Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Haperon asentamista. (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=70611)

Ryyppyde 04.04.2010 16:19

Haperon asentamista.
 
Joo tuli tuommonen hapero ostettua ekaks maasturi rojektiksi lähinnä puitten ajoon. Nopeesti tämähän ei varmasti edisty kun kaverin kanssa kouluiltoina pääasiassa asennetaan.
Tarkoitus olis laittaa lisäkierrejouset taakse, lavakaarta, isompaa rengastusta ja vinssiä kunhan köyhän opiskelijan pudjetti sallii. Tosiaan ensimmäinen auto on ja paljoa ei kokemusta näistä ole, joten jos näyttää joku menevän ihan perseellleen niin huomautelkaa:D

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=55896
tuommonen ostotilanteessa


http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=55925

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=55926
tuommonen toisena päivänä


niin ja hitsausjälki tosiaan on mitä on kun eipä tuolla lukiossa kovin hirveesti tuu sitä reenattua:p

sisua45 04.04.2010 18:37

Ei muuta kuin tsemppiä rojektiin. Tälläiset muutaman satasen autot ovat usein kaikkein hauskinpia. Pajerosta saa ihan mukavasti maastossa kulkevan vehkeen, vaikka netissä kirjoitellaan muuta. :D Kallistuksen vaimentimet pois edestä ja takaa, niin joustaa vähän paremmin. Ei siitä mitään laatokka-trophyn voittajaa saa, mutta ei kai ole tarviskaan. :)

Itekkin tekis mieli tehdä omasta pajerosta pick-up, mutta sitten ei sovi pienet apukuljettajat kyytiin. :rolleyes:

hutikka 04.04.2010 18:42

Hyvä siitä tulee,ei sillä ole väliä miltä se sauma näyttää jos se vaan kestää.
Ota ainakin takaa kallistuksenvakaaja pois ni saat siitä vähän maastokykysemmän

joojoomies 04.04.2010 18:43

Onnea hankinnalle. Kyllä pajerolla pääsee hyvin metsässä ja joskus poiskin ja puiden ajoon loistava peli.

petrooli 04.04.2010 19:43

tsemppiä projektiin

awd 04.04.2010 19:55

Antaa vaan mielikuvitukselle vallan, niin hyvä siitä tulee. :)
Hitsauksen oppii kyl hitsaamalla, tietty jos on jotain perustietoa, niin helpottaa hiukan.

Rifler 04.04.2010 22:58

Tässä vielä muutama lisäkuva.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56216
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56217
Tossa noita rungon korjauksia, toinen puoli on paljon paremmassa kunnossa. Huonommista saumoista saa syyttää mua ja paremmista ryyppyä. :D
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56219
Tossa tollasta yleiskuvaa ennen kun alettiin asetteleen sitä hytin takaosaa.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56218
Tuommonen läjä lähteny romua.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56221

Toivotaan et kuvat näkyy. :D

sisua45 05.04.2010 00:08

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56216

Mikä tuon kulmaraudan tehtävä on...? Tukeeko se jousen korvaa?

Vetokoukku ja takapuskuri pois, ne ovat ekana kiinni joka paikassa. Ja takaa rungosta pois 15 cm.

Jos peräluukusta löytyy takapenkit (7 hengen malli), niin älkää heittäkö niitä pois. Ne ovat käteviä asentaa mihin vaan autoon, ja niistä saa muutaman kympin myydessä. Itse myin toisen takapenkin, toinen löytyy vielä. :)

Ja mikä tuo jäässä oleva kaasupullojen paineen säädin oikeen on...???

Rekisteröimätön 05.04.2010 00:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 (Viesti 657891)
Ei muuta kuin tsemppiä rojektiin. Tälläiset muutaman satasen autot ovat usein kaikkein hauskinpia. Pajerosta saa ihan mukavasti maastossa kulkevan vehkeen, vaikka netissä kirjoitellaan muuta. :D Kallistuksen vaimentimet pois edestä ja takaa, niin joustaa vähän paremmin. Ei siitä mitään laatokka-trophyn voittajaa saa, mutta ei kai ole tarviskaan. :)

Itekkin tekis mieli tehdä omasta pajerosta pick-up, mutta sitten ei sovi pienet apukuljettajat kyytiin. :rolleyes:

Kyllähän laatokka trophyn voittajan saa ihan mistä vaan, kysymys on enempi sekä auton rakentajasta, että kuskista. Se auto millä se trophy voitetaan on jo yleensä niin kaukana vakiosta, ettei lähtökohdalla ole paljon merkitystä jos työ on tehty huolella. Ero tulee lähinnä siitä, että jollain toisella autolla se voi olla paljon helpompi saavuttaa, mutta, mitä sitte. :D

sisua45 05.04.2010 00:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 658014)
Kyllähän laatokka trophyn voittajan saa ihan mistä vaan, kysymys on enempi sekä auton rakentajasta, että kuskista. Se auto millä se trophy voitetaan on jo yleensä niin kaukana vakiosta, ettei lähtökohdalla ole paljon merkitystä jos työ on tehty huolella. Ero tulee lähinnä siitä, että jollain toisella autolla se voi olla paljon helpompi saavuttaa, mutta, mitä sitte. :D

Naulan kantaan. Ei se suora-akseli tojotakaan mikään kuninkaan tekijä ole. Mutta toki helpompi lähtökohta.

