Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Millä lukko tyyppi perästä selville (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=7148)

pjtk 15.12.2004 22:48

Millä lukko tyyppi perästä selville
 
Kaverin hankinnalla vaihteeks suditeltiin sen jäisellä takapihalla. Ilosesti suditti molemmilla takapyörillä. Ahaa elämyksen jälkeen värkättiin kuormalavoista rappuset johon sitten ajettiin repsikanpuolen etupyörää niin ylös kun menee. Tänkin jälkeen molemmat takapyörät löi tyhjää. Auto oli jo reilusti kuskin puolelle kallellaan, joten kyllä siä joku lukko on. Mites tuon ny selvittäs mikä lukko perästä löytyy. Joo'o purkamalla aivan varmasti selviää, mutta kun toi talli on hyvin ilmastoitu ja siä yleensä tänä syksynä/talvena on satanu, niin ei varmasti huvita. Ja akseli kun on voorttin ysi tuumanen niin se aukee eestä, joten tasauspyörästöö ei saa näkyviin ilman purkamista. Kemppilukkoon en ite oo kovin taipuvainen uskomaan. Muistikuvien mukaan se ihan säyseesti ja puskematta tiukatkin mutkat hinauksessa meni. Kadulla tuota ei voi testata kuin narun päässä. Siinä kun ei ole kilpiä ja äänenvaimennus on hyvin puutteellinen. Kaikki ei kummiskaan ymmärrä kasin hienostunutta mylinää.
Niin auto on iso Bronco. Tehtaalta siihen on ainakin kitkalukon saanu.
Mutta nyt ehdotuksia miten asiaa tutkitaan lisää?


Nalle 16.12.2004 10:45

Mikäli perä on alkuperäinen, niin kannattaa alkaa jäljittämään valmistusnumerolla. Kyseiseen numerosarjaan on usein ympätty vaikka mitä kivaa. Esim. Toyota Hiluxin tapauksessa kitkalukko mainitaan KO. numerosarjassa. Kai niitä valmistusnummero (VIN-koodi) tulkkeja löytyy netistäkin. Mene ja tiedä.

Niin.. Tämä pätee vain, jos perä tosiaan on alkuperäinen ja autosta löytyy kyseinen numerosarja, eikä perään ole JÄLKEENPÄIN asenneltu mitään hienoo.

Kiitos ja Anteeksi


Eespäin ja vinssillä loput..

16.12.2004 15:53

noissa isoissakin (mulla oli pienessä)broncoissa on sitä "lincolnlocker" lukkoa eli aikalailla tiukka levylukko.
itsellä ainakin toimi tosi hyvin verrattuna kavereiden japsin kitkalukkoihin.
aina voimaa tuli molemmille pyörille, jos vähän pääsi jauhamaan.
hietsu nyyminä töistä

Note! This message was posted anonymously!

16.12.2004 16:10

ei siis hitsi lincoln vaan "trac-lock"

Note! This message was posted anonymously!

Päksi 16.12.2004 21:47

Jos toillaan, on auton alkuperäinen perä niin oviaukon tyyppikilven pitäis kertoo välityssuhde ja lukon olemassaolo. Tarkempi identifiointi onnistuu perän tunnistuslaatasta mikä sijaitsee perän kasetin yhden kiinnitysmutterin alla. Siitä pitäs sitten saaha tulkattua välitys, pinion-rattaiden määrä ja lukon olemassaolo. Esim. merkintä 3L25 tarkottaa lukollista 3.25 välitystä ja ilman lukkoa merkintä olis 3.25. Ja jos on alkuperäinen lukko niin tod.näk. kitka.

- Miehän sanoin! -

pjtk 17.12.2004 13:56

Kattavia VIN koodien tulkkeja en onnistunu löytään. Early broncot ja isot jäykkäakseliset kyllä löytyy. Sitten taasen 87 ja siittä ylöspäin tulkit löyty myös. Pelkän valmistenumero tulkin löysin 81-86 välille.
Juu kyllä tuossa alunperin on ysi tuumanen ollu peränä. Mutta tuon perän alkuperäsyydetä tuossa autossa on paha mennä sanoon mitään.
Täytyy näillä ohjeilla tutkia lisää.
Kaippa sekin kertois jotain jos auton keulan torppaa pulteria vasten ja nostaa tunkilla toisenpuolen takapyörän reilusti ilmaan. Luulis ainakin huonokuntosen kitkan rupeevan luistaan.



Sivu luotu: 12:08 (GMT +2).