![]() |
Toyota 8" akselit ja perävälitykset
Jos jollakin nyt on monen vuoden näppituntumaa toyotan 8" akseleista, voisi kertoa käykö murikat ja välitykset uudemmista 8" risuperistä vanhoihin hiace/LC taka-akseleihin?
Olisi vaan tiedossa Toyota Chaserin perämurikka torsenilukolla ja 2.73 välityksillä, mutta käypikö mokoma millasella sovitustyöllä vai ollenkaan vanhempaan banjoon. Ite oisin laittanu RJ:hin carrierin ja kaveri ois halunnu hiacen akseliinsa nuo välitykset... |
Lainaus:
mutta siis missä mallissa olisi tuollainen 2,73 8", kuulostaa omituiselta moinen välitys? |
Lainaus:
|
Avoimen tilalle lukollinen
Lainaanpa vanhaa aihetta.
Tarve olisi saada Granviaan lukollinen perä avoimen tilalle, kun ei talvikelissä oikein ole mieltä suditella yhden pyörän varassa. Tällä hetkellä uskoisin autossa olevan paikoillaan alkuperäinen B02A perä tyyppikilven mukaan, eli todennäköisesti 8", 3,58 välityksellä ja 2-pinion avoin perä. Ainakin mitä netissä kerrottujen tietojen perusteella on uskominen. Ajattelin metsästää jostakin käytetyn ehjän perän (BxxC), mutta voiko välityksen käyttää alkuperäisestä perästä uuteen, ettei välttämättä tarvitsisi koskea pinioniin ollenkaan vaan vaihtaa vain iso lautaspyörä vanhasta uuteen ja kasata uusilla laakereilla ja tiivisteillä? |
Lainaus:
|
Sivu luotu: 06:53 (GMT +2). |