![]() |
THREESTICK WAGONEER
Talvella tuli haettua tommonen -76 vm kutoskoneinen Wagoneeri.
Tuolta se löyty kuusen alta. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=57954 Helmoissa ja lattiassa oli mätää. Kone kävi mutta vesipumppu oli aivan sökö ja Bensatankki seula. Jarrutkin oli jumissa. Hallin pihassa noutopäivänä [IMG]http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=57957[/IMG] [IMG]http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=57958[/IMG] Mädät tul hitsattua ja laiteltua palkkia helmoihin ja takahelmoihin ja lokarinkaariakin suurennettua. SOA eteen ja takaa tuli riipun korvat käännettyä eli riiput nyt "oikein" päin. Taakse tuli vielä 50mm korotuspalikat riippujen jatkamisen jälkeen ,että auto tuli vaateriin. 4x4 parts toimitti Pitman-armin ettei ohjausvarsi ottanut jouseen kiinni ja samasta paikasta tuli myös U-pultit. [IMG]http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=57956[/IMG] Perintökattotelineet katolle :D [IMG]http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=57961[/IMG] Sitten isompaa pyörää 35/13.5 -15 Mudzillat [IMG]http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=57962[/IMG] Ja välityksethän tuommosessa on liian kovat jo vakiopyörilläkin ja ei neljälovista T-18 vaihteistoa löytyny niin ratkaisu oli laittaa kaksi kolmelovista peräkkäin:D.Itellä ei koneistusmahdollisuutta/taitoa niin koneistukset teetin kaverilla ja sorvarilla. Laatikoitten väliin adapteri tuli Danan 20 jakiksen kuoresta,ison putken pätkästä, 16mm levystä ja kasasta puikkoja.adapterin kylkeen tuli vielä"huoltoluukku". Kytkinlevy luovutti poorin ja laatikon pään rattaaseen hitsattiin ainesputkea johon kytkinlevyn keskiö keskitettiin. Kiinni se tuli 6kpl 12.9 8mm pultilla ja kahdella 6mm lieriösokalla. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=57955 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=57959 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=57963 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=57964 Koeajoa http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Videot/2...5+kumeilla.mp4 4X4 partsilta tuli iskarit ja kartaanitkin tuli tehtyä Tommonen se nyt on. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=57953 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=57952 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=57951 Jotain jäi varmaan kertomatta. Lisäilen kun muistan. |
On se vaan hieno noilla romipuskureilla ja hevosenkengällä :D
|
Hevosmiesten juttuja juu :D
Erittäin passelin oloinen kokoonaisuus, yllättävän hyvin kepit vielä jäi konttorin työ-alueelle ergonomisesti.. |
Wagoneer!
Hieano!!
t.Ismo Ämmä |
saa vaan varoa kun kuskin jakkaralla heiluu ettei seivästä itteään tuohon toiseen keppiin :D
|
Lainaus:
onkelma oli vaan että saa kepit modattua silleen että pystyy kumpaakin käyttämään helposti kurottamatta ja ettei ne mene solmuun... |
Hienooo työtä... vkl. sitten testiä. Perjantaina mennään sinne kailalle kahtoon oisko siellä millasia ajopaikkoja..
|
No vappupäivä tuli ajeltua useammassa paikassa. Mitään ei edes jeepistä oikein hajonnut. Välityksetkin on aika hyvät. Keppien kanssakaan en mennyt montaa kertaa edes sekasin. Takajouset joutuu kyllä uusimaan jollain patentilla. Perä lässähti oikeastaan heti alussa. Pieniä parannuksia vaatii sinne tänne.
|
Jä täältä löytyy meidän vappusafari toimintaa, kokoa on sitten se 2gb, suosittelen lataamaan koko tiedoston ensin koneelle ja sitten katsomaan.
http://www.vilkutin.1g.fi/kuvat/Vide...+2010_720p.wmv |
mitäs tälle jeepille kuuluu? KUVIA!