Itse pidän pajerosta harrastepelinä, koska kukaan ei usko siitä olevan mihinkään. En ole kovin kummoinen kuski, ja renkaat ovat halvimmat mahdolliset (390e/kierros). Mutta kummasti sillä vaan roikkuu "isojen poikien" perässä. :D

Rifler 05.04.2010 00:20

Joo ton kulmaraudan tarkotus on kanssa tukea tota jousenkorvaa. Tosin pysyis kyllä varmaan ilman totakin hyvin kiinni. Ja varsinkin tosta kuvakulmasta se näyttää vielä erikoisemmalle viritelmälle kun onkaan. :D

lisäys: Huomattiin pitkän katonhitsaus session jälkeen että oli ton näköseks menny toi pullo niin otettiin huvikseen kuva.

Ryyppyde 05.04.2010 00:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 (Viesti 658015)
Naulan kantaan. Ei se suora-akseli tojotakaan mikään kuninkaan tekijä ole. Mutta toki helpompi lähtökohta.

Itse pidän pajerosta harrastepelinä, koska kukaan ei usko siitä olevan mihinkään. En ole kovin kummoinen kuski, ja renkaat ovat halvimmat mahdolliset (390e/kierros). Mutta kummasti sillä vaan roikkuu "isojen poikien" perässä. :D

Mitkähän renkaat nuo mahtaa sitten olla kun pitäis semmosiinkin tässä jossain vaiheessa kuluttaa rahaa ja ei oikeen tiedä minkälaiset olis ihan OK metässä mutta halvat. :rolleyes:

sisua45 05.04.2010 00:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ryyppyde (Viesti 658018)
Mitkähän renkaat nuo mahtaa sitten olla kun pitäis semmosiinkin tässä jossain vaiheessa kuluttaa rahaa ja ei oikeen tiedä minkälaiset olis ihan OK metässä mutta halvat. :rolleyes:

Ne on 235/85-16 Insa Special Track, todelline korkeus noin 33". Nykyään vissiin noin 540e/kierros. Kaksi vuotta sitten olivat paljon halvempia.

Tuolla on mun pajeron tarina. Ei ehkä mikään viisain ja parhain rakennelma, mutta mukava tuollakin on ajella :) http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=42903

Pörö 05.04.2010 08:18

Kannattaa pitää toi hiilidioksidi pullo pystyssä, niin ei tuo venttiili jäädy ja saattaa saumakin parantua samalla..
Vaaka-asennossa tuo hiilidioksidi tulee nesteenä venttiiliin ja höyrystyy vasta siinä, jossain vaiheessa kaasuntulo loppuu kun venttiilli on totaalisen jäässä.

Rifler 05.04.2010 09:39

Ok, kiitos neuvosta. Yleensähän meillä tuo pullo on ihan pystyasennossa, mutta tässä tapauksessa ei letkut riittäny hitsuuttelu laitteessa muutakun lavalle laittamalla. Ja koko kippo on sen verran kiikkerä että se pullo ois kaatunu aivan varmasti, mutta pitää kehitellä ens vastaavaan tilanteeseen jotain muuta. :)
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ryyppyde
joten jos näyttää joku menevän ihan perseellleen niin huomautelkaa:D


elhapero 05.04.2010 11:41

Kyllä Pajerosta hyvän offivehkeen saa.Manuaali napalukot ehdottomasti eteen,noilla automaatti lukoilla ei tee mitään maastossa tai muuttaa automaattilukot kiinteiksi.

Tuolta löytyy oman Pajero offi projektin kuvia
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=1877

ja tuolta muuta juttua matkan varrelta
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=60496

joojoomies 05.04.2010 13:48

Kannatan tota automaattinapojen kiinteäks laittamista. Helpottaa kummasti etenemistä.

Rifler 05.04.2010 15:34

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56333
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56334
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56335
Nyt on saatu tuo hytin takaseinä kiinni, tai no eihän se ole vielä kokonaan hitsattu, mutta silleen että ei lähe tosta tuulen mukaan. Aika paljon tummunu noi maalit mutta pääasia että ainakin sauman kohdalta poistettiin maalit. Poistettiin myös kallistuksen vakaajat edestä ja takaa ja laitettiin ne pohja"panssarit" takas kun entinen omistaja oli ne irrottanu. Koitettiin myös saada tota etupäätä nostettua mutta ei olla ihan varmoja tuliko siitä mitään. :D

Calmari 05.04.2010 16:37

Karu laite tulee, tuo on hieno toi takalasin pyyhin ei oo monessa pickupissa

sassi 09.04.2010 21:15

Millos jatkuu rakentelu?

Rifler 11.04.2010 13:14

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56878
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56879
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56880
Nyt on saatu tommosta lavakaarta aikaan. Toi lavakaaren putki oli jotain paskaputkea ja haju oli sen mukanen. :D Saatiin myös etupäätä korotettuu noin 4cm.

sassi 12.04.2010 16:10

:eek:Eihän tonne mahdu enää etes puita ku on niin jämäkkä toi kaari.

Ryyppyde 14.04.2010 20:32

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=57112
tuommoset änkästiin akselin ja rungon väliin vähän korkeutta tuomaan.(noin 6cm)

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=57114
ja jos joku tietävämpi osaisi kertoa, niin mikähän tämä schysteemi mahtaa olla:p

Nostokurki 14.04.2010 20:36

Takajarrupainetta säätelevä venttiili. Ota pois ja myy mulle jos se on ehjä... :D

hutikka 14.04.2010 20:38

Se on se osa mikä painottaa jarruja enemmän taka-akselille silloin kun siellä on enemmän painoa,yleensä jumissa vanhemmissa autoissa :D:D oisko jarrupaineensäädin tai kuormantunnistin tai joku,en tiijä nimeä..


Sivu luotu: 13:06 (GMT +2).