Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Takaperän lukko bj:hin? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=7123)

13.12.2004 22:53

Takaperän lukko bj:hin?
 
Eli mikä olis sopiva lukko taakse? En ajatellu kemppiä.. käykö joku perä kohtuu helpolla hiace tai muu eli bj 77 diesel ja välitys systemiit. Ajattelin kysyä ettei eksyis,mut metässähän on kivaa....


Note! This message was posted anonymously!

PikkuF 13.12.2004 23:38

Mikäli Bertasasi on semifloateri taka-aksuli on käytännössä järkevintä laittaa aussilockeri.
Mikäli haluat askarrella paineilman kansa voi arbikin tulla kymysykseen.
Toitsun oman mekaanisen lukon virittely vaatii käytännössä fullfloateri taka-aksulin tai sitten molempien päiden vaihtoa Hojon vastaaviin.Etubanjon istutus tosin vaatii kikkailua jousien suhteen.Ja välitykset on syytä blokata Bertan peristä.Tulee muuten turhan harva pikku-ykkönen.Tosin Berta 83 "late" mallin jakoaskin voi korvata Hojon vastaavalla jolloin välitykset jäävät kohtuupieniksi=Hojomaisiksi.

offis on iloinen asia

Infernaalinen 04.06.2012 12:56

Lainailen vanhaa aihetta asialle, eli mahdollisuus olisi hj61:n lukkomurikoille vaijereineen ja niitä nyt sitten bj42:een ajattelin sovittaa. Taka-akseli kuitenkin semi-floater, joten taitaa olla melkoinen jumppa noiden yhteennaittaminen?

Eskimo 04.06.2012 13:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Infernaalinen (Viesti 887215)
Taka-akseli kuitenkin semi-floater, joten taitaa olla melkoinen jumppa noiden yhteennaittaminen?

Ei maksa vaivaa...

BJ-40/76 04.06.2012 14:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Infernaalinen (Viesti 887215)
Lainailen vanhaa aihetta asialle, eli mahdollisuus olisi hj61:n lukkomurikoille vaijereineen ja niitä nyt sitten bj42:een ajattelin sovittaa. Taka-akseli kuitenkin semi-floater, joten taitaa olla melkoinen jumppa noiden yhteennaittaminen?

Tuon lukkomurikan laitto eteen onnistuu, kun laittaa bj-75 pitemmän "lukkovetarin".

ja taakse ei oikein mene millään, jos puolikevennetty akseli.
(toki voi laittaa, mutta vetoakseli pitää koneistaa, lukkoon tehdä pieniä muutoksia ja erittäin vittumainen kasasta paikoillee.)

-> hj:n akselit kokonaisena, etujousille pitää siirtää rungosta kiinnikkeet leveämmälle, ja kannattaa rakentaa hj-60 tehostin paketti samalla, niin ei tarvitse alkaa rakentamaan nivelpatentteja ohjaukseen.

Takapäässä 60 akselista pystyy siirtämään korvakoita kapeammalle.

Helpoin tietysti olisi, jos olisi bj-75 lukkoakselit.....

2x4WD 04.06.2012 17:25

PZJ75 akselit taitaa olla lähimpänä samaa raideleveyttä J4? sarjan kanssa. Olikohan peräti niin, että takana olis sama leveys. BJ75 tais olla 10 mm leveämpi.

Eskimo 04.06.2012 18:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 2x4WD (Viesti 887277)
PZJ75 akselit taitaa olla lähimpänä samaa raideleveyttä J4? sarjan kanssa. Olikohan peräti niin, että takana olis sama leveys. BJ75 tais olla 10 mm leveämpi.

PZJ-75:ssa on edessä pikkuperä => riks räks pox isoilla kumeilla.
BJ-75 akselit menee suurinpiirtein vetämällä kiinni.

sampolaattori 04.06.2012 18:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Eskimo (Viesti 887292)
PZJ-75:ssa on edessä pikkuperä => riks räks pox isoilla kumeilla.
BJ-75 akselit menee suurinpiirtein vetämällä kiinni.

Nii mikä sannoo riks räks pox... 37" on sit vissiin viel pieni kumi sun mittakaavalla

Eskimo 04.06.2012 18:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sampolaattori (Viesti 887295)
Nii mikä sannoo riks räks pox... 37" on sit vissiin viel pieni kumi sun mittakaavalla

Minä en ainakaa pikkuperää lähtisi berttaan laittamaan ison tilalle kun löytyy isojaki periä.
Toki jokainen tyylillään.

Kun kyse on pzj-75:n aksuloista niin eipä niitä missään ole tarjolla niin ihan turha edes spekuloida ko. sväpillä.

Tais olla takaperän lukosta kysymys tässä topicissa niin siellähän on järkevät mahdollisuudet laittaa automaagilukko, ARB tai vaihtaa koko aksula lukolliseen.
Niinku yllä jo todettu....

Infernaalinen 07.06.2012 09:35

Kiitoksia vastauksista, eli jätetään tekemättä ja katsellaan muita lukkoratkaisuja.


Sivu luotu: 06:08 (GMT +2).