![]() |
Automaattivaihteiston täyttö - ongelmia
Ollaan vaihtamassa isäni harraste autoon (Fiat 130) automaatti vaihteistoa ja momentinmuunninta.
Olisko täällä tietoa, että pitääkö se momentinmuunnin täyttää lattialla vai sitten kun kaikki on kasassa niinkuin laatikon kautta? Homma on juuri kesken, eli pieni hoppu olisi. Jarno kiittää ja kuittaa |
Yleensä täytetään lattialla, Fiiun laatiloista tosin mitään tietämättä. Sen verran valuttelet sisään et kun käännät vaakasuoraan, niin ei valu ulos. Pysyy asentaessa haalarit ja kainalot kuivempina.
|
Laita ööljyä siihen jo ennen kasausta niin ettei se on kuiva, ei se täynnä tarvii olla mutta siinä on syytä olla öljyt että voitelu pelaa heti alusta. Kuivat liukupinnat eivät ole hyväksi
|
Kiitos, mennään tällä ohjeella ni ei tule vahinkoa
Jarno |
Turbiini irrallaan
Olisko fiiatissa joku jenkkilaatikko?
Yleisellä tasolla: Kuten varmaan tiedätte, turbiini pitää saada paikalleen öljypumppuun, muuten voi käydä huonosti. (turbiin sovitetaan ensin laatikkoon, siten että se menee "liian pitkälle" ts turbiinin hahlot menee öljypumpun sakaroihin, menee noin sentin syvemmälle kuin jos väärällä kohdalla, ja sitten laatikko paikalleen ja turbiini liuvutetaan vetolevyyn kiinni). Ja kaikki vaihteiston sisään tulevat levyt pannat ja rummut kasataan (vaihteisto-) öljyssä liotuksen jälkeen, ja laakerit öljytään huolella. |
Ferrarin V6 lohkon perässä on BW12 laatikko
|
Pakki ei toimi
Saatiin tämä lopullisesti nippuun, mutta auto ei suostu pakittamaan.
Olisko tähän mitään ajatuksia. Onko loota sökö? (piti olla kunnostuksen jälkeen käyttämätön ja tehdas uusi momentinmuunnin) |
Sivu luotu: 08:15 (GMT +2). |