![]() |
patrol etuperän välityksen erot..???
elikkäs vaihdoin 83 vm patrolliin uudemman turbo patikan etuakselin ja nyt 50km/h vauhdissa alkaa jarraamaan etuperä... vaikuttaako välitys niin paljon?? vai onko tullu kenties joku asennusvirhe???:confused:
|
Vaihdoitko koko akselin vai pelkän välityksen?
Mikä välitys oli vanhassa ,entä uudessa? Jurraako pelkällä takavedollakin vai ainoastaan nelikolla ajettaessa. Jos sulla vanhassa oli välitykset vaikkapa 4.11 ja nyt siinä uudessa etuperässä vaikkapa 4.375 niin taatusti tekee kummia liikkeitä nelikolla ajettaessa. Pelkällä takavedolla ajettaessa ei ole merkitystä onko etu ja takavälitykset samoja. |
vanha oli 4,11 uudesta en alkanu kattoon mutta kaipa se on eri ko se on uudenmasta patikast ja 5 vaihteisesta. koko akselin vaihdoin... kestääkö neliveto päällä ajaa ollenkaa jos välitykset erit??? ja takaveto päällä ajettaessa ei mitään ongelmaa...
|
Lähes 100% todennäköisyydellä eri välitys kuin 4.11
Ei juurikaan kannattais ajella nelikolla soralla taikka kestopäällysteellä missä renkailla pitoa riittää. Mehtässä varmaankin voi rymistellä nelikolla. Onhan jotkut laittaneet tarkoituksella eri välitykset rymypeleihinkin. |
pystyyköhän talvella ajeleen sitte enemmän neliveto päällä??? mitenköhän sitte jos vaihdan siitä autosta mistä otin tuon etuperän niin "takaperänki" omaan patikkaan... alkaako huutaan hirveästi maantie nopeuksissa ko eij ole ko 4vaihdetta??
|
Voi olla talvella vielä mielenkiintosempaa se liikehtiminen...ei ehkä hajoa autosta niin herkästi paikat mutta ympäristö saattaa kärsiä senkin edestä...
Paras vaihtaa molemmat kerralla ja sitten välitykset tai laatikko. |
Tai pulttaa alle 35set sen viitosen korvaajaks ;)
|
täytyy vissiin vaihtaa siitä turbo patikasta peräki omaan... taka-akseli on kuitenki visiin helpompi vaihtaa ko etuakseli??? en kyllä yleensä käytä nelivetoa vastako sitte ko sitä tosissaan tarvii... eli ehkä pärjäisin vaikken vaihtaisikaan taka-akselia??
|
Sivu luotu: 23:50 (GMT +2). |