ole kyseisiä jousia HJ:n alle asentanut, mutta tuolla edellä laittamassani linkissä niin on tehty ja kuvien perusteella on onnistuttu hyvin... Eteen ja taakse vissiin samat. Rekisteröidy ja kato nuo linkin kuvat ja video niin olet paljon viisaampi.

Juuri ajettavuuden takia en niitä pidempiä riipukkeita laittaisi. Mitä pidemmät riipukkeet, sitä enemmän auto pääsee "huojumaan" sivusuunnassa. Tietty vaikuttaa myös kardaanikulmiin. Voithan tietysti niitä pidentää jos siltä tuntuu, vaikka apukierteet laitatkin alle, mutta älä nyt ainakaan 5cm enempää pidennä, kun nuo apujousetkin korottaa jo ihan mukavasti. 5cm nyt ei mahdottomia ajettavuuteen vielä vaikuta.

Toinen juttu on, että HJ:ssä kun etujousien riipukkeet ovat jousten etupäässä --> riippujen pidentäminen tuo niitä jousen päitä alemmaksi --> tökkii helpommin kantoihin ja kiviin...

EDIT: Motonetistä saa samoja jousia, mutta bilteman versiot on 2cm pidemmät, siksi kannattaa hakea juuri biltemasta.


Sivu luotu: 10:17 (GMT +2).