K5 Blazer
Moro.
Olis haaveissa hankkia otsikon mukanen laite käyttöautoks, vanhan harrastejenkin rinnalle. Kiikarissa lähinnä bensakoneiset, kun kaveri on varotellu noiden jenkkidieseleiden ongelmista (saa puolustaa, jos on parempaa tietoa) ja vaihtovaluuttana nykynen käyttö-Audi. Tällä hetkellä oon hieronu kauppaa yhdestä '90 mallisesta, 350(kaasari)+manuaali. Tekniikka tuntu pelaavan moitteettomasti ja runko vaikutti olevan hyvässä kunnossa, mutta kynnyskotelot oli ihan morjens, samoin b-pilarin alla oleva kylki, josta näki sisäpuolelta takarenkaan, kun raotti verhoilua. Siellä täällä oli korissa lisää mätäreikiä ja takaluukku oli melko huonossa hapessa. Lattioista vaikee sanoa, kun mattoja ei saanu revittyä irti. Kysymys kuuluukin, että löytyykö näitä juuri tämän kummemmassa kunnossa, vai kannattaako vaan innostua toimivasta tekniikasta ja ehjästä rungosta ja alkaa parsimaan koria? |
Melko ihme jos jostain ehjäkoppaisen löydät.. peltiosia saa hyvin esim rapakon takaa LMCtrucks:lta.
Aika vakiopaikka se b-pilarin juuri, ja takalattia on varmasti pehmeämpi kun ruisleipä :) |
dieseli toimii jos sillä ajaa jotain muuta kun kylärinkiä ja pätkäajoa... muuten ehkä sit se bensa, mut halusta tietysti ruiskulla ja tomaatilla, ruisku kulutuksen ja tomaatti käyttömukavuuden takia...
ruosteessa ne on juu useimmat juuri noista mainitusta paikoista, mutta monessa ne on jo kyllä keriitty 20 vuoden aikana jo korjaamaankin joten niitä kannattaa katsella jos peltihommat ei miellytä. |
Joo'o.. Pelti hommilta et säästy jos et ole valmis sijoittamaan oikeasti yli viittä tonnia (mutuilua).. Itse hommasin oman blasukan kolmella tonnilla ja autoa rempattu kohta samalla rahalla... eikä ole vielä valmista edes :p Takakontin joku seppä takonut miten sattuu ja on jo ruosteessa. Lattiat paukkuu.. kohta tuo oma tekee varmaan Rytarin lehmä blazerit :rolleyes: 6.2 diisselissä ei pitäs vissiin olla mitään vikaa jos vain on pidetty huolta. Tarkoittaa ihan perus huoltoa mitä kaikki koneet tarvii.. Ja kuluvia osia normaalisti joutuu uusimaan. Itsellä nyt on jarru remontti meneillään ja jakovaihdelaatikko tuli ehjättyä. Eli 20v huolto sattui just mun kohdalle. Tässäpä ois jotain omia kokemuksia. Ei kannata valmistautua suoriutumaan katsastuksesta katsastukseen valkoisin rantein :)
|
Kiitos vastauksista! Täytyy hillitä kuumetta ja kyttäillä vähän parempikuntoista yksilöä.
|
Kannattee käydä koeajelemassa jos vain mahdollista. Kokeile miten jakovaihdelaatikko rusahtelee vaihdettaessa nelivedolle ja hitaallepuolelle. Kuuluuko perästä mitään ääniä. Mulla kyllä omasta perä losahti ilman mitään ääntelyä, tai no, kerran rysähti ja se oli siinä :p
Vaihdelaatikko kans syynätä miten vaihtaa ja öljyt haistella lopuksi vaikka tikusta, ettei haise kissankuselle. Ja kannattee yrittää ostaa mahdollisimman vähillä omilla patenteilla oleva. |
Kannattaa myös tutkia takapäästä se poikkipalkki mihin takaluukku tulee kiinni. Tahtoo olla aika katoavaa materiaalia
|
Sivu luotu: 02:30 (GMT +2). |