Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Hiluxi lyyhöttää (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=71080)

Rekisteröimätön 17.04.2010 19:54

Hiluxi lyyhöttää
 
Auto on vuoden -99 hiluxi xtra cab ja ongelman on että vänkärin puoleinen etu kulma "lyyhöttää" alempana suuhteessa kuskin puoleiseen. Tasaiselle ajettuna ero pyörän navasta lokarin kaareen on yli 20mm.. Eli kysymys kuuluu että mistä johtuu?? Onko vääntövarsi väsyny tai onko siinä jotain säätö mahdollisuuta...booritusta yms..??

RIPAX 17.04.2010 20:56

Säätö.
 
On sielä se säätö,olikohan 22mm mutteri mistä kiristää. Kattele samal et ei oo vaan saanu kipeetä tai jotain niveliä paskana,ei oo kovin tyypillistä et yht äkkiä lysähtää.

Rekisteröimätön 17.04.2010 21:29

Juu kiitoksia, täytyy tutkia. Silmämääräisesti ei näkyny ainakaan vaurioita missään kun pyörän käytin irti. Autohan on ollu mulla vasta helmikuusta asti ja ton vian huomasin muutama viikko sitte kun hommasin isommat pyörät. Kiinnitin huomiota kun toisella puolen vaan hipoi rengas roiskeläppää.

-MaTTi- 18.04.2010 11:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 661724)
Juu kiitoksia, täytyy tutkia. Silmämääräisesti ei näkyny ainakaan vaurioita missään kun pyörän käytin irti. Autohan on ollu mulla vasta helmikuusta asti ja ton vian huomasin muutama viikko sitte kun hommasin isommat pyörät. Kiinnitin huomiota kun toisella puolen vaan hipoi rengas roiskeläppää.

Kulmia (casteria) säätämällä saa fillaria liikuteltua ainakin sentin eteenpäin jos se sattuu jostain syystä olemaan nyt taka-asennossa. Mittaappa akseliväli molemmin puolin.

Mutta se ei selitä tuota kulman alenemaa, eihän ne ihan tasoissa oo koskaan, puolesta sentistä puoleentoista on ihan koskemattomissakin eroa.

Rekisteröimätön 20.04.2010 19:15

Mittasin akselivälin ja noin 7mm oli oikeanpuoleinen akseliväli lyhempi. Kiristelin oikeanpuoleisen vääntövarren säätö pulttia jonku verran ja sain eron kavennettua noin viiteen milliin (etupyörät navasta lokarin kaareen) ja samalla nousi koko keula noin 1,5cm. Pitäisköhän käyttää ihan jossain ammatti miehellä säädätettävänä noi kulmat ja vääntövarret?

Rekisteröimätön 23.04.2010 20:42

?? :)


Sivu luotu: 00:46 (GMT +2).