|
Lainaus:
|
lätty-ode
komee on,hienoa että näitä täyskokoisia maastureita laitetaan,on ne liikenteenseassa komee näky.
|
Juu no tulpa hommattua Tabor 12000lbs vinssi keulaan ja sitä nyt alkanu suunnitteleen keulalle. Kaasarikin tuli uus, holleyn joku kaks kurkkunen. Kaasaria en oikein saanut vielä pelaamaan mutta kun auton saa ulos ja pääsee vähä sääteleen ni voi todeta että heittääkö alkuperäsen ykskurkkusen takasin. Palalukkokin tuossa odottelisi asennusta. Kuvia taas laittelen kun muistan.
|
Tommonen nyt tuli sitten vinssiasennuksesta. Releboksi jemmattuna maskin taakse ja ohjaimen liitin siirretty kuskinpuolelle maskia. Halusin säilyttää orkkis puskurin (koska on niin kyrpänen:D) niin vahvistin vaan alkuperäisen kiinnityksia/Rautoja ja onhan tuo nyt jo vakionakin aika jytyä tekoa. Isompaa/uutta akkuahan se nyt huutaa. Minkähän kokonen pitäis hommata tommoselle 12K Taborille?
Tuossa huonoja kuvia: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=75442 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=75441 |
sepiviitoin yellowtoppi
|
Lainaus:
|
ninku taisin jo selittää ni saisko ton vaijerin koukun johonkin korkeemmalle, ei tarvis käsikopelolla tonkia sitä paskan seasta, tai jos ajaa keulan ojaan ja töppää vastapenkkäään niin on melko työläs irrotella. Toki siitä selviää tässä tapauksessa sillä että joku nyppäää taaksepäin.
|
Eipä ole kauheesti tullu mitään tehtyä autolle eikä ole tullu juurikaan ajeltua... välillä käyny mielessä jopa myynti mutta toistaseks nyt vielä pihassa...
|
Elä myy vaan nauti!
Lainaus:
t. Ismo Ämmä |
Tämä kyseinen vehje vaihtoi omistajaansa viime viikolla..
Tällä hetkellä menossa on leima remonttia, laittelen kuvia sitä mukaan kun etenee eteenpäin!! |
Kyllä toi FS Jeep on vaan koriltaan hienoinpia maastureita mitä on, mullakin niitä nuoruudessa pari-kolme oli.
Onnea projektille! |
Kiitoksia, tänään availin etu jarruja ja tilasin työpaikankautta jarrupalat mutta tarviin letkutkin uudet muuten saa herkisteltyä. olisko kellään tietoa mistä saisi sopivat letkut sopu hintaan?? yks vaihtoehto on että vakio letkut ja sit alentaa putken ja letkun liitoksen kiinnityspistettä??
|
Piiitkät Wagoon sopivat letkut löydät vaikka Chevy 90-luvun pick-upista tai vanista, niissä on vielä peltinen kannakerautakin, jonka paikkaa saa siirreltyä tai poistettua.
|
letkut löytyi, vanin letkut tuli eteen ja ei voi väittää että pituus loppuis noilla korotuksilla. Takaletkun virkaa hoitaa sprintterin jarru letku, kaikki uudet jarru putket tullu käännettyä.
Taakse tuli myös uudet sylkät ja kengät, eteen tuli uudet palat ja kunnon herkistely. Jarrutestissä käyty jarrut toimii niinkuin pitääkin, leimalla piti käydä mutta tuli vähän propleemia öljy vuodon kanssa, tarvii tilkitä ainaki ennen leimaa venttiilikopan tiiviste, ja huonolla tuurilla päästään vaihdelaatikko ralliin, koska epäillys on että kampuran stefa vuotaa.. mutta päivittelen kuvia tässä joku päivä... |
1 Liiteet
Eilen se sai viimein kilvet!
|
Sivu luotu: 13:32 (GMT +2). |