Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   pajeron akseli lukot? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=70603)

velmeri83 04.04.2010 12:48

pajeron akseli lukot?
 
lukkoja kuitenkin jossain vaiheessa tulee tarvitsemaan niin kai niitä pitää ruveta vähän suunnittelemaan.
vaikka tätä pikkupudjetilla harrastetaan niin mikään kemppi lukko ei oo vaihtoehto kun auto jokapäiväsessä käytössä. auto on 88-89vm 2.5td pätkämallinen paje. onks noissa 1gen pajeroissa missään mallissa ollu mitään kytkettäviä lukkoja joita vois tohon omaan sovitella? tai jos jollain ois kokemuksia jostain kohtuu hintasista ratkasuista niin ois kiva kuulla.:confused:

sami73 04.04.2010 13:07

Jos en väärin muista niin nuihin diiselin aksuloihin ei saa kytkettäviälukkoja, mutta v6 bensa vehkeessä ois semoset akselit mihin sais lukot. Tää koskee siis GEN1 "naperoa"

Rekisteröimätön 04.04.2010 23:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja velmeri83 (Viesti 657784)
lukkoja kuitenkin jossain vaiheessa tulee tarvitsemaan niin kai niitä pitää ruveta vähän suunnittelemaan.
vaikka tätä pikkupudjetilla harrastetaan niin mikään kemppi lukko ei oo vaihtoehto kun auto jokapäiväsessä käytössä. auto on 88-89vm 2.5td pätkämallinen paje. onks noissa 1gen pajeroissa missään mallissa ollu mitään kytkettäviä lukkoja joita vois tohon omaan sovitella? tai jos jollain ois kokemuksia jostain kohtuu hintasista ratkasuista niin ois kiva kuulla.:confused:

Juu kyllä vaihtoehdot on vähissä, mutta on niitä. Arbin lukon(RD05) tohon saa takaperään maksaa vaan tonnin luokkaa, toinen vaihtoehto on laittaa GEN2 GLS tai pätkä GL:n takaperä, tulishan siinä kierrejousitus takapäähän samalla ja jos viimesiä vuosimalleja GEN2:sta niin levyjarrutki kaupanpäälle. Toki helppo tosta kierrejousiakselista on modifioida lehtijouselliseenki autoon sopiva ilman jousitusmuutosta. Etuperään on sitte vaan yks vaihtoehto v6:sen etuperä ja siihen ARB RD110. Siinä ne vaihtoehdot lyhyesti. Ainiin saahan tohon nykyään noita TML lukkojaki vähän halvemmat ku arbit, mutta ei oleellista hintaeroa. En tiedä käykö nuo etuperiin???

Rekisteröimätön 04.04.2010 23:54

saa sen gen-2 mallin takalukon rakennettua myös etuperään, ja ekoissa gen-2 malleissa V6 oli takana levyt.

Rekisteröimätön 05.04.2010 00:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sami73 (Viesti 657790)
Jos en väärin muista niin nuihin diiselin aksuloihin ei saa kytkettäviälukkoja, mutta v6 bensa vehkeessä ois semoset akselit mihin sais lukot. Tää koskee siis GEN1 "naperoa"

Saa gen1:seen dieseliinkin, kunhan vaihtaa etuperän V6 mallista. 2-gen mallista lähtien takalukko onkin ollut suuressa osassa autoista vakio, käsittääkseni kaikissa suomiautoissa, mutten ihan takuuvarma ole.

velmeri83 05.04.2010 11:42

pajeron akseli lukot?
 
arvasinkin että vaihtoehdot on heikot. kyllähän nuo kierre jouset houkuttais tohon kanssa saada mutta minkäslainen homma ne siihen on laillisesti laittaa??

Rekisteröimätön 05.04.2010 13:03

Tässä sinulle apuja:

Mitsuclubilta juttua, miten istutetaan bensamallin etuperä 1-gen dieseliin. :) Hyvin helppo ja ongelmaton juttu loppujen lopuksi, jos 8-tuumaisen perän löytää.
http://www.mitsubishiclubfinland.com...?topic=21040.0

Ja

Taakse löytyykin kaiketi lukko arbilta jo tuohonkin perään.

Arbin lukot hintavia, mutta samalla erittäin hyviä, koska ne voi kytkeä täysin pois silloin kun ei tarvitse lukkoa.

Ja saahan Pajeroon ARB:in lisäksi myös esim. LOKKA automaattilukkoa:
http://www.4wdsystems.com.au/index.php?id=70

En tiedä saako Gen1:een, mutta uudempiin ainakin saa vaikka minkä näköistä lukkoa. Tuo LOKKA lukkokin voi olla juuri se joka tarvitsee noita bensamallin periä. Ehkä helpoimmalla pääsee kun laittaa eteen vaikka arbin ja kiristää kitkalukkoa takana, sekä parantaa perän joustoja. Tällä setillä pääsee jo aika pitkälle, kun edessä missä joustot ensimmäisenä loppuu, on kunnollinen lukko.

Janex 07.04.2010 23:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 658011)
saa sen gen-2 mallin takalukon rakennettua myös etuperään, ja ekoissa gen-2 malleissa V6 oli takana levyt.

Epäilen tätäki asiaa hyvin pitkälti tässä vaiheessa :) Ei kyllä vakio etuperään sovi tuo GEN2:n takalukko mihinkään malliin, vai oletko peräti sovittanu??? Eihän teistä tekniikan ihmelapsista tiiä :) Itellä oli entisessä -87 vuosimallin pätkässä tuo RD 110 ja V6 akseliviritelmä asennettuna ja ei kyllä ollu kummonen homma ja eteniki pajero ihan eri tavalla ku ilman lukkoa.


Sivu luotu: 09:25 (GMT +2).